Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
raport seo
Krzysztof Wojteczko

Krzysztof Wojteczko

4 kluczowe elementy optytmalizacji SEO

Ostatnia aktualizacja:

Jest wiele czynników, które mają większy lub mniejszy wpływ na optymalizację SEO strony internetowej. Dobrze jeśli znasz przynajmniej te podstawowe i starasz się aby każda podstrona Twojego serwisu miała je odpowiednio zagospodarowane. Przyjrzyjmy się czterem najważniejszym, które są jednocześnie tymi elementami, na które masz bezpośredni wpływ i możesz decydować o ich zawartości.

Znaczniki META

Tytuł i Opis META pozwalają lepiej zrozumieć wyszukiwarce, to czego dana strona/podstrona dotyczy. Umieszczając tu istotne dla Ciebie frazy dajesz wyszukiwarce wyraźny sygnał, że strona jest z nimi bezpośrednio związana. Pamiętaj jednak, że zarówno tytuł jak i opis to elementy widoczne dla internautów, którzy przeszukują Internet korzystając z wyszukiwarek takich jak Google. To czy klikną na Twoją stronę w wynikach wyszukiwania nie zależy wyłącznie od wysokiej pozycji, ale także od tego na ile atrakcyjnie opracujesz te dwa elementy. Jeśli będą nijakie wiele osób może je pominąć przechodząc do wyników na dalszych pozycjach. Kiedyś istotny był jeszcze znacznik KEYWORDS gdzie wpisywało się słowa kluczowe związane z dana podstroną, był jednak mocno nadużywany. Ostatecznie okazał się dla Google bezwartościowy co poskutkowało tym, że od dłuższego czasu nie jest brany pod uwagę.

Nagłówki

Nagłówki informują zarówno czytelnika jak i wyszukiwarki co jest w danym tekście najistotniejsze. H1 jest najważniejszym nagłówkiem i na pojedynczej stronie powinien wystąpić tylko raz. Kolejne nagłówki jak H2, H3 itd… mogą występować więcej razy. Staraj się wykorzystując nagłówki zbudować odpowiednią hierarchię ważności treści na stronie i umieszczaj w nich kluczowe dla Ciebie słowa i frazy. Bardzo często osoby prowadzące strony zapominają o tych elementach lub nie będąc świadomym używają na jednej podstronie wielu nagłówków H1 co zdecydowanie jej nie służy.

Przyjazne adresy URL

Staraj się aby adresy URL podstron Twojej witryny były możliwie proste i zawierały powiązane z daną podstroną istotne słowa lub frazy. To dodatkowy element pozwalający lepiej zrozumieć wyszukiwarce kluczową zawartość indeksowanej strony, a także jej strukturę. Dziś praktycznie wszystkie systemy CMS posiadają opcje pozwalającą aktywować przyjazne adresy URL. Zadbaj o to aby taką opcją włączyć jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.

Atrybuty Alt

Czyli inaczej tekst alternatywny obrazków na stronie. Pamiętaj aby ich używać ponieważ pozwalają wyszukiwarce lepiej zrozumieć to co znajduje się na obrazkach. Może to także powodować wzrost ruchu z wyszukiwarki obrazów Google. Nie jest to może czynnik mocno istotny jak np. znaczniki meta czy nagłówki w treści strony, ale dobrze jeśli o niego zadbasz zwłaszcza, że nie wymaga to wiele dodatkowej pracy przy redagowaniu strony, a może pozytywnie wpływać na jej pozycje i pozyskiwany ruch.

Tak jak wspomniałem na wstępie, to nie wszystkie czynniki mające wpływ na pozycje w wyszukiwarce. Mamy jeszcze wiele czynników technicznych jak chociażby szybkość ładowania się strony, albo czynniki zewnętrzne jak ilość i jakość linków prowadzących do naszej witryny. Jest ich na tyle dużo, że “ręczna” ich weryfikacja może być bardzo czasochłonna. Jednak zazwyczaj jest tak, że gdy rodzi się jakaś potrzeba to niebawem pojawia się coś co jest w stanie ją zaspokoić 🙂 Tak jest również w tym wypadku. Przykładowy wynik audytu online:

audyt seo

Tego typu rozwiązania się niezwykle pomocne przy prowadzeniu wstępnego audytu pod kątem SEO i pozwalają wyłapać podstawowe błędy sugerując jednocześnie co warto poprawić. Do tego robią to za darmo. Narzędzie do którego link podałem sprawdzi wiele innych czynników jak np. stosunek treści strony do jej kodu, ilość linków wychodzących, ilość stron zaindeksowanych w Google, ilość backlinków, prędkość strony, spójność słów na stronie, to czy masz zastosowaną kompresję gzip na swoim serwerze i kilka innych mniej lub bardziej istotnych rzeczy. Wiesz co jest jeszcze fajne w tych narzędziach? To że generując raport zostawiasz swój ślad na takiej stronie w postaci linku 🙂

Spodobał Ci się ten artykuł?

Zdobądź kompletną wiedzę lub uporządkuj i poszerz ją o wiele cennych umiejętności, które pozwolą Ci rozwinąć skrzydła. Dołącz do najlepszego Kursu WordPress w edycji 2019 dla nie informatyków!

Zapraszam również do grona tysięcy Subskrybentów JZS. Raz w tygodniu otrzymasz powiadomienia o nowych artykułach na temat pracy z WordPressem, Elementorem i wiele więcej.

Share on facebook
Udostępnij na Facebooku
Share on twitter
Udostępnij na Twitterze

UDOSTĘPNIJ TEŻ W INNYCH MIEJSCACH

Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp
Share on reddit
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Autor

Krzysztof Wojteczko

Krzysztof Wojteczko

Szkoleniowiec, miłośnik nowych technologii, WordPress'a i wszystkiego co ma związek z marketingiem internetowym. Swoją pierwszą stronę stworzył w 1996 roku.

Może Cię zainteresować także

Dodaj komentarz

avatar

JZS używa wtyczki Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się jak komentarze są przetwarzane.

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła?

Nie pamiętasz hasła?

Wpisze dane Twojego konta, a my wyślemy Ci link, przy pomocy którego będziesz mógł zresetować hasło.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Zaloguj się

Polityka Prywatności

Dodaj do kolekcji

Brak kolekcji

Tutaj znajdziesz wszystkie wcześniej stworzone kolekcje.

Ta strona używa plików cookies aby zapewnić Ci najlepszą jakość korzystania tej witryny. Zgadzając się, akceptujesz użycie plików cookie zgodnie z naszą polityką.

Przewiń do góry

Odbierz Kurs WordPress lub rabat 50%!

Kurs Budowy Strony