Zakładanie apteki to nadal według statystyk organizacji biznesowych jeden z korzystniejszych sposobów na zainwestowanie pieniędzy. Polacy coraz chętniej kupują leki, suplementy i korzystają z naturalnych i ekologicznych produktów, które oferowane są przez apteki. Kwestią wyboru pozostaję to, czy lepiej założyć aptekę tradycyjną, czy też jednak internetowy sklep.

Sklepy Internetowe

Choć większość z nas nadal nie może przyzwyczaić się do internetowych sklepów, to z punktu widzenia przedsiębiorcy są one dużo korzystniejszą inwestycją. Przede wszystkim założenie apteki internetowej nie wymaga od nas aż tak dużych inwestycji. Nie musimy wynajdywać szczególnej powierzchni i co najważniejsze dostosowywać jej do naszych potrzeb i wymagań w stosunku do klientów. Apteka musi bowiem spełniać odpowiednie warunki i estetyczne wymagania. Przystosowanie pomieszczenia w stanie surowym to wydatek rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych. W przypadku internetowego sklepu wydatki w tym zakresie są praktycznie zerowe.

Dużo korzystniej pod względem ekonomicznymi wypada też zatowarowanie apteki. Różnica między tradycyjną apteką oraz internetowym wydaniem tego typu sklepu, to różnica w dostępności produktu. Jeśli chodzi o sklep stacjonarny, to większość podstawowych leków, kremów czy środków opatrunkowych musi być dostępna na miejscu. Niektóre mniej popularne środki może sprzedawać na zamówienie, jednak sama apteka musi zostać odpowiednio wyposażona. To oczywiście wymaga od nas wygospodarowania dodatkowych środków finansowych.

Elastyczność

Dodatkowo większa elastyczność w zakresie sprowadzania towaru, powoduje paradoksalnie, że jako właściciel internetowej apteki możemy stworzyć bogatszą i ciekawszą ofertę dla klienta. Jedyne co musimy wiedzieć i być tego pewni, to fakt, że jesteśmy w stanie, kiedy padnie już odpowiednie zamówienie, sprowadzić dany środek i wysłać do klienta w ciągu czterdziestu ośmiu godzin od zakupu. Daje nam to możliwość oferowania produktów, których nie mamy na stanie magazynowym.

Apteka internetowe to także dotarcie do potencjalnie większej ilości klientów. Nie ma tu ograniczeń geograficznych. O ile tradycyjny punkt tego typu musi liczyć na okolicznych mieszkańców, to w przypadku apteki internetowej kompletnie nie musimy przejmować się geografią. Reklama za pomocą mediów społecznościowych, mailingu czy z wykorzystaniem pozycjonowania, może być kierowana do wszystkich.

Łatwa dostępność

Ostatecznie apteka internetowa jest dużo łatwiejsza w obsłudze. Całość zbierania zamówień i wysyłania przesyłek może wydać się skomplikowana logistycznie, ale kwestią kluczową jest tutaj jedynie podpisanie stosownej umowy z pocztą polską lub dowolnym przewoźnikiem czy kurierem. Resztę zadań jesteśmy w stanie wykonać przy mniejszym zatrudnieniu niż ma to miejsce w przypadku sklepów stacjonarnych. To znowu oznacza redukcję naszych stałych kosztów, co pozwoli zaoferować klientom niższe, atrakcyjne ceny, które w niektórych przypadkach mogą być nawet o trzydzieści procent mniejsze, niż ma to miejsce w stacjonarnych, tradycyjnych aptekach.

Artykuł powstał we współpracy z www.nowafarmacja.pl

Udostępnij

Bezpłatne informacje o nowościach JZS

Zapraszam Cię do grona Subskrybentów! Tysiące Czytelników już subskrybuje wiadomości z JZS.

W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji. Twój adres jest tu bezpieczny.

Zobacz również

Nadchodzi Kadence Cloud

Biblioteka Projektów motywu Kadence

Gdy wspomniałem w jednym z poprzednich wpisów o przejęciu motywu Kadence przez iThemes, pojawiła się również krótka informacja na temat Kadence Cloud. Co prawda jeszcze

Polecane Oferty LifeTime!

Labrika

Optymalizacja treści w oparciu o konkurencję w TOP10, monitoring pozycji,...

Gravitec
Gravitec

Wykorzystaj powiadomienia WebPush, aby zwiększyć ruch i sprzedaż

Encharge

Automatyzacja Email Marketingu. Zwiększ skuteczność prowadzonych kampanii.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *