Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
strony internetowe
Tekst Gościnny

Tekst Gościnny

Co powinna zawierać firmowa strona internetowa?

Ostatnia aktualizacja:

Nie masz firmowej strony internetowej – Twoja firma nie istnieje, dlatego tak ważne jest dokładne przemyślenie i wykonanie przyjaznej strony dla użytkowników i wyszukiwarki. Dobra firmowa strona internetowa powinna się składać z trzech elementów: grafiki, treści podstron i bloga.

Szablon i grafika na firmowej stronie internetowej

Pierwsze wrażenie jest kluczem, niezależnie czy chodzi o interakcje między ludźmi czy też jeśli chodzi o interakcje między potencjalnym klientem i firmą. Szata graficzna firmowej strony internetowej tworzy pierwsze wrażenie, które często jest kluczem do rozpoczęcia współpracy. Nieprzyjazny szablon i dopasowanie kolorów na stronie może spowodować podświadomy dyskomfort użytkownika i on szybko opuści stronę.

Projekt graficzny strony internetowej jest zadaniem skomplikowanym, dlatego warto się zdać na doświadczenie fachowca. Styl graficzny jest wybierany w zależności od branży w której działa przedsiębiorstwo, docelowej grupy potencjalnych klientów, a także logo, jeśli już było wcześniej przygotowane.

Treści na firmowej stronie internetowej

Wchodząc na dowolną firmową stronę najczęściej na podstronie “O nas” spotykamy standardowy tekst: “Jesteśmy firmą z wieloletnim doświadczeniem i jesteśmy fachowcami w branży”. Oczywiście, doświadczenie jest bardzo ważne, ale taki tekst nie zainteresuje potencjalnego klienta. Wszystkie treści na stronie, zaczynając od podstrony “O nas” i kończąc zakładką kontakt powinni przekazywać Twoją wizję i misję Twojej firmy, gdyż treści napisane “od serca” są o wiele lepiej przyjmowane przez użytkowników.

Napisanie tekstów na firmową stronę internetową o wysokiej jakości warto zlecić copywriterowi z doświadczeniem w tworzeniu treści perswazyjnych, choć najlepsze teksty będą owocem współpracy copywritera i właściciela firmy.

Podstrona na temat Twojej firmy

Warto poświęcić jedną podstronę na przedstawienie Twojej firmy potencjalnym Klientom i Współpracownikom. Opowiedz historię Twojego biznesu i daj się poznać! Często stosowaną praktyką na stronach firmowych jest umieszczenie sekcji ze zdjęciami pracowników. Łatwiej jest nam nawiązywać kontakty, gdy wiemy kto jest po drugiej stronie. Gdy Twój potencjalny Klient zobaczy na podstronie miłe, uśmiechnięte twarze z pewnością zechce się z Tobą skontaktować!

Pochwal się też swoim portfolio. Jeżeli współpracowałeś ze znanymi markami – to powód do dumy! Masz referencje i opinie? Świetnie! To także sprawi, że Twój biznes będzie dla innych bardziej godny zaufania.

Formularz kontaktowy

Nie zapomnij o stronie kontaktowej z adresem firmy, telefonem i adresem e-mail. Na stronie  kontaktowej warto wstawić formularz ułatwiający komunikację z Tobą. Osoby odwiedzające Twoją stronę nie będą musiały otwierać swojej poczty, kopiować Twojego adresu i pisać e-maila, tylko wyślą wiadomość do Ciebie prosto, szybko i wygodnie z poziomu Twojej strony.

Blog – najlepszy sposób na pozycjonowanie strony firmowej

Blog na stronie firmowej jest miejscem do zamieszczania wiadomości związanych z funkcjonowaniem firmy, a także źródłem ciekawych informacji branżowych. Na blogu możemy pisać praktycznie o wszystkim co jest w ten czy inny sposób związane z naszą działalnością. Co więcej, warto wiedzieć, że wyszukiwarki, takie jak Google, bardzo cenią treści wysokiej jakości. Strony z regularnie aktualizowanym blogiem firmowym często można spotkać na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Podsumowując, firmowa strona internetowa, która służy jako elektroniczna wizytówka Twojej działalności w sieci, powinna nie tylko opowiadać o Tobie, ale robić to w sposób przyjazny dla oka użytkownika i algorytmu wyszukiwarki. Istnieje wiele systemów i tutoriali jak można samodzielnie krok po kroku wykonać firmową stronę internetową, jednak, warto tworzenie strony zlecić fachowcom, którzy posiadają dużą wiedzę nie tylko w zakresie tworzenia stron, ale także w reklamie internetowej. W takim przypadku można mieć pewność, że otrzymasz wysokiej jakości stronę firmy, która będzie w pełni odpowiadać wymogom wyszukiwarek, a jej pozycjonowanie będzie o wiele prostsze.

Autem artykułu jest Agencja Reklamowa Green Parrot zajmująca się m.in. tworzeniem stron internetowych:
https://greenparrot.pl/software-house/oferta/strony-www/

Spodobał Ci się ten artykuł?

Zdobądź kompletną wiedzę lub uporządkuj i poszerz ją o wiele cennych umiejętności, które pozwolą Ci rozwinąć skrzydła. Dołącz do najlepszego Kursu WordPress w edycji 2019 dla nie informatyków!

Zapraszam również do grona tysięcy Subskrybentów JZS. Raz w tygodniu otrzymasz powiadomienia o nowych artykułach na temat pracy z WordPressem, Elementorem i wiele więcej.

Share on facebook
Udostępnij na Facebooku
Share on twitter
Udostępnij na Twitterze

UDOSTĘPNIJ TEŻ W INNYCH MIEJSCACH

Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp
Share on reddit
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Autor

Tekst Gościnny

Tekst Gościnny

Może Cię zainteresować także

Dodaj komentarz

avatar

JZS używa wtyczki Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się jak komentarze są przetwarzane.