BEZPŁATNY KURS WORDPRESS

Proste metody, instrukcje krok po kroku, porady i filmy...

Co wpływa na wysokość ponoszonych kosztów w SEO?

Tekst Gościnny
Tekst Gościnny
Ostatnia aktualizacja: 14 września 2020

W dzisiejszych czasach prowadzenie własnej działalności gospodarczej wiąże się z koniecznością skutecznego promowania biznesu w różnych miejscach. Bardzo ważną rolę odgrywa zwiększenie swojej popularności w Internecie. Praktycznie każda firma posiada swoją stronę internetową, na której promuje swoje produkty i usługi. Samo założenie strony nie jest jednak wystarczające. Należy zadbać o odpowiednie pozycjonowanie i reklamowanie oraz zastanowić się nad budżetem przeznaczonym na takie działania.

Skuteczne promowanie własnego biznesu w sieci nie polega na chaotycznym umieszczaniu ogłoszeń w różnych serwisach czy też na wklejaniu odnośnika do własnej strony na różnych witrynach. Jest to w rzeczywistości bardzo złożony proces obejmujący wiele elementów, a jednym z nich jest pozycjonowanie SEO. Działaniami takimi można zająć się samemu, pod warunkiem posiadania umiejętności, doświadczenia i dużej ilości czasu. O wiele lepiej jest zatrudnić dobrą agencję, która zajmie się tym procesem w imieniu klienta. Decydując się na takie usługi, należy określić swój budżet.

Elementy wpływające na budżet pozycjonowania

Dobry sklep SEO dostarcza wiele różnych usług, dzięki którym pozycja strony internetowej w wyszukiwarce Google rośnie, a to z kolei przekłada się na jej większą oglądalność oraz na odwiedzanie jej przez potencjalnych klientów, którzy są realnie zainteresowani konkretnymi produktami czy też usługami. Można więc śmiało stwierdzić, że skuteczne pozycjonowanie SEO wpływa korzystnie na zyski firmy, więc warto inwestować w taki proces. Istnieje wiele czynności i usług wykonywanych w ramach pozycjonowania, za które trzeba zapłacić. Warto wiedzieć jakie elementy są istotne i wpływają na budżet pozycjonowania, a następnie określić widełki cenowe.

Audyt SEO

Audyt jest bardzo ważnym procesem, w ramach którego analizowane są wszystkie mocne oraz słabe strony pozycjonowanego serwisu. Koszt audytu uzależniony jest od wielkości strony i elementów, które należy przeanalizować. Dodatkowo w ramach audytu może zostać przeprowadzona analiza konkurencyjnych stron, za którą również trzeba zapłacić. W ostatnim czasie wiele agencji SEO wykonuje audyt strony za darmo, w celu późniejszego przedstawienia najlepszej oferty klientowi.

Analiza słów kluczowych

Przegląd, określenie i wybór konkretnych słów kluczowych, pod które pozycjonowana będzie strona. Im jest ich więcej tym analiza i całe pozycjonowanie będzie droższe. Słowa kluczowe odgrywają bardzo istotną rolę, ponieważ są umieszczane na promowanej witrynie oraz w różnych materiałach i treściach mających na celu poprawienie pozycji witryny w wyszukiwarkach.

Optymalizacja strony

Istotne jest nie tylko nasycenie strony słowami kluczowymi, ale również zadbanie o inne działania optymalizacyjne. Im więcej rzeczy trzeba zmienić i poprawić (np. struktura strony, układ artykułów, linkowanie wewnętrzne) tym cena usługi będzie większa.

Bardzo słabym elementem wielu serwisów jest treść. Okazuje się, że właściwy content marketing i dostarczanie przydatnych informacji czytelnikom odgrywa istotną rolę w procesie pozycjonowania. Koszty są tutaj uzależnione od ilości, jakości, wielkości treści oraz miejsc, w których będzie ona publikowana. Koszty te mogą się wiązać z opłacaniem copywriterów, specjalistów od zdjęć, filmów czy też postów w social mediach. Im większa rozbudowa jest potrzebna, tym cena będzie wyższa i potrzebny będzie większy budżet. Istotne dla promowania są też treści zewnętrzne, takie jak artykuły sponsorowane lub wpisy publikowane na dobrze wypozycjonowanych stronach. Serwisy takie chętnie udostępniają swoje miejsce do publikacji treści, jednak wiąże się to z koniecznością przygotowania tekstów wysokiej jakości (co oczywiście kosztuje) oraz z zapłaceniem za możliwość publikacji.

Kontrola, analiza i raporty

Istotną sprawą jest stała analiza działań i ich modyfikacja w celu zapewnienia jak najlepszych rezultatów. Jest to proces, za który również należy płacić.  Ważne aby otrzymywane od firm raporty były przez nas dokładnie weryfikowane. Ten proces pozwoli uniknąć naciągania na dodatkowe koszty za usługi, które nie zostały wykonane.

Jaki budżet należy przygotować?

Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie dotyczące opracowania budżetu. W przypadku mniejszych stron wymagających małej ilości treści i niewielu działań w zakresie optymalizacji czy też słów kluczowych, kwota miesięczna będzie niska. Większe serwisy mogą wydawać nawet po kilkanaście tysięcy złotych na miesiąc. Wszystko zależy od ilości i złożoności wykonywanej pracy. Konkretne widełki cenowe za poszczególne usługi można łatwo znaleźć w Internecie. Ponadto każda porządna agencja SEO jest w stanie określić zakres niezbędnych usług i oszacować budżet, jaki klient musiałby przygotować. Jest to szacunek niezobowiązujący klienta do niczego. Można więc składać zapytania w wielu firmach i na tej podstawie dowiedzieć się jaki jest średni koszt miesięczny pozycjonowania.

Czy można jakoś obniżyć koszt pozycjonowania?

Jeśli budżet opracowany przez fachowców jest zbyt wysoki, można go zmniejszyć. Przykładowo istnieje możliwość samodzielnego przygotowywania treści, pod warunkiem posiadania odpowiedniej wiedzy, talentu i czasu. Warto też zwrócić uwagę na pakiety usług z zakresu pozycjonowania. Są one zwykle tańsze w porównaniu poszczególnymi usługami opłacanymi osobno. Należy pamiętać o rozsądnym wyborze słów kluczowych, które będziemy pozycjonować aby ruch z nich dobrze konwertował a nie przynosił “pustych” wejścia. Dlatego zalecamy skupić się na mniejszej ilości ale dobrze wybranych frazach.

Reasumując pozycjonowanie to proces bardzo złożony a więc i kosztowny. Jednak dobrze wykonany pozwala na znaczne zwiększenie obrotów przedsiębiorstwa. Najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem jest samodzielne pozycjonowanie, kupując wybrane usługi w sklepie seo. Musimy jednak posiadać nie małą wiedzę dotyczącą planu i strategii SEO. Droższą opcją jest zatrudnienie freelancera lub agencji. Wtedy będziesz miał pewność, że Twoją witryną zajmują się specjaliści z danej dziedziny a Ty możesz przeznaczyć czas na pozyskiwanie klientów z pozostałych źródeł jak np. reklamy.

PODAJ DALEJ!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Autor

Tekst Gościnny

Tekst Gościnny

Może Cię zainteresować także

Twój Komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry

Zaczekaj!

Planujesz uruchomienie strony, bloga, a może sklepu internetowego?

Jeśli tak, to nie możesz tego przegapić! Zapraszam Cię na bezpłatny Kurs WordPress z nagrodami, który pomoże Ci zrobić pierwszy, ważny krok na drodze do własnej strony.

Możesz się wypisać w każdej chwili. Zapisując się akceptujesz naszą Politykę Prywatności

ODBIERZ prezent!
KURS wordpress!