Proste metody, instrukcje krok po kroku, porady i filmy...

Content marketing jako podstawa optymalizacji SEO

Tekst Gościnny
Tekst Gościnny
Ostatnia aktualizacja: 25 września 2020
Treści w Internecie

Content marketing jest niezwykle istotny dla każdego pozycjonera, przede wszystkim ze względu na to, że ma on niezwykle szerokie zastosowanie jako skuteczne wparcie dla działań SEO. Choć content marketing ma wiele wartości, to jednak aby zadziałał zgodnie z oczekiwaniami ważne jest nie tylko jego prawidłowe opracowanie, ale również wdrożenie. W tym wypadku nie ma miejsca na błędy, a każda niewłaściwa decyzja może w znaczący sposób obniżyć pozycję danej witryny.

Czym jest Content Marketing?

Content marketing to ogół treści, które zamieszczane są nie tylko na stronach internetowych, ale również na blogach, sklepach internetowych czy niezwykle popularnych w ostatnim czasie kanałach social media. Warto przy tym wiedzieć, że treści te nie odnoszą się wyłącznie do słowa pisanego. W content marketing wpisują się również ikonografiki, różnego typu materiały interaktywne czy nagarnia wideo. Content marketing jest jednak dziedziną bardzo dynamiczną, która ciągle się poszerza i rozwija, nic więc dziwnego w tym, że stopniowo jej zakres staje się coraz szerszy. Jeszcze do niedawna content marketing odnosił się niemal wyłącznie do promowania dóbr czy usług czy szeroko rozumiany działań w zakresie PR. Obecnie content marketing w dużej mierze opiera się na SEO, stanowiąc jednocześnie jeden z najbardziej istotnych elementów optymalizacyjnych.

Content Marketing

W jaki sposób content marketing przekłada się na skuteczność optymalizacji SEO?

Na internetowych stronach słowo pisanie stosowane jest głównie w celu lokowania słów kluczowych, które w mniejszym bądź większym stopniu muszą odnosić się do treści, jakie zawiera domena, a które będą wpisywane przez internautów w wyszukiwarkę. Dzięki pozycjonowaniu (w połączeniu z zamieszczeniem fraz umieszczanych w tekstach na stronie) domena pojawia się wyżej w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie istnieje większe prawdopodobieństwo, że odwiedzi ją szerokie grono internautów. Słowa kluczowe w pozycjonowaniu są niezwykle istotne, dlatego też osoba zajmująca się ich doborem musi podejść do tematu z dużą starannością i cierpliwością. Dobieranie nieprzemyślanych i bardzo przypadkowych fraz kluczowych nie tylko nie przyniesie oczekiwanego skutku, ale również sprawi, że cały wysiłek włożony w pozycjonowanie okaże się czasem straconym. Opisy czy artykuły to także idealne miejsca na umieszczanie linków przekierowujących, pod warunkiem jednak, że w treści umieszczane są one w sposób naturalny. W przeciwnym wypadku, nie tylko nie będą zachęcały do tego, by zapoznać się z tym, co się za nimi kryje, ale również istnieje duże prawdopodobieństwo, że zostaną uznane przez roboty wyszukiwarki za spam, w efekcie czego ich content marketing uznany zostanie za ten najniższej jakości, niemal całkowicie bezwartościowy. To z kolei prowadzi do sytuacji innej niż zamierzona – pozycja witryny w wyszukiwarce będzie znacznie niższa od oczekiwanej, a co za tym idzie do osiągnięcia zupełnie odwrotnego skutku niż oczekiwany.

Dlaczego tak ważne jest przygotowanie odpowiedniej strategii content marketingowej?

Content marketing jest niezwykle ważny dla pozycjonowania SEO, dlatego też do zagadnienia należy podejść z dużą starannością, aby ominąć pewne błędy, które mogłyby przeszkodzić w osiągnięciu zamierzonego celu. Jednak aby content skutecznie wspierał działania SEO, należy oprzeć go na odpowiedniej strategii. Niestety, bardzo często zawiera ona błędy, przez które pozycjonowanie nie jest skuteczne tak, jakby można było tego oczekiwać. Najczęściej popełniane błędy odnoszą się do:

  • umieszczanie na stronie teksów, które w żaden sposób nie odpowiadają potrzebom i oczekiwaniom klientów,
  • brak spójnej i precyzyjnej komunikacji,
  • brak regularności w publikacji treści,
  • zbyt duże przykładanie uwagi do rzeczy modnych i popularnych, które często nie odpowiadają specyfice witryny,
  • brak odpowiedniej wiedzy i umiejętności wśród osób odpowiedzialnych za przygotowywanie i realizację zadań content marketingu.

Content marketing stanowi jedno z najbardziej skutecznych narzędzi służących pozycjonowaniu SEO, pod warunkiem jednak, że jest on opracowany i wdrożony bezbłędnie, z dużym zrozumieniem dla potrzeb i oczekiwań klientów.

PODAJ DALEJ!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Autor

Tekst Gościnny

Tekst Gościnny

Może Cię zainteresować także

Twój Komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry

Zaczekaj!

Planujesz uruchomienie strony, bloga, a może sklepu internetowego?

Jeśli tak, to nie możesz tego przegapić! Zapraszam Cię na bezpłatny Kurs WordPress z nagrodami, który pomoże Ci zrobić pierwszy, ważny krok na drodze do własnej strony internetowej.

Zapisując się akceptujesz naszą Politykę Prywatności

ODBIERZ prezent!

KURS wordpress!