Proste metody, instrukcje krok po kroku, porady i filmy...

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Krzysztof Wojteczko

Krzysztof Wojteczko

Czy prowadzenie sklepu internetowego jest łatwe

Ostatnia aktualizacja:

Jako, że sklep internetowy to również strona internetowa nie mogę tej tematyki pominąć zwłaszcza, że handel elektroniczny pomimo już dosyć długiej swojej historii (jak na wiek internetu) wciaż rozwija się bardzo dynamicznie i wszystko wskazuje na to, że ta dynamika także będzie coraz większa.

Wiele osób, które zaczynają swoją przygodę w internecie w pewnym momencie myśli o możliwości założenia własnego sklepu. Tego typu dzialność niesamowicie kusi chociażby tym, że sprzedawać można praktycznie wszystko i można to robić nie wychodząc z domu (co najwyżej na pocztę aby wysłać towar). Sugeruje to niskie koszty utrzymania sklepu i całkiem przyjemny sposób na zarobkowanie.  Z naszym towarem docieramy nie tylko do lokalnej społeczności np. z naszego osiedla, ale do każdego kto ma dostęp do sieci Internet. Naszym Klientem może być zarówno nasz bliski sąsiad jak również ktoś kto mieszka w dalekiej Australii. Internet pozwala bez większego wysiłku przekraczać granice terytorialne i docierać z produktem tam gdzie przy standardowej sprzedaży w stacjonarnym sklepie moglibyśmy jedynie pomarzyć.

Ta łatwość, przynajmniej pozorna, bardzo kusi zwłaszcza tych którzy nie mają większego doświadczenia. Wydaje się, że handlowanie w sieci może być niezwykle łatwe, przyjemne i do tego może przenieść olbrzymie pieniądze. W końcu Klienci całego swiata są do naszej dyspozycji. W praktyce jednak nie jest tak różowo, a wielu napalonych sprzedawców po kilku miesiącach dzialności doznaje potwornego rozczarowania. W dużej mierze owe rozczarowanie wynika z braku wiedzy i doświadczenia. Internet pomimo, że daje nam niesamowite możliwości jest jednocześnie coraz bardziej wymagającym kanałem sprzedaży, tak jak coraz bardziej wymagający są jego użytkownicy, czyli potencjalni Klienci naszego sklepu internetowego.

Napisze coś co może Ci się nie spodobać jeśli jesteś na etapie planowania swojego sklepu i czujesz euforię na myśl, że już wkrótce zawojujesz świat. Jeśli nie masz wiedzy lub kogoś kto takową posiada na temat handlu elektronicznego, jeśli nie masz odpowiedniego budżetu na utrzymanie i rozwój oprogramowania sklepu, na jego moderację oraz co najważniejsze środków na jego promocję w sieci, to szanse na powodzenie masz bliskie zeru. Możesz nie zgadzać się z moim stanowiskiem, bo znane są przypadki kiedy sklep rodzący się z niczego osiagał spektakularny sukces jednak trzeba mieć świadomośc tego, że to marginalne przypadki jak również to o czym wspomniałem powyżej – użytkownicy sieci są coraz bardziej wymagający i coraz mniej jest miejsca na przypadki czy łud szczęścia. Większość sklepów internetowych pada bardzo szybko, a najczęściej powodem są wymienione czynniki. Mówiąc krótko start z handlem w sieci bez należytego przygotowania i analizy rynku w tym konkurencji to strata czasu i pieniędzy. No chyba, że masz do zaoferowania tak rewelacyjny towar, że błyskawicznie informacja o Twoim sklepie rozejdzie się pocztą  pantoflową i towar sam w sobie napędzi Ci tłumy. Jest to możliwe. Jeśli masz ten potencjał to gratuluję bo masz to czego wiekszość sprzedawców nie ma.

Odpowiadając na pytanie postawione w tytule tego wpisu odpowiem krótko “NIE”. Dlaczego to już opiszę w kolejnych artykułach, gdzie poruszę m.in. zagadnienie związane z założeniem sklepu internetowego oraz podpowiem jakie pułapki na nas czychają.

Spodobał Ci się ten artykuł?

Zdobądź kompletną wiedzę lub uporządkuj i poszerz ją o wiele cennych umiejętności, które pozwolą Ci rozwinąć skrzydła. Dołącz do najlepszego Kursu WordPress w edycji 2019 dla nie informatyków!

Zapraszam również do grona tysięcy Subskrybentów JZS. Raz w tygodniu otrzymasz powiadomienia o nowych artykułach na temat pracy z WordPressem, Elementorem i wiele więcej.

Share on facebook
Udostępnij na Facebooku
Share on twitter
Udostępnij na Twitterze

UDOSTĘPNIJ TEŻ W INNYCH MIEJSCACH

Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp
Share on reddit
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Autor

Krzysztof Wojteczko

Krzysztof Wojteczko

Szkoleniowiec, miłośnik nowych technologii, WordPress'a i wszystkiego co ma związek z marketingiem internetowym. Swoją pierwszą stronę stworzył w 1996 roku.

Może Cię zainteresować także

4
Dodaj komentarz

avatar
4 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
joachimGrzegorzKarolinaCześ Recent comment authors

JZS używa wtyczki Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się jak komentarze są przetwarzane.

najnowszy najstarszy oceniany
joachim
Gość
joachim

Masz rację, że liczy się także pomysł, konkurencja, bardzo dużo czynników, ale z oprogramowaniem rzeczywiście prowadzenie sklepu jest o wiele prostsze niż było, to kiedyś. Ja używam shopera i w połączeniu z dobrą reklamą + sprawną obsługą idzie mi całkiem nieźle 🙂

Grzegorz
Gość
Grzegorz

Głównym problemem osób, które otwierają sklep internetowy jest wiara w to, że oprogramowanie załatwi wszystko. Właściciele skupiają się tylko na wyborze oprogramowania, nie zastanawiając się nad konkurencyjnością swojej oferty, pakowaniem i wysyłaniem paczek, sposobach promocji i marketingu sklepu a także budowania dobrych relacji z Klientami. W ten sposób otwiera się wiele sklepów, które po roku-dwóch zostają zamykane. Ecommerce trzeba traktować jako system naczyń połączonych.

Karolina
Gość
Karolina

Rzeczywiście wiele osób uważa prowadzenie sklepu internetowego za łatwy kawałek chleba. W praniu okazuje się, że może to być przyjemne, ale wymaga ogromu pracy.

Cześ
Gość
Cześ

Coś w tym jest. Mój znajomy prowadził sklep internetowy przez niecały rok. Zwinął go bo nie miał praktycznie żadnej sprzedaży, a nastawiał się na kokosy 🙂

Ta strona używa plików cookies aby zapewnić Ci najlepszą jakość korzystania tej witryny. Zgadzając się, akceptujesz użycie plików cookie zgodnie z naszą polityką.

Przewiń do góry
small_c_popup.png

Odbierz Prezent!

Nie przegap nowych poradników, którymi dzielę się z Subskrybentami JZS. W prezencie otrzymasz kupon rabatowy -20% na kursy poznajWP.pl!

Webinar: "Strona Internetowa, Sklep... - jak zacząć?"

piątek 25.10, godz. 19:00 - Wstęp wolny - Ograniczona ilość miejsc!