sklep-internetowy
Krzysztof Wojteczko

Krzysztof Wojteczko

Czy prowadzenie sklepu internetowego jest łatwe

Ostatnia aktualizacja

#ZOSTANWDOMU

Szybki Kurs WordPress

Odbierz Bezpłatnie Kurs WordPress’a
Przez 4 dni, codziennie nowe lekcje wideo plus specjalny bonus!

Jako, że sklep internetowy to również strona internetowa nie mogę tej tematyki pominąć zwłaszcza, że handel elektroniczny pomimo już dosyć długiej swojej historii (jak na wiek internetu) wciaż rozwija się bardzo dynamicznie i wszystko wskazuje na to, że ta dynamika także będzie coraz większa.

Wiele osób, które zaczynają swoją przygodę w internecie w pewnym momencie myśli o możliwości założenia własnego sklepu. Tego typu dzialność niesamowicie kusi chociażby tym, że sprzedawać można praktycznie wszystko i można to robić nie wychodząc z domu (co najwyżej na pocztę aby wysłać towar). Sugeruje to niskie koszty utrzymania sklepu i całkiem przyjemny sposób na zarobkowanie.  Z naszym towarem docieramy nie tylko do lokalnej społeczności np. z naszego osiedla, ale do każdego kto ma dostęp do sieci Internet. Naszym Klientem może być zarówno nasz bliski sąsiad jak również ktoś kto mieszka w dalekiej Australii. Internet pozwala bez większego wysiłku przekraczać granice terytorialne i docierać z produktem tam gdzie przy standardowej sprzedaży w stacjonarnym sklepie moglibyśmy jedynie pomarzyć.

Ta łatwość, przynajmniej pozorna, bardzo kusi zwłaszcza tych którzy nie mają większego doświadczenia. Wydaje się, że handlowanie w sieci może być niezwykle łatwe, przyjemne i do tego może przenieść olbrzymie pieniądze. W końcu Klienci całego swiata są do naszej dyspozycji. W praktyce jednak nie jest tak różowo, a wielu napalonych sprzedawców po kilku miesiącach dzialności doznaje potwornego rozczarowania. W dużej mierze owe rozczarowanie wynika z braku wiedzy i doświadczenia. Internet pomimo, że daje nam niesamowite możliwości jest jednocześnie coraz bardziej wymagającym kanałem sprzedaży, tak jak coraz bardziej wymagający są jego użytkownicy, czyli potencjalni Klienci naszego sklepu internetowego.

Napisze coś co może Ci się nie spodobać jeśli jesteś na etapie planowania swojego sklepu i czujesz euforię na myśl, że już wkrótce zawojujesz świat. Jeśli nie masz wiedzy lub kogoś kto takową posiada na temat handlu elektronicznego, jeśli nie masz odpowiedniego budżetu na utrzymanie i rozwój oprogramowania sklepu, na jego moderację oraz co najważniejsze środków na jego promocję w sieci, to szanse na powodzenie masz bliskie zeru. Możesz nie zgadzać się z moim stanowiskiem, bo znane są przypadki kiedy sklep rodzący się z niczego osiagał spektakularny sukces jednak trzeba mieć świadomośc tego, że to marginalne przypadki jak również to o czym wspomniałem powyżej – użytkownicy sieci są coraz bardziej wymagający i coraz mniej jest miejsca na przypadki czy łud szczęścia. Większość sklepów internetowych pada bardzo szybko, a najczęściej powodem są wymienione czynniki. Mówiąc krótko start z handlem w sieci bez należytego przygotowania i analizy rynku w tym konkurencji to strata czasu i pieniędzy. No chyba, że masz do zaoferowania tak rewelacyjny towar, że błyskawicznie informacja o Twoim sklepie rozejdzie się pocztą  pantoflową i towar sam w sobie napędzi Ci tłumy. Jest to możliwe. Jeśli masz ten potencjał to gratuluję bo masz to czego wiekszość sprzedawców nie ma.

Odpowiadając na pytanie postawione w tytule tego wpisu odpowiem krótko “NIE”. Dlaczego to już opiszę w kolejnych artykułach, gdzie poruszę m.in. zagadnienie związane z założeniem sklepu internetowego oraz podpowiem jakie pułapki na nas czychają.

PODAJ DALEJ!

Spodobał Ci się ten artykuł?

Zdobądź kompletną wiedzę lub uporządkuj i poszerz ją o wiele cennych umiejętności, które pozwolą Ci zbudować i prowadzić stronę, sklep, co zechcesz. Dołącz do Kursu WordPress 2020 dla początkujących!

Zapraszam Cię także do grona Subskrybentów JZS! Raz w tygodniu otrzymasz powiadomienia o nowych artykułach na temat pracy z WordPressem, sklepem, blogiem i wiele więcej. Pierwszy dowiesz się o webinarach oraz będziesz mógł korzystać ze specjalnych ofert tylko dla Subskrybentów!

Autor

Krzysztof Wojteczko

Krzysztof Wojteczko

Szkoleniowiec, miłośnik nowych technologii, WordPress'a i wszystkiego co ma związek z marketingiem internetowym. Swoją pierwszą stronę stworzył w 1996 roku, a od 2003 roku prowadzi agencje marketingowe i hostingowe.

Może Cię zainteresować także

4 komentarzy na temat “Czy prowadzenie sklepu internetowego jest łatwe”

  1. Avatar

    Masz rację, że liczy się także pomysł, konkurencja, bardzo dużo czynników, ale z oprogramowaniem rzeczywiście prowadzenie sklepu jest o wiele prostsze niż było, to kiedyś. Ja używam shopera i w połączeniu z dobrą reklamą + sprawną obsługą idzie mi całkiem nieźle 🙂

  2. Avatar

    Głównym problemem osób, które otwierają sklep internetowy jest wiara w to, że oprogramowanie załatwi wszystko. Właściciele skupiają się tylko na wyborze oprogramowania, nie zastanawiając się nad konkurencyjnością swojej oferty, pakowaniem i wysyłaniem paczek, sposobach promocji i marketingu sklepu a także budowania dobrych relacji z Klientami. W ten sposób otwiera się wiele sklepów, które po roku-dwóch zostają zamykane. Ecommerce trzeba traktować jako system naczyń połączonych.

  3. Avatar

    Rzeczywiście wiele osób uważa prowadzenie sklepu internetowego za łatwy kawałek chleba. W praniu okazuje się, że może to być przyjemne, ale wymaga ogromu pracy.

  4. Avatar

    Coś w tym jest. Mój znajomy prowadził sklep internetowy przez niecały rok. Zwinął go bo nie miał praktycznie żadnej sprzedaży, a nastawiał się na kokosy 🙂

Twój Komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostanio opublikowane

Przewiń do góry

ZACZEKAJ!

oDBIERZ KURS

WordPress Pierwsze Kroki Całkowicie Bezpłatnie!

Prezent antykryzysowy dla Ciebie

Udostępnij na
Skopiuj link