BEZPŁATNY KURS WORDPRESS

Proste metody, instrukcje krok po kroku, porady i filmy...

Czy prowadzenie sklepu internetowego jest łatwe

Krzysztof Wojteczko
Krzysztof Wojteczko

Ostatnia aktualizacja

#UCZSIEWDOMU

Szybki Kurs WordPress

Możesz się wypisać w każdej chwili. Zapisując się akceptujesz naszą Politykę Prywatności

Przez 3 dni kursu wysyłam Ci dostęp do kolejnych lekcji wideo
Na koniec każdy Uczestnik otrzymuje specjalne bonusy!

sklep-internetowy

Wiele osób, które zaczynają swoją przygodę w Internecie w pewnym momencie myśli o możliwości założenia własnego sklepu internetowego. Tego typu działalność kusi chociażby tym, że sprzedawać można praktycznie wszystko i można to robić nie wychodząc z domu (co najwyżej na pocztę, żeby nadać towar). Sugeruje to niskie koszty utrzymania sklepu i całkiem przyjemny sposób na zarobkowanie.

Z naszym towarem docieramy nie tylko do lokalnej społeczności np. z naszego osiedla, ale do każdego kto ma dostęp do sieci Internet. Klientem może być zarówno nasz bliski sąsiad jak również ktoś kto mieszka w dalekiej Australii. Internet pozwala bez większego wysiłku przekraczać granice terytorialne i docierać z produktem tam, gdzie przy standardowej sprzedaży w stacjonarnym sklepie moglibyśmy jedynie pomarzyć.

Ta łatwość, przynajmniej pozorna, kusi. Wydaje się, że handlowanie w sieci może być niezwykle łatwe, przyjemne i do tego może przynieść olbrzymie pieniądze. W końcu Klienci całego świata są do naszej dyspozycji.

W praktyce jednak nie jest tak różowo, a wielu napalonych sprzedawców po kilku miesiącach działalności doświadcza dużego rozczarowania. W znacznej mierze owe rozczarowanie wynika z braku wiedzy i doświadczenia. Internet pomimo, że daje nam niesamowite możliwości jest jednocześnie wymagającym kanałem sprzedaży, tak jak coraz bardziej wymagający są jego użytkownicy, czyli potencjalni Klienci naszego sklepu internetowego.

Napiszę coś co może Ci się nie spodobać jeśli jesteś na etapie planowania swojego sklepu i czujesz euforię na myśl, że już wkrótce zawojujesz świat. Jeśli nie masz wiedzy lub kogoś kto ją posiada, jeśli nie masz odpowiedniego budżetu na utrzymanie i rozwój oprogramowania sklepu, na jego moderację oraz, co najważniejsze, środków na jego promocję w sieci, to szanse na powodzenie są bliskie zeru.

Możesz nie zgadzać się z moim stanowiskiem, bo znane są przypadki kiedy sklep rodzący się bez odpowiedniego zaplecza osiągał spektakularny sukces, jednak trzeba mieć świadomość tego, że to marginalne przypadki, jak również to o czym wspomniałem powyżej – użytkownicy sieci są coraz bardziej wymagający i coraz mniej jest miejsca na przypadek czy łut szczęścia.

Większość sklepów internetowych pada bardzo szybko, a najczęściej powodem są wspomniane czynniki (brak wiedzy, doświadczenia). Mówiąc krótko start z handlem w sieci bez należytego przygotowania i analizy rynku w tym konkurencji, to strata czasu i pieniędzy. No chyba, że masz do zaoferowania tak rewelacyjny towar, że błyskawicznie informacja o Twoim sklepie rozejdzie się pocztą  pantoflową i towar sam w sobie napędzi Ci tłumy.

Odpowiadając na pytanie postawione w tytule tego wpisu odpowiedź nie jest jednoznaczna. Równie dobrze mógłbym odpowiedzieć zarówno TAK jak i NIE. W sytuacji gdy dobrze znasz rynek, masz odpowiednie narzędzia i doskonale znasz ich możliwości, prowadzenie sklepu staje się prostsze i może przynieść nie tylko korzyści materialne, ale także sporo satysfakcji.

W drugą stronę. Jeśli do sklepu podchodzisz bez przygotowania, na zasadzie: “spróbuję”. Ale nie znasz narzędzi i nie masz doświadczenia, to ryzyko popełnienia szeregu błędów jest ogromne. One z kolei będą powodowały frustrację i kolejne nieprzemyślane działania, co w pewnym momencie będzie przypominało rzucającą się na brzegu rybę.

Dlatego pierwsze kroki jakie powinieneś/powinnaś podjąć, to analiza rynku, nawet domowymi sposobami, a także inwestycja swojego czasu w naukę. Musisz jak najlepiej poznać narzędzia z jakimi przyjdzie Ci pracować, ich potencjał i możliwości, a także swoich Klientów.

Znając doskonale narzędzia i potrzeby swoich Klientów będziesz o krok milowy bliżej sukcesu. Czy jest to gwarantem powodzenia? Niestety gdybym powiedział Tak, byłbym wobec Ciebie nieuczciwy. Gwarancji żadnej nie ma, ale swoimi działaniami ryzyko fiaska możesz poważnie zminimalizować, a to będzie oznaczało, że szansa na osiągnięcie celu proporcjonalnie wzrośnie.

Zapraszam Cię do lektury artykułu “Jak założyć sklep internetowy“, gdzie podpowiadam jak uruchomić swój pierwszy sklep. Ale zapraszam Cię również na platformę PoznajWP.pl Znajdziesz tu specjalne kursy online, które pomogą Ci wystartować i sprawią, że unikniesz wielu błędów oraz straty cennego czasu.

Zapraszam!

PODAJ DALEJ!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Autor

Krzysztof Wojteczko

Krzysztof Wojteczko

Szkoleniowiec, miłośnik nowych technologii, WordPress'a i wszystkiego co ma związek z marketingiem internetowym. Swoją pierwszą stronę stworzył w 1996 roku, a od 2003 roku prowadzi agencje marketingowe i hostingowe.

Może Cię zainteresować także

4 komentarzy na temat “Czy prowadzenie sklepu internetowego jest łatwe”

  1. Avatar

    Masz rację, że liczy się także pomysł, konkurencja, bardzo dużo czynników, ale z oprogramowaniem rzeczywiście prowadzenie sklepu jest o wiele prostsze niż było, to kiedyś. Ja używam shopera i w połączeniu z dobrą reklamą + sprawną obsługą idzie mi całkiem nieźle 🙂

  2. Avatar

    Głównym problemem osób, które otwierają sklep internetowy jest wiara w to, że oprogramowanie załatwi wszystko. Właściciele skupiają się tylko na wyborze oprogramowania, nie zastanawiając się nad konkurencyjnością swojej oferty, pakowaniem i wysyłaniem paczek, sposobach promocji i marketingu sklepu a także budowania dobrych relacji z Klientami. W ten sposób otwiera się wiele sklepów, które po roku-dwóch zostają zamykane. Ecommerce trzeba traktować jako system naczyń połączonych.

  3. Avatar

    Rzeczywiście wiele osób uważa prowadzenie sklepu internetowego za łatwy kawałek chleba. W praniu okazuje się, że może to być przyjemne, ale wymaga ogromu pracy.

  4. Avatar

    Coś w tym jest. Mój znajomy prowadził sklep internetowy przez niecały rok. Zwinął go bo nie miał praktycznie żadnej sprzedaży, a nastawiał się na kokosy 🙂

Twój Komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry

Zaczekaj!

Planujesz uruchomienie strony, a może sklepu internetowego?

Jeśli tak, to nie możesz tego przegapić! Zapraszam Cię na bezpłatny Kurs WordPress z nagrodami, który pomoże Ci zrobić ten pierwszy, niezwykle ważny krok.

Możesz się wypisać w każdej chwili. Zapisując się akceptujesz naszą Politykę Prywatności

ODBIERZ,
BEZPŁATNY KURS!