Proste metody, instrukcje krok po kroku, porady i filmy...

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
prowadzenie bloga firmowego
Tekst Gościnny

Tekst Gościnny

Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego

Ostatnia aktualizacja:

Blog to potężne narzędzie, które potrafi zwiększyć zyski każdej firmy. Jednak jeżeli nie wykorzystasz go poprawnie – zmarnujesz tylko czas i środki. Z tego artykułu dowiesz się, dlaczego warto zainwestować w bloga firmowego oraz jak prowadzić bloga, żeby odnieść sukces.

Blog firmowy vs social media

Wielu przedsiębiorców wciąż lekceważy blogi. W końcu stworzenie profilu w mediach społecznościowych jest darmowe, łatwiejsze i zdecydowanie szybsze. Ale social media mają też kilka poważnych wad. Przede wszystkim – jesteś całkowicie pozbawiony kontroli nad kanałem komunikacji z klientem.

Serwisy społecznościowe wciąż ewoluują. Gdy tylko uda im się uzyskać przewagę na rynku, szybko wprowadzają wiele niekorzystnych zmian. Dobrym przykładem jest tu Facebook, który systematycznie ogranicza darmowy zasięg postów. Obecnie potrzebujesz płatnej promocji nawet w celu dotarcia do osób, które lubią Twoją stronę.

Ponadto wraz z konkurencją rosną też ceny wyświetlania reklamy. W niepamięć odchodzą czasy, gdy płaciło się kilkanaście groszy za kliknięcie. Analogicznie wyglądała sytuacja w pierwszych latach funkcjonowania Adwords. Wszystko wskazuje na to, że ceny PPC będą już tylko rosły.

Nie możesz też przewidzieć, kiedy administracja serwisu „przestanie lubić” Twoją branżę. Przekonały się o tym osoby promujące zagadnienia związane z rynkiem pracy, którym niedawno odebrano możliwości targetowania reklam na podstawie płci lub wieku użytkownika.

Przewaga social media nad blogiem kończy się na etapie prostego założenia profilu. Później jest już tylko gorzej. Media społecznościowe potrafią pochłonąć każda ilość czasu. Odpowiadanie na pytania, moderowanie komentarzy i próby angażowania użytkowników to robota na pełen etat. A w wielu branżach zatrudnienie studenta po prostu nie rozwiązuje sprawy. Klienci chcą mieć do czynienia bezpośrednio z ekspertem – czyli najczęściej z Tobą.

Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego

Prowadząc bloga firmowego jesteś zdecydowanie bardziej elastyczny. Masz do wyboru co najmniej kilka kanałów ruchu, a jednocześnie wcale nie musisz rezygnować z social media. Mało tego – możesz skupić się na serwisie, który aktualnie ma najlepszą ofertę. Jedyną różnicą jest to, że kierujesz użytkowników na własną stronę internetową.

Jeżeli poważnie podejdziesz do prowadzenia bloga – możesz też całkowicie zrezygnować z reklam. Skala darmowego ruchu z Google potrafi przytłoczyć. A to, że ruch organiczny konwertuje lepiej, niż reklamy, nie jest żadną tajemnicą. Wyszukiwarka ma też korzystniejsze zasady dystrybucji ruchu, przez co nawet mniejsi gracze na rynku mogą liczyć na pozyskanie czytelników.

Największym problemem blogowania są trudne początki. Minie kilka miesięcy, zanim zobaczysz efekty swojej pracy. Częściowo wiążę się to z powolnym zdobywaniem pozycji w wyszukiwarce, częściowo z koniecznością opanowania nowego kanału ruchu. Jednak ta inwestycja zawsze się opłaca. Wbrew pozorom – w wyszukiwarce jest wiele zaniedbanych dziedzin. Szczególnie w przypadku słów kluczowych o charakterze lokalnym (lokacja użytkownika jest coraz ważniejszym czynnikiem przy wyświetlaniu wyników Google).

Profesjonalne prowadzenie bloga jest dość skomplikowane. Jednak ma to swoje plusy – duża część konkurencji odpada na starcie. Szczególnie jeżeli będziesz prowadził bloga osobiście. Spójrz na wyniki wyszukiwania popularnych haseł z Twojej branży. Z dużym prawdopodobieństwem znajdziesz cała masę nieaktualnych i słabo napisanych artykułów. To właśnie jest Twoja szansa. Google tylko czeka, żeby zaserwować swoim użytkownikom lepszy content (a Tobie potencjalnych klientów).

Aby prowadzić bloga, wcale nie musisz być świetnym pisarzem. Treści stworzone przez prawdziwego eksperta zawsze będą bardziej wiarygodne, niż materiały agencji reklamowej. Opanowanie podstawowych zasad edycji tekstu internetowego to kwestia kilkudziesięciu minut. Natomiast czytelnicy będą odwiedzać Twoje wpisy przez lata.

Większość przedsiębiorców koncentruje się na social media wyłącznie z wygody. Jednak aby odnieść sukces, często trzeba działać wbrew głównemu nurtowi. Profesjonalny blog firmowy nie ma nic wspólnego z prostą wizytówką. To sprawnie działająca maszyna, która zapewni rozpoznawalność Twojej marce i regularnie dostarczy Ci nowych klientów.

Artykuł powstał we współpracy z redakcją portalu Zarabiaj Na Pisaniu Blog.

Spodobał Ci się ten artykuł?

Zdobądź kompletną wiedzę lub uporządkuj i poszerz ją o wiele cennych umiejętności, które pozwolą Ci rozwinąć skrzydła. Dołącz do najlepszego Kursu WordPress w edycji 2019 dla nie informatyków!

Zapraszam również do grona tysięcy Subskrybentów JZS. Raz w tygodniu otrzymasz powiadomienia o nowych artykułach na temat pracy z WordPressem, Elementorem i wiele więcej.

Share on facebook
Udostępnij na Facebooku
Share on twitter
Udostępnij na Twitterze

UDOSTĘPNIJ TEŻ W INNYCH MIEJSCACH

Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp
Share on reddit
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Autor

Tekst Gościnny

Tekst Gościnny

Może Cię zainteresować także

Dodaj komentarz

avatar

JZS używa wtyczki Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się jak komentarze są przetwarzane.

Ta strona używa plików cookies aby zapewnić Ci najlepszą jakość korzystania tej witryny. Zgadzając się, akceptujesz użycie plików cookie zgodnie z naszą polityką.

Przewiń do góry
small_c_popup.png

Odbierz Prezent!

Nie przegap nowych poradników, którymi dzielę się z Subskrybentami JZS. W prezencie otrzymasz kupon rabatowy -20% na kursy poznajWP.pl!

Webinar: "Strona Internetowa, Sklep... - jak zacząć?"

piątek 25.10, godz. 19:00 - Wstęp wolny - Ograniczona ilość miejsc!