Proste metody, instrukcje krok po kroku, porady i filmy...

Menu
Brak produktów w koszyku.
popup
Krzysztof Wojteczko

Krzysztof Wojteczko

Elementor 2.4 – PopUp w prosty sposób

Ostatnia aktualizacja:

Nie wiem jak Ty, ale ja uwielbiam Elementora. To jedno z rozszerzeń, które zdecydowanie jest warte uwagi, a wersja Pro każdej wydanej złotówki. W najnowszej odsłonie Ben Pines razem ze swoim zespołem udostępnił nam jedno z narzędzi z cyklu ‚must have’, a więc funkcjonalność umożliwiającą dodanie na stronie popupów. Zapraszam do obejrzenia filmu, na którym pokazuję jak to narzędzie działa.

Więcej o Elementorze PRO:

Po co mi na stronie PopUpy?

Na filmie o tym wspomniałem, ale faktycznie bardzo często gdy rozmawiam z Klientami i sugeruję im wdrożenie wyskakujących okienek na stronie zwłaszcza gdy widzę, że to ma sens i może przełożyć się na lepsze efekty prowadzonych kampanii, słyszę coś takiego: Nie chcę żadnych wyskakujących okienek. Strasznie mnie to denerwuje i sam nigdy w nie nie klikam tylko od razu zamykam, więc to nie przyniesie efektu.

Owszem jeśli sposób wdrożenia popupów nie jest do końca przemyślany, efekty mogą być kiepskie, ale jeśli zostanie to wdrożone mądrze, wówczas przynosi rewelacyjne rezultaty.

Wyobraź sobie, że inwestujesz w reklamę na Facebooku. Nie mówię o budżecie 100 zł, bo przy takim i tak niewiele zdziałasz, ale załóżmy że masz na ten cel 5 tysięcy złotych. Zresztą ile byś nie miał to Facebook chętnie skonsumuje każdą kwotę 🙂 Uruchamiasz kampanię kierując ja na swój sklep internetowy, albo stronę z usługami jakie oferujesz. Dziennie powiedzmy hipotetycznie łapiesz ruch na poziomie tysiąca. Kampania trwa 2 tygodnie więc przez cały jej okres pozyskałeś na stronie 14 000 odwiedzających. Przy założeniu konwersji na poziomie 1% oznacza to, że wpadło Ci 140 zamówień, a więc przyjmijmy że masz również 140 nowych Klientów. Kampania dobiegła końca, nie generuje już ruchu a Ty masz 140 Klientów, którzy coś kupili. To czy wrócą aby skorzystać z kolejnej usługi lub kupić coś jeszcze w Twoim sklepie nie jest w żaden sposób zagwarantowane.

A co z pozostałymi 13 860 osobami, które w trakcie kampanii odwiedziły Twoja stronę? Nic z nimi nie zrobisz co najwyżej możesz ich jeszcze próbować pozyskać korzystając z remarketingu, ale co jeśli nie prowadzisz żadnej kampanii reklamowej? Ci potencjalni Klienci są nie do odzyskania.

Co by było jednak w sytuacji gdybyś na początku przewidział taki scenariusz i zadbał np. o budowę listy mailingowej? Przeanalizujmy taki scenariusz.

Przed uruchomieniem kampanii przygotowałeś dla osób które trafią na Twoją stronę „lead magnet”, czyli coś co dla Twojej grupy docelowej będzie atrakcyjne i zachęci ją do działania. Może to być jakiś produkt w promocyjnej cenie, albo coś co będziesz rozdawać za darmo np. eBook w postaci pliku PDF z wartościowymi informacjami. Dodatkowo przygotowujesz system mailingowy np. GetResponse, Freshmail lub inny.

Tworzysz PopUp dla osób wchodzących na Twoją stronę z kampanii na Facebooku. Na popupie informujesz o świetnym produkcie w super cenie, o rabacie o wartości X lub o bezpłatnym ebbooku – o czym chcesz. Użytkownik aby skorzystać z oferowanego rabatu albo aby móc pobrać prezent musi zapisać się na listę mailingową.

Gdy całość masz dobrze zaplanowaną i skonfigurowaną dopiero wtedy uruchamiasz kampanię reklamową. Jaki jest efekt? Internauci kupują i powiedzmy, że konwersja jest standardowa na poziomie 1%, ale darmowego ebooka pobiera 30% odwiedzających. W konsekwencji po zakończeniu kampanii masz nie tylko sprzedaż analogiczną jak w pierwszym scenariuszu, ale dodatkowo na swojej liście mailingowej masz 4 200 kontaktów, z którymi możesz dalej pracować nie ponosząc już z tego tytułu dodatkowych kosztów! Widzisz potencjał?

Jeśli tak zaplanujesz swoją kampanię reklamową będzie ona dla Ciebie w konsekwencji o wiele bardziej opłacalna, a współczynnik konwersji ostatecznie nie zamknie się na poziomie jednego procenta, ale może to być 5 albo jeszcze więcej.

Buduj listy mailingowe i pracuj z nimi. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w artykule: „Lista mailingowa

Jak dodać PopUp na swojej stronie

Metod jak zwykle jest wiele. W przypadku WordPress’a znajdziesz pokaźną bibliotekę ciekawych rozszerzeń tego typu jak np. Thrive Leads, którego sam często wykorzystuję. Ale od niedawna podobna funkcjonalność pojawiła się także w Elementorze PRO. 

Na powyższym filmie możesz obejrzeć jak działa nowy dodatek Elementora i jak przy pomocy tej wtyczki dodać na stronie atrakcyjny PopUp. Jak się przekonasz dodanie takiego okienka jest bardzo proste, a dodatkowo masz świetne narzędzia umożliwiające Ci precyzyjną kontrolę wyświetlania popupa. Możesz ograniczyć go do konkretnych stron, a także dodać wyzwalacze wyświetlając popup osobom, które trafiają na stronę np. z Facebooka, są na niej określony czas lub wykonały określone czynności.

To świetne narzędzie dla każdego, od doświadczonych marketerów, po tych którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem internetowym. Także dla Ciebie 🙂

Elementor 2.4 – PopUp w prosty sposób
5 (100%) głosów: 4

Share on facebook
Udostępnij na Facebooku
Share on twitter
Udostępnij na Twitterze

UDOSTĘPNIJ TEŻ W INNYCH MIEJSCACH

Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp
Share on reddit
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Autor

Krzysztof Wojteczko

Krzysztof Wojteczko

Szkoleniowiec, miłośnik nowych technologii, WordPress'a i wszystkiego co ma związek z marketingiem internetowym. Swoją pierwszą stronę stworzył w 1996 roku.

Dołącz do dyskusji

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

CHCESZ ZAŁOŻYĆ STRONĘ lub sklep DLA SWOJEJ FIRMY?

sprawdź Pakiet webStart

Strona Internetowa na WordPressie

CHCESZ NAUCZYĆ SIĘ BUDOWY WŁASNEJ STRONY?

Już w marcu najnowszy i
Kompletny Kurs WordPress dla Początkujących – Edycja 2019

To aż 20 godzin solidnej wiedzy podanej w przystępny sposób!

Zapisz się na Newsletter JZS i dowiedz się pierwszy o dostępności kursu.

Zero spamu. Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie wiadomości z bloga JZS. W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji.