Proste metody, instrukcje krok po kroku, porady i filmy...

Exod.ai – Kampanie Facebook na autopilocie

Krzysztof Wojteczko
Krzysztof Wojteczko
Ostatnia aktualizacja: 3 listopada 2020
Exod - Kampanie Facebook

Prowadzisz kampanie reklamowe na Faceboku, ale czujesz, że zajmuje Ci to zdecydowanie za dużo czasu, a rezultaty są jakie są? EXOD.ai może być rozwiązaniem Twoich problemów.

To młody projekt, wciąż jeszcze z ubogą funkcjonalnością na tle konkurentów, ale z daleka czuć przyszły potencjał. Przyjrzyjmy się temu co to narzędzie potrafi dziś i co przyniesie w ciągu najbliższych miesięcy.

Lifetime

Zacznijmy może jednak od tego, że trafiłem na to narzędzie przeglądając jak co tydzień oferty lifetime. W związku z tym, że w rozmowach z Wami często narzekacie na skomplikowany interfejs facebookowego managera reklam i trudności związane z analizą oraz optymalizacją kampanii uznałem, że zerknę co ciekawego oferuje Exod i podzielę się na JZS swoimi wrażeniami. Ofertę i jej szczegóły znajdziecie klikając w poniższy przycisk:

W czym może pomóc EXOD

Przede wszystkim narzędzia takie jak Exod są w stanie znacząco uprościć proces tworzenia i publikacji kampanii. EXOD na tym polu wyróżnia się w znaczący sposób, aczkolwiek na obecną chwilę jest to w dużej mierze wynikiem przede wszystkim niewielkiego zakresu możliwości. To się jednak zmieni. Jednak sama publikacja to zaledwie jedna strona medalu. Po drugiej mamy algorytmy, których zadaniem jest monitorowanie skuteczności prowadzonych kampanii i wprowadzanie automatycznych korekt, których celem jest maksymalizacja efektywności prowadzonych kampanii czyli mówiąc wprost osiągnięcie celów przy możliwie najniższej inwestycji.

Proces publikacji kampanii w EXOD

Po zalogowaniu się do panelu zarządzania cały proces konfiguracji kampanii sprowadza się do kilku prostych kroków. W trakcie rejestracji podpinamy pod aplikację nasze konto reklamowe Facebooka i od razu możemy zacząć działać.

Na początek klikamy w przycisk dodania kampanii:

EXOD - dodawanie kampanii Facebook

Zostaniemy przekierowani na stronę z pięcioma krokami przez które musimy przejść. W pierwszym wybieramy tylko z listy naszą stronę na Facebooku i przechodzimy do kolejnego kroku.

Wybór strony na Facebooku

Krok nr 2 to podstawowe ustawienia kampanii. W tym miejscu wprowadzacie jej nazwę i możecie zdecydować i odbiorcach. Z jednej strony mamy własne listy odbiorców, które wcześniej zdefiniowaliśmy w managerze reklam, z drugiej zaś możemy wykorzystać targetowanie sterowane przez algorytmy EEXOD.

Konfiguracja kampanii Facebook

Po dokonaniu odpowiedniego wyboru w kolejnym kroku dzieje się już nieco więcej. Musimy wybrać niszę do której chcemy kierować nasz przekaz reklamowy. Jest to baza stworzona przez autorów aplikacji, której docelowo zadaniem jest utworzenie różnych zestawów reklam kierowanych na zainteresowania odpowiadające wybranej w tym kroku niszy.

Cel i grupy docelowe kampanii na Facebooku

Po wyborze niszy EXOD automatycznie zaproponuje cel kampanii, którym może być jak w naszym przykładzie konwersja. Jeśli ten cel chcesz zmienić wystarczy wybrać z listy inny cel. Wpisujesz adres docelowy, wybierasz z listy pixel Facebooka i po jego wyborze dodatkowo wskazujesz konkretne zdarzenie powodujące konwersję.

Następny krok to wybór lokalizacji na jaką kierowane będą reklamy kampanii i określenie dziennego budżetu. Pole które widzicie pośrodku to miejsce gdzie wybieramy hasło na bazie którego EXOD zaproponuje nam media (fotki, video), które można wykorzystać w reklamach w kolejnym kroku.

Budżet kampanii na Facebooku

Dodatkowo w tym miejscu możecie zdecydować o tym kiedy reklama ma wystartować. Można zostawić domyślne ustawienia lub określić konkretny dzień w przyszłości.

Przechodząc do kroku numer 5 zobaczymy kilka propozycji reklam. Każdą z nich edytujemy i dostosowujemy pod kątem własnych potrzeb, a także możemy dodawać kolejne. To istotne ponieważ EXOD będzie optymalizował kampanię pod kątem jej skuteczności. Jeśli utworzycie tylko jedną wersję reklamy, wyniki kampanii nie będą tak dobre.

Edytor reklam na Facebooku

Uruchamiając edytor wybranej reklamy można w pełni modyfikować jej kreację.

Bez problemu załadujemy własne obrazy, a jeśli nie chcemy tego robić, możemy wybrać gotowe grafiki z dostępnej biblioteki Shutterstock.

Biblioteka zdjęć do reklam na Facebooku

I to w zasadzie wszystko. Na koniec wystarczy kliknąć w przycisk akceptacji reklam i po chwili trafią na nasze konto reklamowe Facebooka. Jak wspomniałem wcześniej EXOD utworzy kilka zestawów reklam, a każdy z nich będzie kierowany na pokrewne grupy zainteresowań. Wszystko po to aby znaleźć możliwie najlepszą grupę odbiorców.

Od tej chwili pozostaje obserwacja tego jak aplikacja dzień po dniu optymalizuje kampanie.

Czy to wystarczy?

Jak widzicie w porównaniu do managera reklam czy innych podobnych narzędzi jak chociażby AdEspresso, nie mamy natłoku opcji konfiguracyjnych. Jednych to ucieszy innych zasmuci, ale musimy pamiętać o tym, że EXOD to młody projekt i potrzebuje czasu na rozwinięcie skrzydeł.

To co w tej chwili oferuje to podstawa i można się doszukiwać niedoskonałości jak brak targetowania demograficznego czy edycji już opublikowanych kampanii, ale te jak i wiele innych funkcji wkrótce się pojawi. Dziś narzędzie jest raczej ciekawostką choć niewątpliwie godną zainteresowania zwłaszcza z uwagi na ofertę lifetime. Trudno mówić o tym abyśmy mogli przy jego użyciu uruchamiać złożone kampanie, ale zapewne wkrótce to się zmieni.

Co w planach?

I tu dochodzimy do bardzo ciekawego zestawu funkcji jakie jeszcze tej zimy mają się pojawić w EXOD. Po kolei:

  • Sztuczna inteligencja będzie usuwała wszystkie nierentowne zestawy reklam z kampanii co 24 godziny i zastępując je innymi zainteresowaniami. Będzie to robić, dopóki wszystkie zestawy reklam nie będą miały co najmniej wyniku +1 w ciągu 24 godzin. W efekcie po kilku dniach lub tygodniach zastąpi całą kampanię kampaniami Lookalike w oparciu o wyniki tych zestawów reklam.
  • Będziecie w stanie uruchomić kampanie retargetingowe. System automatycznie utworzy dla kampanii niestandardowych odbiorców, od ruchu, odsłon produktu, dodania do koszyka, zaangażowania itp.
  • Będzie można modyfikować lub tworzyć własne listy odbiorców (zestawy reklam oparte na zainteresowaniach) z całą niezbędną segmentacją, płcią, językiem, itd.
  • Formaty reklam w formie karuzeli czy pokazów slajdów video.
  • Spięcie z edytorem Canva co pozwoli na tworzenie pięknych kreacji dla reklam
  • Pojawi się system reguł, co pozwoli tworzyć własne reguły dla kampanii niezależne od mechanizmów sztucznej inteligencji.
  • Pojawi się rozbudowana analityka, której w tej chwili jeszcze nie ma.
  • Pojawi się możliwość szpiegowania reklam konkurencji
  • Możliwość edycji aktywnych kampanii
  • Zostanie odświeżony interfejs

Sporo prawda? Ale to nie wszystko. Na koniec najciekawsze 🙂 Będzie możliwość tworzenia botów dla kampanii, co pozwoli Wam jeszcze lepiej zautomatyzować procesy w nich zachodzące:

Boty kampanii Facebook

Ile to kosztuje?

Standardowo dostęp do EXOD dla jednego konta reklamowego to 149 dolarów miesięcznie. Cena bardzo dobra zwłaszcza, że nie mamy tu ograniczeń co do wysokości budżetu kampanii jak ma to miejsce w przypadku większości konkurencyjnych narzędzi. Jest to stała opłata, która nie rośnie.

Jeśli jednak skorzystacie z oferty lifetime wówczas zapłacicie jednorazowo tylko 49 dolarów i możecie korzystać z wszystkich możliwości narzędzia zarówno tych obecnych jak i przyszłych bez opłat abonamentowych.

Plan lifetime za 49 dolarów pozwala spiąć z aplikacją jedno konto reklamowe, ale dostępne są również pakiety wyższe. Za 99 dolarów można podpiąć 3 konta reklamowe, a za 249 dolarów może ich być 10.

W sytuacji gdy obsługujesz kampanie dla swoich Klientów większa ilość kont z pewnością będzie mile widziana, ale… Twórcy EXOD planują rozszerzyć swoje narzędzie o obsługę innych platform, a to oznacza, że za jakiś czas będzie można prowadzić kampanie nie tylko na Facebooku, ale także w Google Ads i prawdopodobnie na innych platformach. W takiej sytuacji większa ilość kont reklamowych, nawet w ramach jednej firmy może się okazać strzałem w dziesiątkę.

Ryzyko

Podobno kto nie ryzykuje ten nie ma. Owszem, jak to często bywa, zwłaszcza w przypadku nowych produktów prawdopodobieństwo niepowodzenia i zamknięcia projektu jest większe, ale w sytuacji gdy znajdą swoje miejsce na rynku i będą rozwijali aplikację tak jak to robią teraz, wówczas oszczędności z takiej inwestycji mogą być olbrzymie.

Decyzję zostawiam Wam. Każdy musi przeanalizować potencjał obecny i przyszły tego rozwiązania we własnym zakresie. Niemniej inwestycja 49 dolarów czy nawet 99 dla trzech kont reklamowych może zwrócić się błyskawicznie. Nie wiem jak długo oferta będzie dostępna, ale pewne jest to, że jest to tylko akcja jednorazowa.

PODAJ DALEJ!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Autor

Krzysztof Wojteczko

Krzysztof Wojteczko

Szkoleniowiec, miłośnik nowych technologii, WordPress'a i wszystkiego co ma związek z marketingiem internetowym. Swoją pierwszą stronę stworzył w 1996 roku, a od 2003 roku prowadzi agencje marketingowe i hostingowe.

Może Cię zainteresować także

Twój Komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry

Zaczekaj!

Planujesz uruchomienie strony, bloga, a może sklepu internetowego?

Jeśli tak, to nie możesz tego przegapić! Zapraszam Cię na bezpłatny Kurs WordPress z nagrodami, który pomoże Ci zrobić pierwszy, ważny krok na drodze do własnej strony internetowej.

Zapisując się akceptujesz naszą Politykę Prywatności

ODBIERZ prezent!

KURS wordpress!