Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Krzysztof Wojteczko

Krzysztof Wojteczko

Nowe narzędzie do tworzenia atrakcyjnych grafik ecommerce

Ostatnia aktualizacja:

Grafika na stronach, a zwłaszcza na stronach o charakterze ecommerce, to jeden z niezwykle istotnych obszarów, nad którym koncentrują się marketerzy.

To jak zostanie zaprezentowany produkt niejednokrotnie decyduje o tym czy będzie się sprzedawał czy pozostanie jedynie kolejnym rekordem w bazie danych.  Atrakcyjne zaprezentowanie produktu potrafi w znaczący sposób zwiększyć konwersję, a więc w przypadku sklepu internetowego oznacza to po prostu większą sprzedaż.

Z kolei kiepskie zdjęcia nie tylko będą ją zaniżały, ale w skrajnych przypadkach mogą wręcz zniechęcać potencjalnych Klientów do Twojej firmy. Musisz mieć świadomość tego, że korzystając z internetu ludzie “kupują oczami”. Nie mogą wziąć produktu do ręki, jak ma to miejsce w przypadku klasycznego sklepu offline. Muszą Ci zaufać i utwierdzić samych siebie w przekonaniu, że ten konkretny produkt, który widzą na Twojej stronie zaspokoi ich potrzeby, oczekiwania i że lepiej jest kupić u Ciebie.

Jeśli nie masz zdolności plastycznych, nie potrafisz posługiwać się programami graficznymi, a startujesz ze swoim sklepem internetowym, to problem. Ale czy na pewno? Zaraz do tego dojdziemy.

Na co dzień mam styczność z osobami, które startują z własnym sklepem internetowym. Zatrważająco dużo z nich sądzi, że wystarczy odpalić na kolanie sklep, wrzucić produkty obojętnie jakie i będzie się działo. Ponad 90% tak nastawionych przedsiębiorców nie jest w stanie przetrwać nawet kilku miesięcy.

Powielanie na swojej stronie treści i zdjęć produktów jakie udostępnia producent lub hurtownik, albo robienie własnych fotek byle jakim sprzętem, w kiepskim otoczeniu i do tego przy fatalnym oświetleniu, to norma i jednocześnie jeden z podstawowych błędów często prowadzący do porażki.

Jak chcesz wyróżnić się sprzedając to co inni i jednocześnie prezentując produkty w taki sam sposób jak oni? Dlaczego jako kupujący miałbym Ci zaufać skoro nie widzę u Ciebie niczego co przykułoby moją uwagę? Co Cię wyróżnia? Jak chcesz mnie przekonać do zakupu skoro w asortymencie już na pierwszy rzut oka widzę, że masz dokładnie to samo co inne sklepy, które na domiar działają na rynku znacznie dłużej niż Ty. Z dużym prawdopodobieństwem przeszedłbym obok Twojej witryny obojętnie.

Ale szanse na zatrzymanie mnie będą większe, jeśli w atrakcyjniejszy sposób zaprezentujesz swoje produkty. Inaczej niż Twoja konkurencja. Tak abym już na pierwszy rzut oka mógł stwierdzić, że ten sklep ma to czego szukam, ale jest inny niż wszystkie jakie do tej pory widziałem więc może znajdę tu coś ciekawego.

Twórz atrakcyjne grafiki swoich produktów

I to nie tylko dla sklepu internetowego, ale także na potrzeby promocji w mediach społecznościowych, na potrzeby kampanii marketingowych itp.

Ok ale ja nie potrafię, a zlecenie grafikowi przygotowania grafik dla produktów zwłaszcza jeśli mam ich sporo będzie kosztowało fortunę!

Mam dla Ciebie dobrą wiadomość. Wcale nie musisz być grafikiem, nie musisz uczyć się obsługi skomplikowanych programów graficznych. Wystarczy, że powiesz sobie “zrobię to“, weźmiesz się do roboty, a rzeczywiście się uda. Znajdź odpowiednie narzędzia.

Dobór narzędzi

Jednym z większych problemów początkujących właścicieli sklepów czy stron internetowych jest brak wiedzy na temat dostępnych narzędzi, które wiele procesów są w stanie automatyzować lub uprościć.

To tak jak w przypadku stron internetowych. Nagle okazuje się że osoba bez najmniejszego doświadczenia na tym polu jest w stanie samodzielnie zbudować interaktywną witrynę lub sklep, który skutecznie będzie realizował cele biznesowe. Wcześniej nie wiedziała o takiej możliwości i wydawało jej się, że jedynym możliwym rozwiązaniem jest zlecenie tego zadania agencji tworzącej strony. Wiedza jest tu kluczowa.

Analogicznie rzecz się ma w przypadku grafik na stronę. Nie musisz uczyć się Photoshopa i płacić miesiąc w miesiąc za odnowienie licencji. Wystarczy, że rozejrzysz się, a możesz znaleźć naprawdę świetne narzędzia, do tego bezpłatne lub w ofertach typu “Lifetime”, gdzie płacisz raz i korzystasz do woli. Oczywiście taką okazję trzeba ustrzelić, a ja podpowiadam gdzie.

Znajdź okazję

Przed wakacjami pisałem o świetnym narzędziu o nazwie Stencil. Znajdziesz informacje na jego temat w artykule “Jak przygotować grafikę na stronę“. Wtedy gdy to pisałem można było wykupić dostęp do tego rozwiązania płacąc jednorazowo. Oferta ta jednak dobiegła końca i w tej chwili nie można z niej skorzystać, jednak aktualnie mamy podobny deal, który dotyczy innego, aczkolwiek podobnego narzędzia o nazwie Glorify. Do szczegółów zaraz dojdziemy.

Co potrafi Glorify?

To narzędzie do tworzenia grafik online, kierowane głównie do właścicieli sklepów internetowych ponieważ narzędzia jakie oferuje świetnie sprawdzają się w przypadku kreowania atrakcyjnych obrazów produktów. W praktyce aplikację można wykorzystać także na potrzeby klasycznych stron, wpisów na blogu, aktywności w mediach społecznościowych czy kampanii marketingowych na Facebooku, Google Ads itd.

Kierowane jest przede wszystkim do osób, które z projektowaniem grafiki nie mają większej styczności i doświadczenie na tym polu jest u nich znikome lub wręcz zerowe.

Zasada działania jest banalnie prosta. Wystarczy wybrać rozmiar tworzonego obrazu, a następnie skorzystać z wielu gotowych templatek, które błyskawicznie można dostosować do własnych potrzeb.

glorify templatki

Właściciele sklepów internetowych z pewnością docenią jedną istotną cechę tego narzędzia, której brakuje innym, a mianowicie możliwość niezwykle łatwego i świetnie działającego mechanizmu do separacji tła.

Przykład

Zrobiłeś zdjęcie produktu, przyjmijmy że to but sportowy. Następnie chcesz wyseparować z niego tło, a samego buta umieścić na innym tle. Masz przygotowane tło, wrzucasz zdjęcie produktu i wygląda to mniej więc tak:

Czy dobrze? Nie specjalnie, prawda? Co jednak się stanie gdy korzystając z Glorify usuniemy tło, a dodatkowo dorzucimy delikatny cień? Efekt może być taki:

Cała ta operacja zajęła mi dosłownie kilka chwil. Na poniższym filmie nie tylko omawiam interfejs, ale zobaczysz w jaki sposób udało się wygenerować taką grafikę i jak niezwykle prosta to czynność. Zapraszam do obejrzenia.

Przy pomocy Glorify, jesteś w stanie samodzielnie tworzyć niestandardowe zdjęcia produktów czy grafiki na swoją stronę, a to oznacza nic innego jak dodatkowy sposób wyróżnienia się na tle swojej konkurencji.

Ten sam produkt zaprezentowany na dwa różne sposoby będzie różnił się współczynnikiem konwersji. U twojej konkurencji może być zaprezentowany standardowo jak wszędzie, a u Ciebie w inny sposób. Może to sprawić, że dokładnie ten sam produkt będzie na Twojej stronie inaczej postrzegany niż u konkurencji, a to może czynić cuda.

Standardowa prezentacja produktu Wynik po zmianach

To zaledwie prosty przykład możliwości aplikacji. W praktyce potrafi znacznie więcej. Stworzysz logotyp, bannery reklamowe, a nawet eBooki. Wkrótce co zapowiadają twórcy, pojawią się kolejne funkcjonalności.

Jak się dobrać do Glorify

Aktualnie Glorify jest dostępne w specjalnej ofercie “Early Adopter”. Oznacza to, że decydując się teraz na dostęp do tego narzędzia zapłacisz za nie tylko raz! Jeden, jedyny raz i zapominasz.

W momencie gdy ten przejściowy okres dobiegnie końca (może to nastąpić w każdej chwili), oprogramowanie będzie dostępne wyłącznie w formie abonamentu. Aby z niego korzystać trzeba będzie płacić od 190 do 1200 dolarów rocznie.

Plan, który aktualnie jest dostępny za jednorazową opłatą w wysokości, UWAGA: 97 dolarów, po zakończeniu tego okresu będzie dostępny, ale już w cenie 445 dolarów rocznie.

Kliknij w poniższy przycisk, aby sprawdzić czy oferta wciąż jest aktualna i jeśli uznasz, że to narzędzie sprawdzi się w Twoim przypadku, to nie ma się nad czym zastanawiać. Takie okazje nie trafiają się często.

Producent zapewnia 30 dni na zwrot pieniędzy. Gdyby się okazało, że po zabawie z programem uznasz, że z jakiegoś powodu Ci nie odpowiada, otrzymasz zwrot kosztów. Nic nie ryzykujesz, a możesz zyskać rewelacyjne narzędzie, które pomoże Ci z jednej strony zaoszczędzić czas i pieniądze, z drugiej zwiększyć konwersję.

Spodobał Ci się ten artykuł?

Zdobądź kompletną wiedzę lub uporządkuj i poszerz ją o wiele cennych umiejętności, które pozwolą Ci zbudować i prowadzić stronę, sklep, co zechcesz. Dołącz do Kursu WordPress 2019 dla początkujących!

Zapraszam Cię także do grona Subskrybentów JZS! Raz w tygodniu otrzymasz powiadomienia o nowych artykułach na temat pracy z WordPressem, sklepem, blogiem i wiele więcej. Pierwszy dowiesz się o webinarach oraz będziesz mógł korzystać ze specjalnych ofert tylko dla Subskrybentów!

Share on facebook
Udostępnij na Facebooku
Share on twitter
Udostępnij na Twitterze

UDOSTĘPNIJ TEŻ W INNYCH MIEJSCACH

Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp
Share on reddit
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Autor

Krzysztof Wojteczko

Krzysztof Wojteczko

Szkoleniowiec, miłośnik nowych technologii, WordPress'a i wszystkiego co ma związek z marketingiem internetowym. Swoją pierwszą stronę stworzył w 1996 roku.

Może Cię zainteresować także

Dodaj komentarz

avatar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Ta strona używa plików cookies aby zapewnić Ci najlepszą jakość korzystania tej witryny. Zgadzając się, akceptujesz użycie plików cookie zgodnie z naszą polityką.

Przewiń do góry