Proste metody, instrukcje krok po kroku, porady i filmy...

Menu
Brak produktów w koszyku.

Hosting WordPress, który pomoże Ci pozycjonować stronę

Czy Twoje konto hostingowe to potrafi?

Stworzenie strony internetowej, to pierwszy ważny krok, ale może Cię zaskoczę jeśli napiszę, że nic więcej się nie wydarzy jeśli nie zadbasz o jej widoczność. Strona internetowa bez odbiorców nie ma kompletnie żadnej wartości. Możesz wydać dziesiątki tysięcy złotych na stworzenie dopieszczonej wizualnie i technologicznie witryny, ale jeśli za tym nie pójdzie także jej widoczność w sieci i w konsekwencji ruch na stronie, to pożytku z niej nie będziesz miał żadnego. Jeśli wydaje Ci się, że samo uruchomienie strony gwarantuje Ci nowych Klientów, bo w końcu Internet to takie cudeńko…, będę zmuszony wyprowadzić Cię z błędu. Tak nie jest!

Jak zatem pozyskać Klientów?

Zwiększenie widoczności i pozyskiwanie ruchu to efekt wielu skoordynowanych ze sobą, odpowiednio zaplanowanych działań. Może to być Twoja aktywność w mediach społecznościowych, kampanie marketingowe Google Ads, czy działania SEO mające na celu zdobycie możliwie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. 

W tym tekście skupimy się na działaniach SEO, które dobrze poprowadzone przynoszą w konsekwencji największe korzyści. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że ruch pozyskiwany z organicznych wyników wyszukiwania (czyli nie z reklam) jest ruchem, za który nie płacisz. Po drugie na Twoją stronę trafiają ludzie, którzy szukają tego co masz do zaoferowania. Oni tego potrzebują tu i teraz, a to oznacza, że masz znacznie większe szanse na to, że skorzystają z Twojej oferty. Większe niż w przypadku gdy trafiają na Twoją stronę np. z Facebooka, gdzie to Ty musisz szukać targetu zainteresowanego Twoim produktem, co wcale nie jest takie łatwe jak może Ci się wydawać.

Co to jest pozycjonowanie

Pozycjonowanie to szereg działań mających na celu osiągnięcie możliwie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania np. Google, ale nie tylko. O co dokładnie w tym chodzi przeczytasz w artykule „Na czym polega pozycjonowanie„. U podstaw tych działań leży bezwzględnie analityka, a także odpowiednia optymalizacja SEO Twojej strony. Bez analizy kondycji w jakiej znajduje się witryna i dbałości o to aby ta kondycja cały czas była na dobrym poziomie, osiągnięcie wysokich pozycji może okazać się niemożliwe. Czasy kiedy Google nie przewiązywało wagi do jakości technicznej i merytorycznej strony mamy już dawno za sobą. Dlatego pierwszym krokiem jaki powinieneś podjąć po uruchomieniu strony jest jej optymalizacja SEO.

Hosting, który Ci w tym pomoże

Być może słyszałeś, że Google lepiej ocenia witryny, które działają szybko. Dlatego tak ważna jest jakość usług hostingowych i to jak szybko Twoja strona będzie na nich działać. Ale to w zasadzie jedyny element (obok Certyfikatu SSL) związany z SEO jaki zazwyczaj zapewniają usługodawcy. To zdecydowanie za mało aby można było powiedzieć, że strona jest dobrze zoptymalizowana, ponieważ to zaledwie jeden z wielu czynników składających się na całość optymalizacji, a co z resztą? Korzystając z klasycznych kont hostingowych masz dwie możliwości. Płacisz agencji SEO, która wykona dla Ciebie audyt przekazując Ci wytyczne, które następnie musisz wdrożyć na stronie lub możesz wykupić dostęp do specjalistycznego oprogramowania SEO i przy jego pomocy wykonywać audyty we własnym zakresie. Kilka narzędzi, które Ci w tym pomogą znajdziesz w tekście „Narzędzia SEO„. 

Wszystkie te działania wiążą się jednak z kosztami. Agencja za dogłębny audyt, który na domiar będzie wykonany jednorazowo, policzy sobie duże pieniądze, a wykupienie oprogramowania, które zapewni Ci sensowny zestaw danych, to także koszt, np. Screaming Frog w pełnej wersji, to wydatek na poziomie około 800 zł netto rocznie.

A co byś powiedział gdyby Twoje konto hostingowe było w stanie przeprowadzać regularnie audyty SEO Twojej witryny i tworzyć dla Ciebie listę zadań do wykonania, które pomogą Ci krok po kroku zoptymalizować stronę pod kątem pozycjonowania?

Takie właśnie są konta hostingowe WordPress. Jeśli jeszcze tego konta nie masz, koniecznie załóż i sprawdź. Masz 30 dni na zwrot pieniędzy jeśli uznasz, że to nie dla Ciebie. A w sytuacji gdy już konto masz, przyjrzyjmy się temu w jaki sposób korzystać z narzędzi SEO które są z nim zintegrowane i co dzięki nim otrzymasz.

Pierwsze uruchomienie

Po zalogowaniu się do panelu administracyjnego konta wybierz z lewego menu sekcję „Zestaw narzędzi SEO„. Zobaczysz ogólne podsumowanie związane z pracą narzędzi, dotyczące Twojej strony lub stron, jeśli będziesz miał ich więcej. W sytuacji gdy dopiero założyłeś konto widok będzie analogiczny jak poniżej. Nie będzie jeszcze żadnych danych, ale nie martw się, wkrótce się pojawią.

Wybór strony

Klikając na obrazku prezentującym naszą stronę przejdziesz do narzędzi SEO. I ponownie, jeśli strona jest świeżo uruchomiona audyt zapewne jeszcze nie został przeprowadzony, a więc zobaczysz obrazek zachęcający Cię do jego ręcznego zainicjowania. Nie musisz tego robić jeśli na koncie nie ma jeszcze strony, ale gdy już jest w wersji jaką chciałbyś zweryfikować wówczas śmiało uruchom skaner SEO.

Audyt

Pod powyższym obrazem zobaczysz także okno umożliwiające Ci dodanie fraz do monitorowania ich pozycji w Google, ale nie tylko bo także możesz monitorować pozycje w wyszukiwarce Bing Microsoftu, a nawet Baidu czy Yandex. Aby dodać słowa kluczowe do monitorowania klikasz w przycisk „Dodaj słowa kluczowe”.

Monitoring pozycji

Pod słowami kluczowymi znajdziesz sekcję odpowiedzialną za analizę logów serwera. Przewagą tych narzędzi SEO nad zewnętrznymi jest to, że mają dostęp do wewnętrznych logów Twojej strony, a to oznacza że są w stanie precyzyjniej określić jakie boty wyszukiwarek ją indeksują i jakie napotykają problemy. Raport dotyczący logów generuje się automatycznie co pewien czas.

Analiza danych

Powyższy widok zmieni się w momencie, gdy Twoja strona zostanie po raz pierwszy przeanalizowana. Gdy to się stanie otrzymasz szereg wartościowych informacji i wskazówek. Jak widzisz na poniższym obrazku, przeanalizowana została zarówno zawartość, SEO oraz optymalizacja techniczna. W naszym przykładzie strona uzyskała 96 punktów na 100 możliwych więc nie jest źle.

Pod ogólna oceną oceną kondycji SEO znajdziesz sekcję z zadaniami. Szybki rzut oka na to ile zadań wykonaliśmy (wykonanych), a ile czeka na to aż znajdziemy czas na ich wdrożenie. Z tego poziomu możemy przejść do szczegółów, aby przejrzeć listę zadań.

Pod zadaniami znajdziesz ogólne dane dotyczące rankingu śledzenia pozycji słów/fraz w wyszukiwarce, a jeszcze niżej szybkie podsumowanie analizy logów strony pod kątem aktywności robotów wyszukiwarek.

Audyt SEO

Po przejściu w szczegóły dotyczące ogólnego audytu strony znajdziesz istotne informacje na temat jej kondycji i tak w przypadku analizy zawartości na poniższym zrzucie widzisz, że system sprawdzając witrynę wykrył, że istnieje 54 adresów URL (podstrony), które nie mają zdefiniowanego opisu META. Ważny element i trzeba go poprawić. Na niektórych podstronach brakuje nagłówków H1, a jakaś część stron ma zduplikowane tytuły, opisy meta i nagłówki. W kolumnie znaczenie możemy szybko zorientować się jaką wagę ma dany problem.

Audyt SEO szczegóły

Klikając w konkretny problem przejdziesz do szczegółów, a więc otrzymasz listę adresów URL, na których dany problem został wykryty. W naszym przykładzie są to kolejne podstrony zawierające listę artykułów na blogu. Nie jest to więc rażący błąd, w przeciwieństwie do sytuacji gdyby dotyczyło to np. konkretnych podstron z opisem np. usług, produktów itp… ale jeśli jest możliwość jego skorygowania na pewno warto to zrobić.

Gdzie jest problem

W każdej z poszczególnych zakładek czyli „Zawartość” o której napisałem powyżej, „SEO” czy „Technologia” znajdziesz dane związane z tym obszarem. Jeśli uda Ci się doprowadzić do sytuacji, w której audyt nie znajdzie żadnych problemów, będzie to idealny stan, który później wystarczy monitorować. Strona przecież żyje, będziesz ją zmieniać, rozwijać itd… oznacza to, że audyty powinny być wykonywana na bieżąco. Ten system Ci to zapewni.

System zadań

Jeśli nie jesteś ekspertem od pozycjonowania potrzebujesz na tym polu wsparcia. Potrzebujesz kogoś, kto podpowie Ci co należy zrobić żeby strona miała większe szanse na zdobycie lepszych pozycji w wyszukiwarce. W tym celu został stworzony system, który na podstawie analizy Twojej strony tworzy dla Ciebie listę zadań. W momencie gdy zrealizujesz zadanie możesz oznaczyć je jako zamknięte. Jeśli zadanie nie ma podstaw do wdrożenia, np. integracja mapy Google ze stroną kontaktową – nie ma to zastosowania i większego sensu w przypadku np. stron o charakterze bloga – zadanie możesz pominąć. Spójrz jak to wygląda:

Zadania powstają dynamicznie, co oznacza że gdy rozbudowujesz swoja stronę, zmieniasz jej zawartość system monitoruje to wszystko co robisz i gdy jego algorytmy wykryją, że pojawiło się coś co dobrze by było poprawić, utworzy odpowiednie zadanie z tym związane. Od tej pory nie będziesz miał kłopotu z identyfikacją problemów SEO. A co istotne, będziesz w stanie szybko na nie reagować, co z pewnością zostanie docenione przez wyszukiwarki.

Analiza logów

Wyszukiwarki to przede wszystkim boty czy agenci jak kto woli, którzy penetrują Internet w poszukiwaniu nowych treści i zmian na stronach. To specjalne programy, których celem jest dostarczenie wyszukiwarkom aktualnych danych na temat zawartości odwiedzanych przez nich stron. Ich aktywność jest niezwykle ważna ponieważ to ona decyduje o tym co w wyszukiwarce będzie miało szansę się pojawić, a co nie. Dlatego powinieneś monitorować aktywność botów na swojej stronie. Narzędzia SEO na koncie hostingowym wyręczą Cię w tym zadaniu. Otrzymasz dane dotyczące ruchu botów wyszukiwarek, dowiesz się co indeksują i na jakie trudności napotykają. Te trudności są bardzo ważne ponieważ możesz w ten sposób szybko wychwycić problem z widocznością dla wyszukiwarki danej części swojej strony i szybko to poprawić. 

analiza plików

Analiza pozycji w wyszukiwarkach i konkurencji

Część z planów hostingowych oprócz wymienionego powyżej szczegółowego audytu SEO posiadają także możliwość monitorowania pozycji Twojej strony dla określonych słów i fraz w wynikach wyszukiwania Google, Bing, Baidu, Yandex.

Monitorować dane frazy możesz na wiele sposobów. Bez problemu określisz w jakich wyszukiwarkach chcesz sprawdzać pozycje. Polska, Niemcy, Anglia czy inny kraj… masz wszystko pod ręką. Jeśli Twoja firma działa lokalnie, np. na obszarze jakiegoś miasta możesz monitorować jej pozycje koncentrując się na wynikach jakie otrzymują mieszkańcy tej miejscowości!

Dodanie słowa kluczowego

Monitoruj konkurencję

To jednak nie wszystko. Dodając określone słowa lub frazy możesz dodatkowo zdefiniować swoich konkurentów i monitorować pozycje jakie zajmują. Po co? Po to abyś wiedział jak na tle działań konkurencji wypadają Twoje działania SEO. Jeśli Twoje pozycje stoją w miejscu, a konkurent wyraźnie pnie się do góry wiesz, że działa intensywniej lub w sposób lepiej zorganizowany niż Ty. Pozyskuje więcej linków, pewnie lepszej jakości, publikuje lepsze treści itd… To sygnał dla Ciebie, że trzeba coś zrobić aby również ruszyć z miejsca i dogonić, a najlepiej przeskoczyć konkurencję.

Pozycje słów

Monitorowanie słów kluczowych to także element, który jest w stanie zaalarmować Cię, w sytuacji gdy coś jest nie tak. Google bardzo często zmienia swoje algorytmy, stawiając coraz większe wymagania właścicielom witryn, dlatego nagła utrata pozycji może oznaczać konieczność szybkiego reagowania. Dzięki monitoringowi rankingu masz możliwość zareagować tak szybko jak to możliwe i przywrócić stronie jej pierwotne pozycje.

Share on facebook
Udostępnij na Facebooku
Share on twitter
Udostępnij na Twitterze

Co nowego na blogu?

Kurs WordPress

naucz się budowy strony

-25%

dni
godz
min
sek