Zadajesz sobie pytanie: ile kosztuje strona internetowa? Czy jest to tania impreza czy droga? Muszę Cię zmartwić ponieważ, że nie ma na to pytanie jednej konkretnej odpowiedzi. To tak jakbyś zapytał czy zakup nowego auta z salonu to duży wydatek czy mały? Sam doskonale wiesz, że koszt takiej przyjemności zależy od masy czynników jak chociażby marka, model czy zastosowane technologie i reszta wyposażenia, a więc możesz kupić auto za kilkadziesiąt tysięcy albo za kilka milionów.
Analogicznie jest w przypadku stron internetowych i to dosłownie ponieważ koszty realizacji grubych projektów liczone są także w milionach. Oczywiście dolna granica jest zdecydowanie bardziej przyjazna, bo nie musisz wydać kilkudziesięciu tysięcy żeby uruchomić stronę o charakterze wizytówki, niemniej koszty to miks rozmaitych zależności, technologii, funkcjonalności i doświadczenia samego Twórcy.
Trochę przestraszyłem? Spokojnie. W przypadku większości typowych realizacji koszty są lekkostrawne, ale nawet wówczas trudno jest powiedzieć wprost, bez analizy celu, potrzeb i oczekiwań czy dana realizacja będzie kosztowała kilkaset złotych czy kilka, kilkanaście tysięcy lub więcej.
Tanio do bólu – Nie tędy droga
Na potrzeby tego artykułu przejrzałem kilka serwisów, gdzie przyszli właściciele stron składają zapytania dotyczące wykonania dla nich stron lub sklepów internetowych. Przeprowadziłem z częścią z nich rozmowy podając się za wykonawcę usługi, której szukają. Chciałem porozmawiać o ich wizji strony o tym czemu ma służyć i przy okazji wywnioskować jak postrzegają wykonawców i czego od nich oczekują.
To co bardzo szybko przykuło moją uwagę, to niski poziom świadomości wielu przedsiębiorców na temat realiów i roli jaką ma pełnić strona internetowa w ich biznesie. Skąd ten wniosek? Chociażby po ilości zapytań dotyczących wykonania strony, gdzie zleceniodawca określił z góry budżet na poziomie max. 150 – 200 zł. OK może to oznaczać, że przedsiębiorca chce uruchomić stronę tylko po to, żeby ktoś kto już go zna mógł znaleźć opis usługi, którą jest zainteresowany, a o której rozmawiali wcześniej podczas targów czy przy innej okazji. Sęk jednak w tym, że w wielu przypadkach intencja zamawiającego jest zgoła inna. Jest nią utworzenie strony, która będzie intensywnie przyciągała nowych Klientów, która będzie sprzedawała usługi lub nawet konkretne produkty fizyczne (sklep). Chce mieć stronę, która będzie realnie wspierała działalność firmy i ma już nawet wizję jak to będzie świetnie działać i ile można będzie na tym zarobić.
Problem w tym, że przy budżecie 150-200 zł nie ma szans na to aby uruchomić produkt, który będzie skutecznie realizował cele biznesowe, a zapytania tego typu wynikają wyłącznie z braku wiedzy na temat rynku i branży webdeveloperskiej, nie wspominając o podstawach marketingu internetowego.
Gdy ktoś podejmie się takiego wyzwania, a uwierz znajdą się chętni, którzy to zadanie wykonają za 150 zł. Utwierdzą przy tym zlecającego w przekonaniu, że działa słusznie bo nie wydaje na “to samo” kwoty 10 czy 20 razy większej. Zrobił dobry deal.
Po kilku miesiącach okazuje się, że strona nie przyciąga nowych Klientów, że nie generuje sprzedaży, nie generuje nowych zamówień – jest bo jest i nic więcej. Realizacja okazuje się stratą czasu. Nie idź tą drogą.
Jeszcze jedna ciekawostka zwróciła moją uwagę. Niektórzy traktują pracę przy stronie internetowej jak coś co dzieje się wręcz samo. Miałem nadzieję, że takie myślenie już nie funkcjonuje, bo osobiście od długiego czasu nie trafiłem na Klienta, który w ten sposób postrzegałby moją pracę.
„Panie dla Pana to 5 minut, o czym my mówimy”. Nie wiem skąd ta wiedza u kogoś kto z budową strony nigdy nie miał nic do czynienia i nigdy nie przyglądał się mojej pracy ? W ocenie kilku osób z którymi przeprowadziłem rozmowę, w taki magiczny sposób powstanie strona nie tylko mega atrakcyjna wizualnie, ale także bardzo skuteczna marketingowo i do tego mega tania.
Niektóre z tych osób mówiły wręcz coś takiego: “Proszę przygotować kilka propozycji naszej strony, jak któraś nam się spodoba to weźmiemy“. Nie nazwę tego inaczej jak aroganckim brakiem szacunku do czyjejś pracy, a jednocześnie jestem bardzo ciekaw czy takie osoby znajdują desperatów, którzy podejmą się takiej formy “współpracy”. Już tego nie śledziłem, ale nie zdziwię się jeśli tacy są – kiedyś, dawno temu byli ?
Cel pal – czyli kierunek: większe zarobki
Twoja strona internetowa musi mieć jasno sprecyzowany cel. To tak naprawdę baza od której należy wyjść. Na tym zbudujesz strategie działania dotyczącą zarówno tego co na stronie ma się znaleźć, jakie ma mieć funkcjonalności i jakie ewentualnie procesy będą na niej zachodziły. Jeśli nie masz tego jasno doprecyzowanego, to szansa na to, że strona która powstanie będzie faktycznie wspierała Twój biznes są znikome. Podam Ci przykład jednego z moich Klientów.
Przez kilka lat miał stronę, sądząc, że to co generuje dla jego firmy to maks i w sumie był z tego zadowolony. Gdy się spotkaliśmy przymierzał się do jej przebudowy czy wręcz wymiany z uwagi na to, że miała już swoje lata i trochę już odstawała od współczesnych trendów. Nie podchodził do jej przebudowy jak do czegoś co ma podkręcić wyniki finansowe tylko po prostu chciał odświeżyć jej wygląd żeby była “bardziej na czasie”.
Zaczęliśmy o niej rozmawiać, analizując jej obecny stan, efektywność i to co robi konkurencja. W końcu okazało się, że przestało mu chodzić wyłącznie o unowocześnienie strony, ponieważ ujrzał potencjał, który zdecydowanie chciał wykorzystać. W efekcie sama analiza i audyt zajął kilka dni. Następnie na podstawie wyciągniętych wniosków, po tym jak zdefiniowaliśmy jasno cele i persony, przyszedł czas na dobór narzędzi, technologii i projektowanie UX.
Tak naprawdę zanim zaczęliśmy realizację od strony czysto technicznej i graficznej upłynęło około 3-4 tygodni. Potem kolejne działania pochłonęły następne 3 tygodnie. Łącznie poświęcony czas kilkuosobowego zespołu to około 2 miesiące.
Jak się domyślasz nie była to realizacja za 150 zł, ale jaki był efekt? Ponad 10-krotny wzrost ilości zamówień i zapytań w stosunku do tego co miało miejsce wcześniej. Gdyby Klient po prostu zdecydował się na odświeżenie strony, czyli zleciłby to zadanie komuś kto jedyne co by zrobił, to zmiana wyglądu, prawdopodobnie nic by się nie zmieniło, a Klient nawet nie byłby świadom tego, że mogłoby być inaczej.
Powinieneś dążyć do jasnego określania celów biznesowych poprzez analizy tego co masz aktualnie i tego co potencjalnie możesz mieć jeśli zrobisz to, to i to. Celem głównym na pewno nie powinno być posiadanie ładnej strony, która Tobie ma się podobać. Odrzuć takie myślenie. Celem powinno być posiadanie strony pozyskującej Klientów, która niestety będzie wymagała większego nakładu pracy i co za tym idzie także nakładów finansowych, ale jeśli całość zostanie przeprowadzona solidnie, inwestycja zwróci się z dużą nawiązką.
Jak oszacować koszt stworzenia strony?
Ile kosztuje strona internetowa? Najprostszą metodą na uzyskanie odpowiedzi jest rozpisanie celów o których wspomniałem i skontaktowanie się z rzetelnym wykonawcą. Nie mam na myśli siebie, bo od pewnego czasu zajmuję się głównie edukowaniem innych Twórców stron, a biorąc na siebie realizację projektu od A do Z bywam bardzo wybredny ? Jeśli wyślesz do mnie zapytanie chętnie skieruję je do moich studentów, którzy będą mogli Ci pomóc.
W odpowiedzi dostaniesz wycenę działań i szacunkowy czas realizacji – wszystko dostosowane pod kątem konkretnych informacji które przekazałeś. Pamiętaj, że każda realizacja jest inna i o ile w przypadku niewielkich projektów można szacować koszty na podstawie podstawowych danych o tyle w przypadku wielu mocniej rozbudowanych wizji jest to niemożliwe. Czyli dalej nie wiesz ile kosztuje strona internetowa, a ja wciąż tego nie ułatwiam 🙂
Jeśli planujesz uruchomić niewielki projekt – rodzaj strony wizytówki swojej firmy, możesz wykorzystać poniższy kalkulator, który pozwala na oszacowanie kosztów typowych realizacji. Przy jego pomocy wstępnie skalkulujesz budżet jakim powinieneś dysponować chcąc zlecić wykonanie strony internetowej. Są to szacunki dotyczące podstawowych działań.
Ile Będzie Kosztowała Moja Strona Internetowa?
Oszczędzaj swój czas i pieniądze
Dziękujemy, skontaktujemy się z Tobą tak szybko jak to możliwe.
Rodzaj strony
Realizowane przez nas strony i sklepy internetowe są responsywne oraz posiadają niezwykle elastyczny i wygodny system zarządzania treścią umożliwiający późniejszą modyfikację i rozbudowę. Kalkulacja, którą za chwilę przeprowadzisz dotyczy wdrożenia strony lub sklepu w oparciu o CMS WordPress i moduł Woocommerce. Realizujemy także wdrożenia sklepów internetowych na innych systemach ecommerce, np. Prestashop.
Wielkość strony
Wskaż bazowy rozmiar Twojej strony. Będziesz ją mógł/mogła potem swobodnie rozbudowywać.
Dodatkowe funkcjonalności
Stronę możesz wzbogacić o wiele funkcjonalnych dodatków.
Wzbogacając stronę o pewne z pozoru drobne elementy możesz znacząco podnieść konwersję i ilość pozyskiwanych kontaktów. Poniżej podstawowe funkcjonalności, które rekomendujemy wdrożyć na każdej witrynie firmowej.
ułatw pierwszy kontakt
pokaż gdzie jesteś
Facebook, Twitter, itp...
statystyki strony
Wygląd
Określ jakiego rodzaju motyw wizualny preferujesz
To jak Twoja strona będzie się prezentowała będzie miało bezpośredni wpływ na decyzje podejmowane przez osoby, które na nią trafią. Proponujemy trzy warianty. Pierwsze dwa z nich (najchętniej wybierane), to opcje pozwalające na znaczne obniżenie kosztu realizacji. Pomimo tego pozwalają na zachowanie pełnej efektywności. Kliknij w linki prowadzące do demonstracyjnych stron. Projekt dedykowany to layout opracowany i zakodowany na indywidualne życzenie Klienta.
Newsletter
Budowanie bazy mailingowej
Newsletter jest istotnym elementem strategii marketingowych w Internecie. Posiadając listę subskrybentów nie tylko możesz dbać o obecnych Klientów, ale także masz świetne narzędzie do ocieplania relacji z osobami, które jeszcze Cię nie znają lub znają słabo i nie wiedzą czy mogą Ci zaufać czy nie. Dzięki odpowiednio zaplanowanym strategiom będzie Ci łatwiej przekształcić ich Klientów bez ponoszenia kolejnych kosztów na reklamę. Wiele skutecznych technik budowania i wykorzystania list mailingowych, poznasz m.in. na naszych szkoleniach.
Dział z artykułami
Przydatne, praktyczne informacje dla Twoich Klientów.
Być może spotkałeś się z określeniem Content Marketing. Jeśli nie to dobrze wiedzieć, że jest to jedna z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi marketingu internetowego. Google kładzie coraz większy nacisk na treści, które może znaleźć na stronie i im jest ich więcej w połączeniu z jakością, tym lepiej. Jest to także najlepszy sposób na generowanie większego, bezpłatnego ruchu z wyszukiwarki - tzw. "długi ogon". Jeśli masz czas lub kogoś kto mógłby prowadzić na Twojej stronie bloga, dział z poradami itp..., lub masz na taki cel środki finansowe, to warto ten dział wdrożyć - z czasem będzie to procentowało.
Więcej zapytań od Klientów
Zwiększ ilość zapytań i ilość Klientów
Jest wiele metod na zwiększenie konwersji i pozyskiwanie nowych leadów czyli kontaktów. Możesz wzbogacić swoją stronę o chat, dzięki któremu Ty lub Twój pracownik będziecie mogli odpowiadać na pytania zadawane w czasie rzeczywistym przez osoby będące na stronie. Innym przydatnym narzędziem, które potrafi zwiększyć ilość pozyskiwanych kontaktów nawet o kilkadziesiąt procent są usługi takie jak CallPage. Po wdrożeniu na stronie pojawia się ikonka słuchawki telefonicznej, a kliknięcie na niej uruchamia prosty proces zamawiania rozmowy z konsultantem. System sam automatycznie połączy was telefonicznie, także w sytuacji gdy potencjalny Klient zamówi rozmowę np. na jutro na godziną 10:30. W przypadku chatów są rozwiązania płatne i bezpłatne, natomiast w przypadku usług takich jak wspomniany CallPage płacisz operatorowi za określoną ilość pozyskanych kontaktów (połączeń).
Rezerwacja czasu
Daj swoim Klientom wygodę wyboru
W niektórych branżach funkcjonalność rezerwacji terminów np. konsultacji, wizyty w gabinecie lekarskim, gabinecie piękności itp. jest kolejnym mechanizmem pozwalającym na wzrost ilości Klientów, którzy będą zadowoleni z wygody i jakości ich obsługi. Przypomnienia email, SMS skutecznie zwiększają konwersję.
wizyt, zabiegów, konsultacji...
Wiele języków
Różne wersje językowe Twojej strony
Treści dla dodatkowych wersji językowych możesz wprowadzić sam lub może stać się to częścią zlecenia. Każda wersja językowa to około 60% czasu pracy poświęconego na wprowadzenie treści podstawowej wersji językowej.
SEO
Optymalizacja dla wyszukiwarek
SEO, to działania mające na celu optymalizację strony pod kątem łatwiejszego jej pozycjonowania w wyszukiwarkach, zwłaszcza w wyszukiwarce Google. Optymalizację można przeprowadzić w sposób podstawowy dodając na każdej stronie/podstronie odpowiednie znaczniki META, które właściciel strony może potem dowolnie modyfikować lub rozszerzony, gdzie analizujemy istotne dla firmy frazy kluczowe zestawiając je z treścią danej podstrony i na tej podstawie sugerujemy korekty i/lub rozbudowę treści.
Domena i Hosting
Adres strony i miejsce na serwerze
Domena i Hosting to dwa elementy niezbędne do tego aby strona mogła być opublikowana w Internecie. W ramach usługi możesz skorzystać z bezpłatnej rejestracji domeny .pl oraz z bezpłatnego miejsca na serwerze na okres 1 roku. Co więcej wybór obu tych usług obniży także cenę realizacji strony o 100 zł netto. Po upływie roku odnowienie domeny .pl to koszt 49 zł netto / rok, a miejsca na serwerze 200 zł netto / rok.
Ekspresowa realizacja
Skróć czas o połowę
Standardowy czas realizacji to około 20-30 dni (zależy od wielkości projektu). Jeśli masz taką potrzebę, możesz ten czas skrócić o połowę. Zaangażujemy wówczas większe zasoby do pracy nad Twoją stroną.
Pakiety wsparcia IT
Jeśli potrzebujesz stałej opieki
Jeśli potrzebujesz stałego wsparcia np. przy aktualizacji treści na stronie, przygotowywania grafik, rozbudowy strony o nowe funkcjonalności, monitorowania jej stanu, a także reputacji, możesz poszerzyć usługę o dodatkowe pakiety wsparcia rozliczane w formie miesięcznych opłat. Decydując się na wybrany pakiet w połączeniu z umową na okres 1 roku obniżysz koszt realizacji strony.
150 zł netto / mc
240 zł netto / mc
370 zł netto / mc
650 zł netto / mc
Wielkość witryny
Czy chcesz uruchomić typowy sklep ze standardowymi podstronami takimi jak Regulamin, Polityka prywatności, Zasady zwrotów itd... czy może potrzebujesz czegoś na wzór hybrydy, czyli połączenia strony internetowej i sklepu?
Skoro chcesz połączyć sklep ze stroną internetową określ jak dużo podstron ma mieć ta strona czyli jak rozbudowana będzie część witryny niezwiązana bezpośrednio ze sklepem.
Wygląd sklepu
Określ jakiego rodzaju motyw wizualny preferujesz
To jak Twój sklep będzie się prezentował będzie miało bezpośredni wpływ na decyzje zakupowe. Proponujemy trzy warianty. Pierwsze dwa z nich (najchętniej wybierane), to opcje pozwalające na znaczne obniżenie kosztu realizacji. Pozwalają na zachowanie pełnej efektywności. Projekt dedykowany, to layout opracowany i zakodowany na indywidualne życzenie Klienta w połączeniu z analizą grupy docelowej pod kątem której zostanie zaprojektowany wygląd i struktura funkcjonalna sklepu.
Dodatkowe funkcjonalności sklepu
Sklep możesz wzbogacić o wiele funkcjonalnych dodatków.
Wzbogacając sklep o pewne z pozoru drobne elementy możesz znacząco podnieść konwersję i w konsekwencji sprzedaż. Poniżej dodatki, które rekomendujemy wdrożyć.
ułatw pierwszy kontakt
pokaż gdzie jesteś
Facebook, Twitter, itp...
statystyki strony
Newsletter i Automatyzacja
Budowanie bazy mailingowej i procesów sprzedażowych
Marketing Automation pozwala na budowanie zautomatyzowanych procesów sprzedażowych śledząc zachowania Klientów i oferując im dokładnie to czego potrzebują w danym momencie. Odpowiednio wdrożone mechanizmy MA skutecznie zwiększają sprzedaż i budują silne relacje z Klientami. Na rynku jest wiele rozwiązań do automatyzacji natomiast my proponujemy dwa. Jedno wykorzystujące bezpłatny system o nazwie Mautic - www.mautic.org nad którym użytkownik ma pełną kontrolę i nie jest ograniczany limitami narzucanymi przez zewnętrznych dostawców tego typu systemów. Należy jednak pamiętać, że to na użytkowniku spoczywa opieka techniczna nad takim systemem. Drugim wariantem jest platforma GetResponse www.getresponse.pl oferująca poza automatyzacją procesów sprzedażowych dostęp do wielu komplementarnych usług. Decydując się na Mautic lub na GetResponse podstawowy Newsletter nie będzie Ci potrzebny ponieważ te systemy go zastępują. W takiej sytuacji odznacz opcje Newslettera.
Zawiera Newsletter
Dział z artykułami
Przydatne, praktyczne informacje dla Twoich Klientów.
Być może spotkałeś się z określeniem Content Marketing. Jeśli nie to dobrze wiedzieć, że jest to jedna z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi marketingu internetowego. Google kładzie coraz większy nacisk na treści, które może znaleźć na stronie i im jest ich więcej w połączeniu z jakością, tym lepiej. Jest to także najlepszy sposób na generowanie większego, bezpłatnego ruchu z wyszukiwarki - tzw. "długi ogon". Jeśli masz czas lub kogoś kto mógłby prowadzić na Twojej stronie bloga, dział z poradami itp..., lub masz na taki cel środki finansowe, to warto ten dział wdrożyć - z czasem będzie to procentowało.
Więcej zapytań od Klientów
Zwiększ ilość zapytań i ilość zamówień
Jest wiele metod na zwiększenie konwersji i pozyskiwanie nowych zamówień. Możesz wzbogacić swoją stronę o chat, dzięki któremu Ty lub Twój pracownik będziecie mogli odpowiadać na pytania zadawane w czasie rzeczywistym przez osoby będące na stronie Twojego sklepu. Innym przydatnym narzędziem, które potrafi zwiększyć sprzedaż są usługi takie jak CallPage. Po wdrożeniu na stronie pojawia się ikonka słuchawki telefonicznej, a kliknięcie na niej uruchamia prosty proces zamawiania rozmowy z konsultantem. System sam automatycznie połączy was telefonicznie, także w sytuacji gdy potencjalny Klient zamówi rozmowę np. na jutro na godziną 10:30. W przypadku chatów są rozwiązania płatne i bezpłatne, natomiast w przypadku usług takich jak wspomniany CallPage płacisz operatorowi za określoną ilość pozyskanych kontaktów (połączeń).
Wiele języków
Różne wersje językowe Twojego sklepu
Treści dla dodatkowych wersji językowych możesz wprowadzić sam lub może stać się to częścią zlecenia. Każda wersja językowa to około 60% czasu pracy poświęconego na wprowadzenie treści podstawowej wersji językowej.
bez produktów
Produkty
Kto ma wprowadzić i wielkość bazy
Sklep Internetowy, to przede wszystkim produkty, produkty dobrze opisane i atrakcyjnie zaprezentowane. Możesz wprowadzić je samodzielnie po wcześniejszym przeszkoleniu lub możesz to zadanie zlecić nam. Można dodawać produkt za produktem "ręcznie" - jeśli nie ma innej możliwości - co jest jednak dość czasochłonnym zadaniem w sytuacji gdy na sklepie jest kilkadziesiąt, kilkaset czy więcej produktów lub można je zaimportować ze specjalnych plików, np. CSV. Często producenci czy hurtownicy dostarczają swoje bazy produktów w takiej formie, co znacznie ułatwia nie tylko samo wprowadzenie produktów na sklep, ale także późniejsze aktualizacje np. cen, stanów magazynowych itd...
Kto i jak będzie wprowadzał produkty na sklep?
W jaki sposób produkty mają być wprowadzone? Jeśli posiadasz pliki csv lub xml wybierz opcję importu z plików co znacząco skróci czas i koszt tej części realizacji. W takiej sytuacji trzeba będzie przygotować odpowiednie kategorie na sklepie, a następnie mapować pola pliku z polami bazy danych sklepu. Jeśli Twój dostawca udostępnia taki plik online, który można będzie pobierać automatycznie, wówczas dodatkowo można będzie skonfigurować automatyczną aktualizację bazy produktów.
csv lub xml
nie mam pliku
Metody Płatności
Im więcej metod płatności na sklepie tym lepiej. W sytuacji gdy Klienci nie mają możliwości dokonania płatności ich ulubionym kanałem lub kanałem, co do którego mają zaufanie, bardzo często kończy się to porzuceniem koszyka i stratą Klienta. W Polsce najpopularniejsze kanały płatności to takie, które nie wymagają podania danych kart płatniczych. Wciąż jeszcze na tym polu mamy wiele obaw i jesteśmy bardzo nieufni. Najlepiej przyjęły się systemy płatności za pośrednictwem bankowości elektronicznej np. płatności bezpośrednio z mBanku i jemu podobnych rozwiązań. Coraz więcej Klientów korzysta z systemu PayPal. Na szczęście nie trzeba implementować niezależnie płatności danego banku niezależnie, wystarczy skorzystać z usług pośredników transakcji elektronicznych takich jak DotPay, PayU, tPay, które skupiają w swoich systemach kilkadziesiąt polskich kanałów płatności.
Jakie rodzaje płatności chcesz wdrożyć?
PayU, DotPay lub inne
Metody Dostawy
Podobnie jak w przypadku płatności różnie rodzaje dostawy, a co za tym idzie zróżnicowane ceny z tym związane są kolejnym czynnikiem często decydującym o tym czy Klient dokończy składanie zamówienia czy porzuci je na etapie wyboru metody dostawy. Możesz podejść do tematu na dwa sposoby. Można wdrożyć informacje o dostępnych metodach dostawy bez integracji z zewnętrznymi systemami przewoźników - wariant ekonomiczny. Lub można pójść o krok dalej i zautomatyzować proces zamawiania np kuriera integrując sklep z ich systemem zamówień.
Podstawowe metody wysyłki bez integracji z zewnętrznymi systemami lub takie, które tego typu integracji nie wymagają.
Najpopularniejsze metody wysyłki pozwalające na automatyczną integrację z systemem przewoźnika. To najpopularniejsi operatorzy, ale jeśli nie ma tu przewoźnika, na którym Ci zależy możesz napisać do nas.
integracja
integracja
integracja
integracja
integracja
integracja
integracja
Fakturowanie
Sprzedając w Internecie będziesz musiał lub musiała zadbać o odpowiednie księgowanie operacji. Istnieje możliwość wystawiania dokumentów księgowych niezależnie od sklepu np. w programie księgowym z którego korzystasz, bezpośrednio w sklepie czyli Twój sklep staje się jednocześnie narzędziem służącym do generowania i przechowywania faktur lub można sklep zintegrować z popularnymi systemami księgowymi.
Wybierz rozwiązania automatyzujące proces wystawiania faktur w Twoim sklepie.
Faktury wewnętrzne - jeśli nie korzystasz z żadnego zewnętrznego systemu do fakturowania i nie planujesz tego robić, to rozwiązanie będzie odpowiednie. Wystawiaj faktury PDF, edytuj je, automatycznie wysyłaj do klienta.
iFirma - integracja z zewnętrznym systemem www.ifirma.pl. Jeżeli włączona jest obsługa podatków wystawiane są faktury, jeżeli obsługa podatków jest wyłączona wystawiane są rachunki. Faktury mogą być wystawiane automatycznie, na życzenie klienta lub ręcznie, możliwość wystawiania faktur pro-forma, możliwość integracji z EU VAT Compliance Premium i EU VAT Number.
inFakt - integracja z zewnętrznym systemem www.infakt.pl. Wystawienie faktur VAT i proform do zamówień, automatyczne i ręczne wystawianie faktur, możliwość wyboru przez klienta czy chce otrzymać fakturę, automatyczna lub ręczna wysyłka faktur, wsparcie dla płatności za pobraniem i dodatkowych opłat w zamówieniu.
wFirma - integracja z zewnętrznym systemem wfirma.pl. Synchronizacja stanów magazynowych, wystawianie paragonów niefiskalnych, wystawianie paragonów fiskalnych i poprzez integrację wFirma z drukarkami fiskalnymi drukowanie ich na drukarce fiskalnej, wystawianie faktur proforma, faktur z VAT i bez VAT, oznaczanie dokumentów etykietami wFirmy.
SEO dla sklepu
Optymalizacja dla wyszukiwarek
SEO, to działania mające na celu optymalizację sklepu internetowego pod kątem łatwiejszego pozycjonowania w wyszukiwarkach, zwłaszcza w wyszukiwarce Google. Optymalizację można przeprowadzić w sposób podstawowy modyfikując na stronie głównej oraz ważnych podstronach znaczniki META i treści tych podstron lub można do tematu podejść gruntownie i dokonać pełnej optymalizacji SEO także najważniejszych stron produktów i kategorii.
Domena i Hosting dla sklepu
Adres sklepu i miejsce na serwerze
Domena i Hosting to dwa elementy niezbędne do tego aby strona mogła być opublikowana w Internecie. W ramach usługi możesz skorzystać z bezpłatnej rejestracji domeny .pl oraz z bezpłatnego miejsca na serwerze na okres 1 roku. Co więcej wybór obu tych usług obniży także cenę realizacji o 100 zł netto. Po upływie roku odnowienie domeny .pl to koszt 49 zł netto / rok, a miejsca na serwerze dla projektów ecommerce od 200 zł netto / rok co jest uzależnione od wielkości sklepu.
Ekspresowa realizacja
Skróć czas o połowę
Standardowy czas realizacji to około 30 dni (zależy od wielkości projektu). Jeśli masz taką potrzebę, możesz ten czas skrócić o połowę. Zaangażujemy wówczas większe zasoby do pracy nad Twoim sklepem.
Pakiety wsparcia IT
Jeśli potrzebujesz stałej opieki
Jeśli potrzebujesz stałego wsparcia np. przy aktualizacji sklepy, przygotowywania grafik, rozbudowy o nowe funkcjonalności, monitorowania jego stanu, a także reputacji, możesz poszerzyć usługę o dodatkowe pakiety wsparcia rozliczane w formie miesięcznych opłat. Decydując się na wybrany pakiet w połączeniu z umową na okres 1 roku obniżysz koszt realizacji.
150 zł netto / mc
240 zł netto / mc
370 zł netto / mc
650 zł netto / mc
Warianty płatności ratalnych (info)
Mniejsze obciążenie
Istnieje możliwość rozliczenia realizacji jednorazowo lub od 6 do maksymalnie 24 rat (miesięcy). To na ile maksymalnie rat będziemy mogli rozłożyć płatność zależeć będzie przede wszystkim od wartości projektu. Poniżej zaznaczone opcje, z których możesz skorzystać przy aktualnej wycenie.
Wysokość płatności ratalnych zostanie wyświetlona informacyjnie w podsumowaniu kosztów realizacji jako ostatnie elementy tabeli.
Warianty płatności ratalnych (info)
Mniejsze obciążenie
Istnieje możliwość rozliczenia realizacji jednorazowo lub od 6 do maksymalnie 24 rat (miesięcy). To na ile maksymalnie rat będziemy mogli rozłożyć płatność zależeć będzie przede wszystkim od wartości projektu. Poniżej zaznaczone opcje, z których możesz skorzystać przy aktualnej wycenie.
Wysokość płatności ratalnych zostanie wyświetlona informacyjnie w podsumowaniu kosztów realizacji jako ostatnie elementy tabeli.
Dodatkowe kanały sprzedaży
Ostateczny koszt
Ostateczny koszt realizacji to :
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Didwear Sp. z o.o. w celu przedstawienia oferty i realizacji zamówienia. Polityka Prywatności.
Podsumowanie
Opis | Info | Ilość | Cena |
---|---|---|---|
Rabat : | |||
Łącznie (płatność jednorazowa) : |
Z kalkulatora dowiedziałeś się ile mniej więcej kosztuje strona internetowa lub ile może kosztować standardowa realizacja. Jednak zanim zaczniesz rozglądać się za wykonawcą mam jeszcze kilka drobnych acz istotnych wskazówek.
Nie traktuj strony internetowej swojej firmy jak coś co musisz mieć, bo np. ma ją Twoja konkurencja. To nie powinno być głównym motywatorem do działania. Tak naprawdę jeśli nie widzisz w niej większego potencjału, nie chcesz poświęcić jej czasu chociażby na zastanowienie się jakie cele powinna dla Ciebie realizować i jak to osiągnąć, to nie inwestuj, ponieważ szanse na to, że taka inwestycja się zwróci będą niewielkie.
W zależności od tego jakie masz cele, w jakiej branży działasz, kto jest Twoim Klientem i jak mocno działa Twoja konkurencja, tak powinna być ukierunkowana droga rozwoju Twojej obecności w Internecie. Tego nie da się zrobić w 15 minut.
Co możesz zrobić sam, zrób, o czym szerzej za chwilę. Jeśli jednak w czymś nie czujesz się mocny, zleć to na zewnątrz. Nie na zasadzie “kto zrobi najtaniej”, ale “kto zrobi to dobrze”.
Znajdź czas na szkolenia, które organizuję zarówno w formie nagrań wideo dostępnych na żądanie jak również indywidualnych spotkań online i wykorzystuj w praktyce przekazywaną wiedzę najlepiej jak potrafisz. Da Ci to także możliwość kontroli jakości pracy jaką otrzymasz od wykonawcy, a niestety nie brakuje agencji i freelancerów, którzy z przyjemnością wykorzystają Twoją niewiedzę.
A ile kosztuje strona internetowa gdy wykonasz ją sam?
W pierwszej części artykułu skoncentrowałem się na sytuacji w której przekazujesz realizację strony profesjonalistom, ale to nie jedyna droga. Pomimo, że sam częściowo zarabiam na budowie stron czy może bardziej na nauce ich budowy, nie widzę niczego złego w podjęciu wysiłku, który zaowocuje samodzielnie wykonaną witryną. Każdy ma prawo wyboru, a dzisiejsze technologie dają na tym polu nieporównywalnie więcej niż wówczas gdy ja stawiałem swoje pierwsze kroki. To zupełnie inny świat!
Być może nie jest to pierwszy artykuł, który czytasz, poruszający temat kosztów wykonania strony internetowej. Podejrzewam więc, że trafiłeś na artykuły publikowane przez agencje interaktywne, w których interesie leży uświadamianie Klientów, że strona musi swoje kosztować. Zgadzam się z nimi. To ile ostatecznie kosztuje strona internetowa uzależnione jest od stopnia profesjonalizmu osób ją projektujących i wykonujących. W prostej linii oznacza to większe nakłady pracy, której wyników zazwyczaj nie widzisz w formie ładnego bannerka na stronie, bo kryje się “pod maską”.
Z drugiej jednak strony, nie zawsze przedsiębiorca będący na początku swojej drogi jest w stanie zainwestować 5 czy 10 tysięcy złotych. Nie zawsze jest w stanie zainwestować nawet 1000 zł. Czy to oznacza, że ktoś taki nie może jej mieć? Bzdura! Jeśli w sposób świadomy podejdziesz do optymalizacji kosztów jej wykonania, przerzucając na siebie to co czujesz, że jesteś w stanie ogarnąć na przyzwoitym poziomie wybór tej drogi ma dużą szansę powodzenia.
Koszt strony którą wykonasz samodzielnie składa się z takich elementów jak:
- Twój czas – tu pytanie do Ciebie jak wyceniasz godzinę swojej pracy
- Narzędzia – o ile możesz skorzystać rozwiązań OpenSource np. WordPress, za które nie zapłacisz nic, to na pewno pojawią się prędzej czy później elementy generujące opłaty np. motywy PRO lub rozszerzenia PRO, których koszty to zazwyczaj widełki od kilkudziesięciu do kilkuset złotych w skali roku. Są też oferty Lifetime ?
- Bazy – np. oferujące licencje zdjęć i rozmaitych grafik do wykorzystania na stronie, choć tu także trafisz na miejsca oferujące coś za free jak np. unsplash.com, freepik.com, pixabay.com, pexels.com i im podobne.
- Wiedza – w pewnym momencie natrafisz na mur, który pomogą Ci rozbić ludzie wyposażeni w odpowiednią wiedzę. Dzielę się nią na PoznajWP.pl.
Ile więc kosztuje strona internetowa realizowana w tym modelu? Nie licząc kosztów Twojego czasu jaki poświęcisz na zgłębianie wiedzy o narzędziach z kieszeni wyjdzie Ci stosunkowo niewielka kwota, a być może jedynym kosztem jaki i tak musiałbyś ponosić zlecając wykonanie strony będzie hosting i domena.
Wiele osób decyduje się na ten krok i choć nie każdy będzie zadowolony z efektów swoich zmagań są tacy, którzy odnoszą prawdziwe sukcesy.
Jeśli chciałbyś spróbować samodzielnie stworzyć swoją stronę lub sklep internetowy zapraszam do lektury tych dwóch tekstów:
Decydując się na minimalizację kosztów stworzenia strony polecam Ci zdecydowanie WordPress’a, który daje pełną swobodę zarządzania stroną i praktycznie dowolność jak chodzi o kierunek jej rozwoju.