Po ostatnim wpisie na temat eksperymentu SEO dostałem od Was kilka pytań na temat tego, jak często pisać na blogu i czy faktycznie trzeba to robić każdego dnia, czy może jednak zwolnić nieco tempo, bo przecież każda kolejna publikacja jest często pracochłonna, a mamy wiele innych obowiązków.

Im częściej tym lepiej

Jeden wpis dziennie, to spore wyzwanie, ale też zazwyczaj przynosi z czasem lepsze efekty. Najczęściej spotykam się ze stronami, których autorzy publikują regularnie jeden tekst w tygodniu. To rminimum, ale jeśli chcecie szybciej i odczuwalnie zwiększyć ruch nie obejdzie się od częstszych publikacji. Skąd to wiem?

HubSpot przeanalizował ponad 13 000 blogów firmowych. Wyniki badania wyraźnie wskazują na to, że częstsze publikacje przynoszą więcej korzyści. W krótkim podsumowaniu można stwierdzić, że firmy, które publikują 16 wpisów na swoich blogach lub więcej w ciągu miesiąca, uzyskują 3,5 razy większy ruch w porównaniu do firm, które blogują mniej niż cztery razy w miesiącu.

Jak często powinieneś blogować?

HubSpot pokazał to na prostej infografice, którą znajdziecie także na ich blogu w publikacji, która porusza opisywane zagadnienie.

Jak często pisać na blogu

Gdy zależy nam przede wszystkim na pozyskaniu możliwie największego ruchu

Publikujmy treści możliwie najlepiej zoptymalizowane, na tyle na ile jest to możliwe w sytuacji gdy nałożymy na siebie reżim częstych publikacji:

  • Małe blogi: 3-4 razy w tygodniu (nowe wpisy)
  • Duże blogi: 4-5 razy w tygodniu (nowe wpisy i aktualizacje starszych)

Gdy zależy nam na budowaniu świadomości marki

Publikujemy treści wysokiej jakości, które wymagają od nas większego zaangażowania i czasu:

  • Małe blogi: 1-2 razy w tygodniu (nowe wpisy)
  • Duże blogi: 3-4 razy w tygodniu (nowe wpisy i aktualizacje starszych)

Gdybyśmy chcieli podsumować powyższe dane i odpowiedzieć sobie wprost na pytanie jak często pisać na blogu, odpowiedziałbym, że najlepiej robić to każdego dnia, a przynajmniej w dni robocze z przerwą weekendową.

Co przeszkadza w sprawnym pisaniu?

Jeden tekst dziennie jak wspomniałem, to spore wyzwanie. Nie możemy spędzić połowy dnia na tworzeniu treści, bo nasz biznes wymaga działań na wielu innych płaszczyznach. Musimy dojść do takiej wprawy, aby napisać tekst w możliwie najkrótszym czasie, co nam w tym przeszkadza?

Staraj się pisać tak jakbyś mówił

Piszesz i cały czas zastanawiasz się czy taka forma jest odpowiednia. To czynnik mocno spowalniający. Zwróć uwagę na to, że gdy z kimś rozmawiasz nie masz z tym problemów. Po prostu coś tłumaczysz, uzasadniasz, wyjaśniasz i nie zastanawiasz się nad tym jak formułować zdania. Spróbuj zrobić to samo pisząc. Pisz tak jakbyś mówił, a ten proces uda się znacznie usprawnić i przyspieszyć.

Nie rób korekty w trakcie pisania

To poniekąd nawiązuje do poprzedniego punktu. Mówimy pisząc. Idzie szybko, ale z pewnością będą pojawiały się błędy, nie tylko literówki ale także stylistyczne, bo inaczej coś wybrzmi a inaczej może zostać odebrane gdy jest czytane.

W takiej sytuacji bardzo często w trakcie pisania wracamy do poprzednich zdań i zastanawiamy się czy zostały sformułowane poprawnie. Poprawiamy i poprawiamy, a wątek zaczyna nam uciekać i wszystko rozciąga się w czasie.

Napisz cały tekst, a dopiero na końcu usiądź, przeczytaj go i wprowadź poprawki tam gdzie jest to konieczne. To znacząco skróci czas tworzenia publikacji.

Nie szukaj w trakcie pisania

Tworząc artykuły bardzo często chcemy podeprzeć się rozmaitymi danymi, wynikami takich czy innych badań. Piszemy dwa trzy zdania, a potem szukamy po różnych stronach informacji, które chcemy wykorzystać. To kolejny element, który znacząco wpływa na szybkość pisania. Nie róbcie tego. Dane które chcecie wykorzystać znajdźcie przed rozpoczęciem pisania artykułu, a nie w trakcie tego procesu.

Nie czekaj na inspirację

Masz w głównie pomysł na artykuł. Już go sobie podkładałeś, ale nie do końca go czujesz. Czekasz więc na inspirację, ale ta może nigdy nie nadejść. Jeśli masz pomysł na artykuł po prostu usiądź i go napisz. Nie czekaj muzę, bo ta często jest kapryśna.

Co pomaga w sprawnym pisaniu

Czy jest coś co może ci pomoc w wypracowaniu rutyny związanej z pisaniem? Czy są jakieś czynniki optymalizujące proces pisania?

Pisz o tej samej porze dnia

To świetny sposób na to żeby wypracować w sobie nawyk codziennego pisania. W zależności od tego jak wyglada Twój dzień załóż, ze teksty będą powstawały rano, w środku dnia czy do kolacji 🙂 Potem staraj się trzymać tego schematu. Po pewnym czasie wejdzie Ci ten nawyk w krew i będzie o wiele łatwiej. Początki natomiast będą trudne, pytanie czy masz na tyle siły żeby wytrwać? Wierzę, że tak jest.

Pisz w tym samym miejscu

Dziwne? Może i tak, ale sam przekonasz się, że jeśli będziesz siadać do pisania każdego dnia i zrobisz to z tego samego miejsca i na tym samym komputerze, będziesz pisać sprawniej. W sytuacji gdy raz siądziemy do komputera X raz do laptopa, a innym razem powalczysz na tablecie to z pewnością nie przysłuży się do sprawnego układania treści. Za każdym razem inne warunki otoczenia będą generowały inne bodźce i samopoczucie, które nie jest bez znaczenia.

Wyłącz własnego krytyka

To zupełnie normalne że nieustannie oceniamy samych siebie. W procesie pisania jest to szczególnie widoczne. Co chwila zastanawiamy się czy to co napisaliśmy ma ręce i nogi, czy nam się podoba, jak zostanie odebrane przez Czytelników itd… To koszmarny ogranicznik i spowalniacz naszej pracy. Po prostu pisz i nie zastanawiaj się nad tym. Na końcu przyjdzie czas na korektę i wtedy poprawisz to co ewidentne trzeba zmienić, ale nie rób tego w trakcie pisania bo co chwila będziesz się rozpraszać i gubić wątek.

Siadaj do pisania gdy jesteś wypoczęty

To zupełnie naturalne, że gdy jesteśmy zmęczeni czy zdenerwowani ciężko będzie szło pisanie kolejnego artykułu. Dlatego przed rozpoczęciem pracy nad nowym tekstem zrób sobie chwilę przerwy na krotki odpoczynek, może małą drzemkę. Wypoczęty umysł to szybciej napisany tekst, a do tego lepszej jakości czyli mniej poprawek przy korekcie.

Opracuj schematy swoich publikacji

Chodzi o to żeby siadając do pisania mieć doprecyzowaną strukturę artykułu, a nie pisać na oślep. Dla przykładu jeśli piszesz artykuł z cyklu „jak to zrobić” opieraj go na jednym schemacie, przykładowo:

  1. Prezentacja problemu
  2. Narzędzia jakimi problem można rozwiazać
  3. Przyklad ich zastosowania
  4. Efekty końcowe

To prosty przykład, ale jesli coś podobnego opracujesz na własne potrzeby tworzenie kolejnych treści będzie dużo szybsze.

Podsumowanie

Jest takie powiedzenie „chcieć to moc” i odnosi się ono również do naszego tematu „Jak często pisać na blogu”.

Jeśli faktycznie zechcesz, możesz pisać każdego dnia. Nie będzie to na starcie łatwe, bo zazwyczaj wynajdujemy milion powodów, dla których akurat dziś nie powinnismy pisać, ale jeśli przełamiesz te słabość i wypracujesz metodologię działania, tak aby tekst tworzyć nie w trzy godziny ale w godzinę, wówczas cel jakim jest publikowanie treści 4-5 razy w tygodniu będzie w zasięgu Twojej ręki.

Dla mnie osobiście to także trudne wyzwanie, zwłaszcza że mam wiele miejsc gdzie publikuję, ale JZS to mój ulubiony blog, więc poświęcam mu najwiecej czasu starając się wrzucić nowy tekst każdego dnia. Sięgam rownież do starszych wpisów by nieco je skorygować czy uzupełnić.

Zachęcam Was do podobnej aktywności. Biorąc pod uwagę dane, które przytoczyłem powyżej, to będąc konsekwentnym w swoim postanowieniu podniesiecie oglądalność strony w znaczący sposób, czego oczywiście Wam życzę.

Udostępnij

Zobacz również

Bezpłatne informacje o nowościach JZS

Zapraszam Cię do grona Subskrybentów! Tysiące Czytelników już subskrybuje wiadomości z JZS.

W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji. Twój adres jest tu bezpieczny.

Polecane Oferty LifeTime!

Courseware

Stwórz własną platformę z kursami online wykorzystując wtyczkę Courseware

Gravitec
Gravitec

Wykorzystaj powiadomienia WebPush, aby zwiększyć ruch i sprzedaż

WooFunnels ltd
WooFunnels

Kreator lejków sprzedażowych dla WooCommerce i procesów automatyzacji w jednym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *