Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
JAK PRZYGOTOWAĆ GRAFIKĘ NA STRONĘ
Krzysztof Wojteczko

Krzysztof Wojteczko

Jak przygotować grafikę na stronę – 3 narzędzia

Ostatnia aktualizacja:

Odwieczny problem związany z ilustrowaniem treści publikowanych na stronach, to coś co spędza sen z powiek nie jednemu początkującemu blogerowi czy właścicielowi strony, na której systematycznie są publikowane artykuły. Jak przygotować grafikę na swoją stronę internetową? Jak przygotować grafikę do artykułu na blogu? Jak przygotować grafikę na…. i tak mógłbym wyliczać, wyliczać…

Ktoś kto ma już nieco doświadczenia i bez trudu porusza się w gąszczu informacji na temat prowadzenia stron, zapewne doskonale wie, że są miejsca skąd można pobrać bezpłatne grafiki i zdjęcia do publikacji także na stronach o charakterze komercyjnym. Kilka takich miejsc znajdziesz w artykule: “Zdjęcia do pobrania za darmo – skąd brać fotografie na stronę“.

To w zasadzie załatwia problem związany z popytem na zilustrowanie artykułu, ale czy poza tym przynosi jakieś dodatkowe korzyści?

Fakt, to najprostszy sposób i sam bardzo często, zwłaszcza gdy nie mam czasu (a tego mam spory deficyt) wrzucam do tekstu pierwsze lepsze zdjęcie lub ilustrację, która w jakimś stopniu odpowiada moim potrzebom. Wiem jednak, że tak nie powinienem robić. Nie chodzi o to, że naruszam czyjeś prawa autorskie, zdjęcia które wykorzystuję pozwalają na ich publikację. Chodzi o coś innego. Google.

Wyszukiwarka lubi unikalność

To jeden z istotnych czynników związanych z rankingiem w wynikach wyszukiwania. UNIKALNOŚĆ. Dotyczy to tak samego tekstu jaki publikujemy, jak również grafik ilustrujących wpisy na blogu, czy poszczególne podstrony witryny. Tak, tak. Google jest w stanie “obejrzeć” zdjęcie które wrzucasz i porównać je z innymi zasobami w sieci. Jeśli nie wierzysz spróbuj użyć wyszukiwania przy pomocy grafiki jaką pobierzesz z Internetu. Przykład: 

Wyszukiwanie obrazem z Google

I jakie otrzymasz wyniki? A no np. takie:

To samo zdjęcie bez jakiejkolwiek obróbki na dziesiątkach, setkach, a może tysiącach stron. Dla przeciętnego Kowalskiego może nie ma to większego znaczenia, choć znam osoby, które zwracają na to uwagę “eee to zdjęcie już widziałem tyle razy, bieda…”, ale Google jest bezlitosne.

Jeśli więc masz motywację, aby możliwie jak najlepiej zoptymalizować swoją stronę pod kątem SEO pamiętaj, że oprócz treści jest jeszcze ten czynnik. Warto więc poświęcić chwilę swojego czasu i przygotować coś co nie tylko będzie miało cechy unikalności, ale także będzie przykuwało uwagę Czytelnika.

Jakiego programu użyć do przygotowania grafiki?

Wiele osób od razu krzyknie Photoshop. Najlepszy soft do pracy z grafiką rastrową. Owszem świetny, ale dla osób nie mających styczności z tego typu oprogramowaniem może okazać się trudny do opanowania. Nieco łatwiejszy byłby zapewne Photoshop Elements lub jakikolwiek inny program, ale pytanie czy potrzebujemy takich narzędzi żeby przygotować grafikę dla naszego wpisu na blogu? Może jest coś co będzie jeszcze prostsze w obsłudze?

Niewątpliwie ogromną popularnością cieszy się Canva. To oprogramowanie dostępne online posiadające także wersję darmową. Tworzenie grafik sprowadza się do wyboru tła, zdjęć i innych obiektów graficznych, a następnie na ich zaaranżowaniu wedle własnego uznania i gustu.

Narzędzie ma świetne możliwości nawet w wersji darmowej. Przygotujesz unikalne grafiki na stronę, do wpisów na fejsie, stworzysz własne logo i wiele więcej. Jeśli masz trudności z kompozycją śmiało możesz wykorzystać gotowe templatki i przerobić je pod kątem własnych potrzeb. Wersja PRO oferująca pełny zestaw możliwości, to jednak koszt powyżej 100 dolarów / rok.

Dalej praca jest niezwykle wygodna i można by powiedzieć, że przypomina pracę z popularnymi kreatorami stron WWW np. z Elementorem. Po skończonej pracy możesz pobrać plik wynikowy i wrzucić go na swoją stronę. Temat załatwiony.

Innym niezwykle ciekawym narzędziem jest Bannersnack. Choć akurat to rozwiązanie głównie nastawione jest na projektowanie banerów graficznych, można np. hurtem wygenerować wszystkie rozmiary bannerów dla kampanii displayowych, to także bez problemu można w nim tworzyć grafiki na potrzeby mediów społecznościowych, bloga czy dowolnej innej strony internetowej.

Przygotowanie grafiki w programie bannersnack

Ogólnie rzecz biorąc zasada działania jest bardzo zbliżona do tego co znajdziesz na Canvie. Bez problemu operujesz na dowolnych obiektach, zdjęciach, grafikach, kształtach czy własnych plikach, które możesz załadować. Masz także dostęp do bardzo bogatej biblioteki gotowych templatek do dalszej modyfikacji, a dodatkowo kilka innych funkcjonalności jak możliwość tworzenia grafik animowanych.

Narzędzie jest rewelacyjne, ale niestety też nie tanie. Niby jest wersja FREE, ale specjalnie nad nią bym się nie zastanawiał, bo możesz stworzyć raptem 10 grafik i do tego opatrzonych znakiem wodnym. Więc darmówka to raczej wersja testowa i nic więcej.

Za wersję płatną bez bannerów animowanych trzeba zapłacić 84 dolarów / rok, a jeśli chcemy tworzyć także bannery animowane, to musimy się liczyć z wydatkiem na poziomie 216 dolarów / rok.

Narzędzie może sprawdzić się świetnie np. dla freelancerów lub agencji zajmujących się kampaniami reklamowymi w Internecie na rzecz swoich Klientów. Natomiast jeśli chcesz od czasu do czasu przygotować kilka grafik na swojego bloga trzeba się zastanowić. Prawdopodobnie darmowa Canva będzie wystarczająca.

Coś co "gada" w WordPressem

Większość tego typu aplikacji bez względu na to czy są instalowane na komputerze czy działają w przeglądarce WWW charakteryzuje jedna wspólna cecha. Grafikę trzeba przygotować, pobrać, a potem wrzucić na bloga.

A co by było gdybyś z poziomu swojej strony działającej na WP mógł tworzyć tego typu unikalne grafiki i błyskawicznie dodawać je do wpisów na blogu? Można to zrobić bez problemu.

Canva o której wspomniałem na początku, to jedno z narzędzi, których twórcy pokłonili się w stronę użytkowników WordPress’a wypuszczając specjalną wtyczkę integrującą ten system ze stroną na WP. Znaleźć ją można pod adresem: https://pl.wordpress.org/plugins/canva/

Rozszerzenie nie jest co prawda aktualizowane od dość dawna (3 lata), ale jego głównym zadaniem jest załadowanie interfejsu Canva wewnątrz WP, więc nie jest to wtyczka specjalnie skomplikowana. Większość i tak dzieje się na serwerach oprogramowania.

Drugim rozwiązaniem jest narzędzie o nazwie Stencil. Tu także mamy darmowy plan i możliwość integracji z naszą stroną działającą na WordPressie.

Na poniższym filmie możesz zobaczyć jak wygląda integracja i ogólnie interfejs tego oprogramowania.

Narzędzie bardzo praktyczne i wygodne w obsłudze do bólu, a na domiar można mieć je w pełnej, nieograniczonej czasowo wersji za jedyne 49 dolarów. Wystarczy złapać okazję na AppSumo.

Jak przygotować grafikę na stronę - Podsumowanie

Osobiście korzystam z wszystkich trzech wymienionych rozwiązań. Może z Canvy najrzadziej, a głównie z Bannersnack’a i Stencil. Wszystkie trzy pozwalają mi tworzyć niezwykle szybko i w bardzo wygodny sposób grafiki na stronę, media społecznościowe i nie tylko.

Jeśli więc zależy Ci na unikalności, chcesz swoimi grafikami wyróżniać się na tle konkurentów, którzy jak większość, korzystają głównie ze zdjęć stockowych bez jakiejkolwiek modyfikacji, zainteresuj się tymi aplikacjami.

Zwłaszcza polecam Ci w tej chwili przyjrzeć się teraz Stencil z uwagi na niezwykłą okazję wykupienia jednorazowo dożywotniego dostępu do najdroższego planu tej usługi.

Spodobał Ci się ten artykuł?

Zdobądź kompletną wiedzę lub uporządkuj i poszerz ją o wiele cennych umiejętności, które pozwolą Ci zbudować i prowadzić stronę, sklep, co zechcesz. Dołącz do Kursu WordPress 2019 dla początkujących!

Zapraszam Cię także do grona Subskrybentów JZS! Raz w tygodniu otrzymasz powiadomienia o nowych artykułach na temat pracy z WordPressem, sklepem, blogiem i wiele więcej. Pierwszy dowiesz się o webinarach oraz będziesz mógł korzystać ze specjalnych ofert tylko dla Subskrybentów!

Share on facebook
Udostępnij na Facebooku
Share on twitter
Udostępnij na Twitterze

UDOSTĘPNIJ TEŻ W INNYCH MIEJSCACH

Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp
Share on reddit
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Autor

Krzysztof Wojteczko

Krzysztof Wojteczko

Szkoleniowiec, miłośnik nowych technologii, WordPress'a i wszystkiego co ma związek z marketingiem internetowym. Swoją pierwszą stronę stworzył w 1996 roku.

Może Cię zainteresować także

2
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
Krzysztof WojteczkoGrzesiek Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

najnowszy najstarszy oceniany
Grzesiek
Gość
Grzesiek

Do listy dorzuciłbym jeszcze Design Wizard: https://www.designwizard.com
Tysiące estetycznych szablonów dla mediów społecznościowych i druku, a także ponad milion wysokiej jakości obrazów (w tym ikony, wektory i przezroczyste obrazy). Też myślę dobra alternatywa. Wersja bezpłatna dosyć uboga.

Ta strona używa plików cookies aby zapewnić Ci najlepszą jakość korzystania tej witryny. Zgadzając się, akceptujesz użycie plików cookie zgodnie z naszą polityką.

Przewiń do góry