Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Krzysztof Wojteczko

Krzysztof Wojteczko

Jak stworzyć klip wideo promujący Twój produkt lub usługę?

Ostatnia aktualizacja:

Wiele osób w dalszym ciągu nie zdaje sobie z tego sprawy, jednakże prezentacje wideo są niezwykle skutecznym sposobem promowania oferowanych towarów i usług. Przedsiębiorcy dopiero stawiający pierwsze kroki w Sieci są święcie przekonani, że najlepszym rozwiązaniem jest przygotowanie artykułu promocyjnego i opatrzenie go odpowiednio przygotowanymi zdjęciami lub animacjami. Należy jednak w tym miejscu nadmienić, że w ostatnich latach konkurencja w Internecie stała się niezwykle zaciekła, a więc rozwiązania, które sprawdzały się jeszcze kilka lat temu teraz mogą okazać się niewystarczające. Dlatego obecnie realizowane kampanie marketingowe wspierane są coraz częściej materiałami wideo. Dlaczego tak się dzieje? Już spieszę z wyjaśnieniami!

Co sprawia, że klipy wideo sprawdzają się lepiej niż zdjęcia lub animacje?

Publikacja na platformie takiej jak YouTube filmu promującego Twój produkt lub usługę niesie za sobą następujące korzyści:

  • Klient ma możliwość dokładnego zapoznania się ze specyfiką oferowanego mu towaru,
  • Materiał wideo zawierać może dodatkowy komentarz, informacje o cenie lub też dostępnych wariantach produktu czy usługi,
  • Ciekawie przygotowany klip zapadnie konsumentowi w pamięć lepiej niż niejedno zdjęcie,
  • Profesjonalny klip przyczyni się do zwiększenia współczynnika konwersji, pozwoli zbudować zaufanie klientów oraz zwiększyć rozpoznawalność marki w Sieci,
  • Możesz liczyć może na większe, mierzalne zasięgi (określane ilością wyświetleń i polubień filmu na platformie oraz subskrypcji prowadzonego kanału),
  • Statystyki dowodzą, że marketing wideo znacznie zwiększa ilość wyświetleń strony internetowej (jeżeli tylko odnośnik do niej zostanie zawarty w treści lub opisie filmu).

Jak więc doskonale widać, przygotowanie kreatywnego oraz nieszablonowego materiału wideo może przynieść firmie lub organizacji znaczne korzyści, czy to na samym początku jej przygody, czy też w sytuacji, gdy stanowi ona już silną i rozpoznawalną markę na rynku. O czym jednak należy pamiętać przygotowując lub zlecając wykonanie kampanii opartej na marketingu wideo?

Przede wszystkim musimy mieć choćby pobieżny pogląd tego, co i w jakiej formie chcemy zaprezentować odbiorcom. Jeżeli w filmie zawartych będzie zbyt dużo różnorodnych treści, potencjalny klient może szybko się znudzić i zamknąć klip. Warto, aby produkcji przyświecał jasno określony cel i temat – może to być na przykład zbiór odpowiedzi na najczęściej zadawane przez konsumentów pytania, ciekawie zaprezentowana informacja o ofercie, wiadomość o nowo przygotowanych promocjach, czy też relacja z niedawno zorganizowanej imprezy firmowej.

Pamiętać należy także o precyzyjnym, a jednocześnie zachęcającym do obejrzenia tytule i opisie. Często to one właśnie zadecydują, czy użytkownik obejrzy klip czy też wybierze ofertę konkurencji. Aby zwiększyć zasięg materiału, odnośniki do niego możemy opublikować także w mediach społecznościowych oraz przesłać e-mailem do zaufanych, lojalnych klientów. Oczywistym wymogiem o jakim nie należy zapominać jest również wysoka jakość obrazu oraz dźwięku w produkcie finalnym. Jak ją jednak uzyskać? 

Edytujemy materiał wideo

Eksperci zalecają, aby dążyć do uzyskania najwyższej możliwej jakości produkcji, a więc nagrywać osobno dźwięk i obraz – sprawi to, że ścieżki audio oraz klip edytować i modyfikować będzie można niezależnie od siebie, co z kolei przełoży się na wysoce interesujący oraz angażujący użytkownika produkt.

Sam proces edycji nie jest skomplikowany, choć na początku może się takim wydawać. Na klipach operujemy jak na klockach, które można umieszczać na linii czasu. Można je przycinać, dodawać efekty itd… w zależności od wykorzystanego oprogramowania.

To samo dotyczy plików audio, choć tu wiem, że niektórzy użytkownicy miewają trudności z ich dodawaniem i szukają w Sieci odpowiedzi na pytania w stylu: jak dodać muzykę do filmu lub jak usunąć dźwięk z filmu. Nie wiem skąd te trudności, ale OK. Kilka zdań na ten temat na przykładzie niezwykle intuicyjnego programu do obróbki klipów wideo dla początkujących jakim jest Movavi Video Editor.

Szersze informacje na temat tego sympatycznego edytora znajdziesz pod adresem: http://www.movavi.com, a jeśli chodzi o to jak dodać i edytować ścieżki audio przeczytasz w artykule “Jak dodać muzykę do filmu“.

Dodawanie dźwięku do nagranego materiału

Aby uzupełnić klip filmowy o muzykę lub odpowiednio przygotowany komentarz, należy rzecz jasna najpierw zainstalować aplikację na dysku komputera, a następnie po jego uruchomieniu dodać do projektu wszystkie niezbędne materiały dźwiękowe i wideo. Pierwsze z nich zostaną dodane do ścieżki audio, natomiast klipy – do osi czasu dedykowanej plikom filmowym.

W przypadku, gdy zauważysz, że długość obydwu ścieżek różni się od siebie, możesz skrócić lub całkowicie usunąć dany element, korzystając między innymi z funkcji Podziel. Gdy muzyka lub komentarz zostaną odpowiednio zsynchronizowane z obrazem, ostatnim krokiem będzie zapisanie projektu. Można tego dokonać klikając przycisk eksportu, wybierając format, w którym ma zostać zachowany produkt finalny, a następnie wybierając opcję zapisu. To działanie nie powinno przysporzyć nikomu trudności.

Jak usunąć dźwięk z filmu?

Usuwanie ścieżki audio z klipu filmowego jest równie nieskomplikowane. Wystarczy bowiem otworzyć w programie plik, który mamy zamiar poddać edycji, a następnie przy pomocy przycisków Wycisz ścieżkę lub Wycisz klip zmniejszyć do zera głośność danego nagrania. Ostatnim krokiem jest zapisanie gotowego projektu w satysfakcjonującym użytkownika formacie, a następnie jego publikacja na platformie typu YouTube lub przesłanie ekspertom celem dalszej modyfikacji.

Wideo marketing – szybki i skuteczny sposób na promocję biznesu

W ramach niniejszego artykułu zaprezentowałem krótko główne korzyści wynikające z włączenia w zakres prowadzonej kampanii promocyjnej działań z dziedziny marketingu wideo. Mam nadzieję, że zachęcą one Ciebie i innych przedsiębiorców poszukujących nowych form promocji do wypróbowania tego rozwiązania i wzbogacenia swoich publikacji w Internecie o materiały wideo. Movavi Video Editor to oczywiście nie jedyny edytor z jakiego można skorzystać, wymieniłem go dlatego, że jest niezwykle prosty w obsłudze i doskonale sprawdza się zwłaszcza w przypadku osób, które wcześniej nie miały styczności z obróbką materiałów wideo i przerażają ich rozbudowane interfejsy innych aplikacji. Program można pobrać do przetestowania bezpłatnie ze strony producenta. Sprawdzisz w ten sposób czy jego możliwości są dla Ciebie wystarczające.

Spodobał Ci się ten artykuł?

Zdobądź kompletną wiedzę lub uporządkuj i poszerz ją o wiele cennych umiejętności, które pozwolą Ci rozwinąć skrzydła. Dołącz do najlepszego Kursu WordPress w edycji 2019 dla nie informatyków!

Zapraszam również do grona tysięcy Subskrybentów JZS. Raz w tygodniu otrzymasz powiadomienia o nowych artykułach na temat pracy z WordPressem, Elementorem i wiele więcej.

Jak stworzyć klip wideo promujący Twój produkt lub usługę?
5 (100%) głosów: 1

Share on facebook
Udostępnij na Facebooku
Share on twitter
Udostępnij na Twitterze

UDOSTĘPNIJ TEŻ W INNYCH MIEJSCACH

Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp
Share on reddit
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Autor

Krzysztof Wojteczko

Krzysztof Wojteczko

Szkoleniowiec, miłośnik nowych technologii, WordPress'a i wszystkiego co ma związek z marketingiem internetowym. Swoją pierwszą stronę stworzył w 1996 roku.

Może Cię zainteresować także

Dodaj komentarz

avatar

JZS używa wtyczki Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się jak komentarze są przetwarzane.