Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Krzysztof Wojteczko

Krzysztof Wojteczko

Jak stworzyć odwiedzalną stronę internetową

Ostatnia aktualizacja:

Jak bardzo popularny jest Internet? W niektórych częściach świata (w tym coraz częściej również w naszym kraju) jest w zasadzie nieodzowną częścią życia. Można powiedzieć, że współczesny biznes byłoby w praktyce niemożliwy bez udziały Internetu. W związku z tym uknuło się nawet takie powiedzenie, że jeśli nie ma Cię w Internecie to nie istniejesz. Oczywiście wszystko to jest nieco przesadzone, aczkolwiek sieć jest istotną płaszczyzną współczesnych usług, której nie wolno ignorować. Co zatem zrobić, żeby nasza strona internetowa była udana i odniosła zamierzony cel?

WYBIERZ TEMAT
Nie od dziś wiadomo, że nie wszystko sprzedaje się jednakowo dobrze. Tak samo jest w sieci. Nie wszystkie tematy są równie popularne co inne. Jednak przy wyborze dziedziny, którą poruszać ma nasz serwis ważne są nie tylko przesłanki czy kwestia ta nurtuje wielu ludzi, lecz przede wszystkim czy znamy się na rzeczy. Nie warto zakładać strony dotyczącej finansów i pieniędzy (mimo iż to dość popularny temat), jeśli nie mamy o tym zielonego pojęcia. Najlepiej pisać o sprawach w których posiadamy pewną wiedzę. Zapoznaj się również z konkurencją, poszukaj czy miejsc odwołujących się do danego problemu jest dużo. Nie pisz o niczym! To nie przynosi rezultatów. Jeżeli zakładasz stronę, w której sprzedawał będziesz jakieś usługi upewnij się, że jest na nie popyt.

PISZ CIEKAWIE
Zaintrygowanie czytelnika, czy daną treścią, czy usługą jest bardzo ważne. Bądź innowacyjny, wprowadzaj coś nowego, zachęcaj i zaciekawiaj nagłówkami i tytułami. Nudna strona nie przykuje niczyjej uwagi na dłużej. Często aktualizuj swoje strony. Nie może być tak, że ktoś wchodząc na nią wszystko już widział.

UKŁAD GRAFICZNY
On również ma niezwykle istotne znaczenie. Wygląd, tak jak i w życiu codziennym, może pomagać, lecz również przeszkadzać. Może wzbudzać zainteresowanie, czy zaufanie, ale też odstraszać. Klasyczna prostota, to coś co zawsze jest w cenie. Pamiętaj także o prostym, intuicyjnym menu i interfejsie. Nie przesadzaj też z kolorami (podobno trzy to maksimum, inaczej strona zaczyna męczyć wzrok i wyglądać tandetnie). Dobierz odpowiednią czcionkę i ciekawe, związane z twoją branżą czy powołaniem ilustracje.

Kiedy praca będzie skończona nie wrzucaj od razu strony w sieć. Poradź się znajomych (tylko takich, którzy powiedzą prawdę, nie będą mydlić Ci oczu) jak podoba im się serwis. Czy nie mają kłopotu przy poruszaniu się w nim? Czy widzą jakieś niespójności stylowe? A może coś im się nie podoba? Warto uwzględniać takie opinie, gdyż będą bardzo przydatne. Jeśli chodzi o aspekt graficzny nie oszczędzaj na nim i zaopatrz się w cierpliwość. Rozejrzyj się jakie są trendy w tej dziedzinie. Warto by strona nie wyglądała jak robiona przez początkującego twórcę. To ma być w końcu nasza wizytówka.

ZADBAJ O REKLAMĘ
Tak naprawdę najlepszą zachętą do odwiedzania miejsca w sieci które my stworzyliśmy jest nasza rzetelność, uczciwość i pracowitość. Ale również tym czynnikom można nieco dopomóc. Możesz zainwestować w profesjonalny przekaz reklamowy oferowany w Internecie przez szereg firm. Warto też zadbać o pozycjonowanie i odpowiednie nagłośnienie faktu posiadania przez nas własnej strony nawet wśród znajomych.

Spodobał Ci się ten artykuł?

Zdobądź kompletną wiedzę lub uporządkuj i poszerz ją o wiele cennych umiejętności, które pozwolą Ci rozwinąć skrzydła. Dołącz do najlepszego Kursu WordPress w edycji 2019 dla nie informatyków!

Zapraszam również do grona tysięcy Subskrybentów JZS. Raz w tygodniu otrzymasz powiadomienia o nowych artykułach na temat pracy z WordPressem, Elementorem i wiele więcej.

Share on facebook
Udostępnij na Facebooku
Share on twitter
Udostępnij na Twitterze

UDOSTĘPNIJ TEŻ W INNYCH MIEJSCACH

Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp
Share on reddit
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Autor

Krzysztof Wojteczko

Krzysztof Wojteczko

Szkoleniowiec, miłośnik nowych technologii, WordPress'a i wszystkiego co ma związek z marketingiem internetowym. Swoją pierwszą stronę stworzył w 1996 roku.

Może Cię zainteresować także

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła?

Nie pamiętasz hasła?

Wpisze dane Twojego konta, a my wyślemy Ci link, przy pomocy którego będziesz mógł zresetować hasło.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Zaloguj się

Polityka Prywatności

Dodaj do kolekcji

Brak kolekcji

Tutaj znajdziesz wszystkie wcześniej stworzone kolekcje.

Ta strona używa plików cookies aby zapewnić Ci najlepszą jakość korzystania tej witryny. Zgadzając się, akceptujesz użycie plików cookie zgodnie z naszą polityką.

Przewiń do góry

Odbierz Kurs WordPress lub rabat 50%!

Kurs Budowy Strony