Proste metody, instrukcje krok po kroku, porady i filmy...

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Tekst Gościnny

Tekst Gościnny

Jak wykorzystać social media do promocji firmy?

Ostatnia aktualizacja:

1,5 mld użytkowników na Facebooku, około 500 mln na Twitterze, 400 mln na LinkedIn, 800 mln na Instagramie. Liczby mówią same za siebie. Jeśli współczesne marki i firmy chcą efektywnie komunikować się ze swoimi odbiorcami, po prostu muszą tam być. Social media to idealne platformy do promocji firmy.

Jak działa promocja przez social media?

Budowanie świadomości marki, jej wizerunku i zaufania klientów to niezbędne elementy promocji w sieci. Platformy social media świetnie się do tych celów nadają. Dzięki nim możemy być tam, gdzie nasi klienci i prowadzić z nimi angażujący dialog. Wszystkie z nich pozwalają na dotarcie do potencjalnych klientów i dają ogromną szansę markom na bycie zapamiętanym.

Świadomość marki, społeczność skupiona wokół niej, wzrost zaufania, rozpoznawalność – wielu z nas stwierdzi, że to „miękkie” obszary promocji. Nie tak łatwo je zmierzyć. W porównaniu z innymi działaniami e-marketingowymi mogą wydawać się mniej konkretne. Ale z właściwie zdefiniowanymi celami i dobrze opracowaną strategią obecności w social media, mogą przynieść wymierne rezultaty.

Precyzyjne dotarcie

Po pierwsze, korzystanie z określonej platformy social media, pozwala dotrzeć do bardzo konkretnej grupy użytkowników. Różnorodność portali jest tutaj dużą zaletą nie tylko ze względu na zdobycie uwagi specyficznych użytkowników. Różne rodzaje preferowanego contentu i jego funkcje komunikacyjne pozwalają markom pokazać się z wielu stron, a dzięki temu efektywniej angażować odbiorców.

Zwiększanie ruchu na stronie

Druga istotna kwestia to generowanie konwersji. Social media pozwalają na dzielenie się ważnymi dla marki i jej odbiorców treściami. Długofalowe działanie przekłada się finalnie na zwiększenie ruchu na stronie. Kanał w mediach społecznościowych bywa pierwszym punktem styku z ofertą czy usługami firmy. To on generuje ruch, a zatem przyczynia się do zwiększania poziomu konwersji. Poza tym nie można zapominać, że social media są bardzo ważnym kanałem dystrybucji treści dla działań content marketingowych.

Dostęp do informacji

Trzecia sprawa związana jest z wyszukiwaniem informacji i konsumpcją treści. Każdy użytkownik spędza średnio 2 godziny dziennie w kanałach społecznościowych. Traktuje je nie tylko jako formę rozrywki czy narzędzie komunikacji. Wyszukuje tu również informacje, sprawdza opinie o markach, wchodzi z nimi w interakcje. Robi to niejako przy okazji, ale właśnie tę okazję można przekuć w swój sukces. Jeśli udostępnimy informacje o swojej marce tam, gdzie mogą ich poszukiwać użytkownicy, znacznie poprawiamy swoją widoczność. Ułatwiamy również skorzystanie z oferty czy usługi.

Komunikacja w czasie rzeczywistym

Ogromną zaletą portali społecznościowych jest to, że komunikacja na nich odbywa się w czasie rzeczywistym. I jest ona oczywiście dwustronna. Do natychmiastowego kontaktu z marką, a zatem i zaspokojenia konkretnej potrzeby tu i teraz, użytkownicy są już przyzwyczajeni. Social media doskonale współgrają ze współczesnymi zachowaniami konsumentów i ich oczekiwaniami co do dynamiki komunikacji. W tym miejscu warto zwrócić uwagę na dużą rolę komunikatorów. Messenger może stać się (i często tak jest wykorzystywany) help deskiem, przestrzenią, gdzie użytkownicy pytają o ofertę i szybko zdobywają potrzebne informacje.

Potencjał sprzedażowy

Social media mają wielki potencjał sprzedażowy. Dostępne formaty reklamowe pozwalają dostosować formę przekazu do celów. Portalem, który bardzo dobrze sprawdza się w roli medium sprzedażowego jest Facebook. Używając dostępnych narzędzi można w efektowny sposób zaprezentować swoją ofertę. Dobrym przykładem jest tu format „Karuzela”. Korzystając z niego jesteśmy w stanie zaprezentować kilka produktów, zamieścić call to action, informacje o cenie bądź przecenie i przekierować ruch z reklamy bezpośrednio na naszą stronę docelową. Poza tym, formaty reklamowe już jakiś czas temu zostały dostosowane do przenośnych urządzeń mobilnych, z których bardzo często korzystamy. Tu warto przypomnieć, że kampanie reklamowe w social mediach można optymalizować i bardzo dokładnie targetować. To jeszcze mocniej przekonuje do efektywność działań promocyjnych w kanałach społecznościowych.

Spodobał Ci się ten artykuł?

Zdobądź kompletną wiedzę lub uporządkuj i poszerz ją o wiele cennych umiejętności, które pozwolą Ci rozwinąć skrzydła. Dołącz do najlepszego Kursu WordPress w edycji 2019 dla nie informatyków!

Zapraszam również do grona tysięcy Subskrybentów JZS. Raz w tygodniu otrzymasz powiadomienia o nowych artykułach na temat pracy z WordPressem, Elementorem i wiele więcej.

Share on facebook
Udostępnij na Facebooku
Share on twitter
Udostępnij na Twitterze

UDOSTĘPNIJ TEŻ W INNYCH MIEJSCACH

Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp
Share on reddit
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Autor

Tekst Gościnny

Tekst Gościnny

Może Cię zainteresować także

Dodaj komentarz

avatar

JZS używa wtyczki Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się jak komentarze są przetwarzane.

Ta strona używa plików cookies aby zapewnić Ci najlepszą jakość korzystania tej witryny. Zgadzając się, akceptujesz użycie plików cookie zgodnie z naszą polityką.

Przewiń do góry