Krok 1 – Serwer z mocnym wsparciem

Jeśli przeczytałeś opis z poprzedniego kroku, to już wiesz na czym polega opisywane tu narzędzie i jakie korzyści ze sobą niesie dla Ciebie i Twojego biznesu. Jednym zdaniem: To mix łączący w sobie pomoc przy budowie strony z miejscem na serwerze, domeną i certyfikatem SSL. Pozwól, że nie będę dublował tego co już raz opisałem na poprzedniej stronie, dlatego jeśli to Cię interesuje przejdź do Kroku 0, a potem wróć tutaj.

Inicjacja

Proces zamówienia jest intuicyjny, ale jako, że tematyka może być Ci obca poniżej przygotowałem szczegółowy opis, gdzie krok po kroku pokazuję co należy zrobić żeby konto uruchomić i wykorzystać wsparcie. Kliknij w poniższy przycisk, a następnie postępuj zgodnie z instrukcjami umieszczonymi tuż pod nim.

Dla Czytelników JZS przez najbliższe 24 godziny usługa w cenie 50 zł netto.

Krok po kroku

Pierwsze co zobaczysz po kliknięciu na wyżej umieszczonym przycisku, to pytanie dotyczące domeny. Możesz ją zarejestrować, przenieść lub w sytuacji gdy takową masz, ale nie chcesz jej przenosić po prostu wpisać nazwę zaznaczając odpowiednią opcję w formularzu.

domena

Aby zarejestrować domenę wpisz jej nazwę np. "nazwamojejfirmy" i kliknij w przycisk "Sprawdź". W efekcie system przeanalizuje czy podana nazwa domeny jest wolna i możliwa do rejestracji. Wygląda to mniej więcej tak:

dostępność

W sytuacji gdy domena jest zajęta pojawi się stosowna informacja i musisz szukać kolejnej nazwy. Sugeruję, żebyś celował w domeny z rozszerzeniem .pl, zwłaszcza jeśli Twoja strona jest kierowana na nasz rynek. Dopiero jeśli wyczerpiesz wszelkie możliwe warianty nazwy, rozważ inne rozszerzenia. Ważne: nie ma większego sensu rejestrować kilku nazw typu: nazwamojejfirmy.pl, nazwamojejfirmu.eu, nazwamojejfirmy.com itd... chyba że ma to uzasadnienie w twoim projekcie biznesowym. Jeśli nie, odpuść. Wystarczy Ci jeden adres.

Nazwa dobrze żeby nawiązywała do tego co robisz. Idealnie jeśli to będzie nazwa Twojej firmy albo usługi jaką świadczysz. Chodzi o to aby Twoi Klienci mogli potem łatwo zapamiętać adres i żeby mieli jak najmniej problemów z jego pisownią.

Jeśli znalazłeś swoją domenę zjedź na sam dół strony i kliknij w przycisk Kontynuuj. Przycisk wygląda tak jak ten:

kontynuuj

W kolejnym kroku pojawi się pytanie o to czy chcesz publikować informacje o abonencie domeny w bazie WHOIS czy nie. To ogólny rejestr domen. Przechodzisz dalej klikając w przycisk "Kontynuuj".

Zobaczysz podsumowanie zamówienia. W naszym przykładzie mamy usługę wsparcia dla strony tworzonej na WordPressie i tak jak pisałem w poprzednim kroku jest to 1 godzina sesji ze specjalistą, miejsce na serwerze dla strony na WordPressie oraz rejestracja domeny. Jeśli wszystko się zgadza klikasz na przycisk "Zamówienie".

podsumowanie

Na kolejnej stronie wprowadzasz dane zamawiającego, akceptujesz regulamin itd... Standard.

dane

Na tym etapie ustalasz również swoje hasło do Panelu. Tu moja sugestia. Nie stosuj prostego hasła, zresztą prawdopodobnie zbyt proste i tak nie przejdzie, natomiast jest to jeden z niezwykle istotnych czynników bezpieczeństwa w sieci. Dotyczy tak naprawdę wszystkiego do czego masz dostęp w Internecie nie tylko naszego przykładu. Użyj hasła, które będzie kombinacją małych, dużych liter, cyfr i super jeśli przemycisz też jakiś znak specjalny. Dwukrotnie wpisz hasło. Jeśli będzie OK zobaczysz kojący zielony kolor paska wskazującego jego odpowiednią siłę.

Poniżej wybierz metodę płatności. Masz do dyspozycji tPay, a więc w zasadzie wszystkie popularne polskie kanały płatności bankowości elektronicznej, np. mBank itd... oraz płatność za pośrednictwem PayPal, gdzie także zapłacisz kartą.
Wszystko wypełniłeś i pozaznaczałeś? Kliknij na przycisk zamówienia.

koniec

Zostaniesz automatycznie przekierowany do wybranego systemu płatności. Opłać usługę i czekaj na informacje zwrotne na swój email, a także na telefon w sprawie rozpoznania Twoich potrzeb i umówienia się na sesję pomocy przy budowie Twojej  strony. telefon zazwyczaj do 12 godzin w dni robocze. To co istotne, to to że masz 30 dni na rezygnację. Jeśli uznasz że jakiegoś powodu nie chcesz korzystać z usługi bo zmieniły Ci się plany lub priorytety, możesz napisać i wpłata zostanie Ci zwrócona, ewentualnie pomniejszona o koszt rejestracji domeny jeśli taka była zamawiana. Warunkiem zwrotu w ciągu 30 dni jest oczywiście niewykorzystanie sesji pomocy przy stronie, ale to zrozumiałe bo w takiej sytuacji usługa zostanie zrealizowana. Korzystaj, umów się na dogodny termin i działaj, pytaj i ucz się.

Możesz także samodzielnie zrobić pierwszy krok i zainstalować WordPress'a, co jest o tyle dobrą decyzją, że nie wykorzystasz na ten cel czasu wsparcia, a ten przeznaczysz np. na konfigurację, optymalizację, instalację godnych uwagi rozszerzeń, rozbudowę i co tam jeszcze będzie Ci potrzebne. Po złożeniu zamówienia otrzymasz link do filmu z instrukcją jak zainstalować WordPress'a, więc nie powinieneś mieć z tym problemów. Jeśli jednak będzie inaczej, masz w zanadrzu wsparcie.