Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Krzysztof Wojteczko

Krzysztof Wojteczko

Planujesz Webinar? Sprawdź to narzędzie.

Ostatnia aktualizacja:

Spotkania onLine czy to w mniejszych czy większych grupach, to od lat niezmiennie popularny sposób dzielenia się wiedzą i skuteczne narzędzie marketingowe. Jeśli czujesz, że w Twojej branży grupowe spotkania w sieci mają rację bytu (a uwierz, że w większości branż tak jest), to po prostu zacznij je organizować.

O ile samo spotkanie od strony merytorycznej zapewne nie sprawi Ci większych trudności, pomijam też tremę i stres gdy robisz to po raz pierwszy 🙂 O tyle dobór narzędzia przy pomocy, którego webinar będzie miał rację bytu jest już zadaniem nieco bardziej złożonym i niestety bywa kosztowne.

Swoje webinary organizuję zazwyczaj korzystając z dwóch narzędzi, a są nimi:

Oba są świetne i nawet byłem w stanie przełknąć opóźnienia w przypadku WebinarJam, które niekiedy potrafiły przekraczać nawet 30 sekund, co skutecznie eliminowało sensowną interakcję na żywo z uczestnikami spotkań. Niemniej same możliwości WJ, które sa imponujące rekompensowały mi tę wadę.

ClickMeeting to z kolei narzędzie, którego używam w sytuacjach gdy bardzo zależy mi na wspomnianej interakcji, opóźnienia są tu minimalne, wręcz nie odczuwalne. Poza tym jest to narzędzie nasze rodzime, co jak chodzi o moją osobę nie jest bez znaczenia, chętnie wspieram polskie projekty.

Na najbliższych webinarach wykorzystam jednak coś innego

I to również, jak w przypadku ClickMeeting będzie polska firma, a mowa o narzędziu, które nazywa się LiveWebinarhttps://www.livewebinar.com

Skąd ta decyzja? Przyznam szczerze, że nie zmieniałbym platformy do prowadzenia webinarów gdyby nie fakt, że LiveWebinar pojawił się niedawno na AppSumo, co oznacza nic innego jak to, że mogę pozbyć się miesięcznych opłat za utrzymanie aplikacji do prowadzenia webinarów. Przyznasz, że to mocny argument 🙂 W momencie gdy piszę ten tekst oferta AppSumo jest wciąż dostępna. Klikając w poniższy przycisk sprawdzisz jej status:

Co potrafi LiveWebinar?

Przede wszystkim jak sama nazwa wskazuje jest to narzędzie przy pomocy, którego możesz prowadzić sesje spotkań online. W zależności od pakietu, grupy uczestników mogą być większe lub mniejsze.

Sam interfejs jest niezwykle prosty, co bardzo lubię i cenię, bo irytuje mnie poszukiwanie pochowanych po kątach opcji. Na pierwszy rzut oka możemy przejrzeć zaplanowane spotkania lub utworzyć nowe. Także jeśli przyjdzie potrzeba szybkiego spotkania się z Klientem, jednym kliknięciem utworzysz pokój w którym odbędzie się wasza sesja online.

LiveWebinar dashboard

W trakcie spotkania możesz wykorzystać całkiem sporo narzędzi, których zadaniem jest uatrakcyjnienie prowadzonej przez Ciebie prezentacji. Jeśli masz chrapkę na ofertę AppSumo, to nie wszystkie z tych opcji, które widzisz poniżej dostępne są w najniższym pakiecie dostępnym za jeden kod. Przyjrzyj się więc opisom dostępnych paczek.

Taki zestaw możliwości w większości przypadków spotkań jest wystarczający, a nawet niejednokrotnie przekracza realne potrzeby.

Udostępnisz pliki w trakcie spotkania, odtworzysz materiały wideo, wykorzystasz tablicę na której możesz pisać, rysować i graficznie wyjaśniać tematy omawiane na spotkaniu, udostępnisz swój ekran i znacznie więcej.

Z mojego punktu widzenia niezwykle ważna jest możliwość nagrywania spotkań/webinarów. Takie nagrania można potem udostępnić uczestnikom lub wykorzystać w inny sposób.

Tu jednak warto zwrócić uwagę na jeden aspekt oferty na AppSumo. Standardowo rejestracja spotkań dostępna jest w jakości HD z maksymalnie 12 klatkami na sekundę. Nie ma więc szału, ale spotkania gdzie głównie prezentujesz slajdy po nagraniu będą prezentowały się dobrze.

W sytuacji gdy zależy Ci na lepszej jakości nagrań, to owszem jest ona możliwa ale tylko w sytuacji gdy wykupisz 5 kodów AppSumo. Wówczas będziesz mógł rejestrować nagrania FHD z 24-30 klatkami na sekundę. Jest to już znacznie droższa przyjemność, ale pamiętaj, że płaci się tylko raz i nie będziesz potem obciążany opłatami abonamentowymi jak ma to miejsce w przypadku standardowych ofert.

Komunikacja w trakcie spotkań

Masz kilka wariantów do wyboru. Jak widać na zrzucie powyżej, możesz zorganizować dyskusję, gdzie jednocześnie może rozmawiać max 25 uczestników. Kolejna forma spotkania to klasyczna prezentacja, najczęściej wykorzystywana na webinarach. Ty występujesz w roli prezentera i kontrolujesz pokój. Uczestnicy mogą oglądać Twoją prezentację i zadawać pytania korzystając z dostępnego czatu. Trzecia opcja to sesje Q&A gdzie słuchacze mogą poprosić Cię o zabranie głosu, który przydzielasz wybranej osobie po to aby mogła się wypowiedzieć lub zadać pytanie.

Ilość prezenterów jest praktycznie dowolna. Jeśli zechcesz możesz nawet utworzyć spotkanie gdzie wszystkim przydzielisz taki poziom uprawnień, aczkolwiek z pewnością taka konfiguracja spowoduje, że na spotkaniu zapanuje chaos. W każdym razie jest to możliwe 🙂

Transmisja w mediach społecznościowych

Inną interesującą funkcją jest możliwość transmitowania na żywo webinaru w mediach społecznościowych. Możesz uruchomić transmisje live na YouTube, Facebooku, Vimeo, Periscope lub w innym miejscu.

transmisja webinaru w mediach społecznościowych

Co więcej możliwe jest także transmitowanie na spotkaniu wydarzeń z zewnętrznego źródła, np. można dodatkowo uruchomić streeming z jakiegoś eventu i pokazać go uczestnikom. Ta opcja dostępna jest przy zakupie trzech kodów.

Webinar na autopilocie

Jeśli zdecydujesz się na ofertę AppSumo, to nawet gdy wykupisz jeden kod, który pozwoli Ci prowadzić spotkania dla maksymalnie 100 uczestników, będziesz mógł skorzystać z nadchodzącej (jeszcze jej nie ma) funkcji evergreen. Jeśli nie wiesz z czym to się je, to podpowiem, że będziesz mógł zarejestrować swój webinar, a potem powtórzyć go bazując na takim nagraniu. To świetna funkcjonalność dzięki której kolejne spotkania będą mogły odbywać się bez Twojego udziału.

Dostęp do nowych możliwości

Propozycja na AppSumo cechuje jeszcze jedna rzecz. Mianowicie będziesz miał dostęp do nowych możliwości narzędzia, jak chociażby wspomniany powyżej evergreen czy nadchodząca integracja z HeySummit. Także inne funkcje o których na razie nic nie wiadomo z założenia mają być dostępne w przyszłości dla użytkowników AppSumo.

Czy to się opłaca?

Przeglądając różne oferty dotyczące narzędzi do prowadzenia webinarów widzimy wyraźnie, że do tanich nie należą. Weźmy wspomniany ClickMeetng. Gdybyś chciał korzystać z tego narzędzia dla grup do 100 uczestników musiałbyś płacić miesięcznie 199 zł netto.

cennik clickmeeting

W przypadku standardowych cen LiveWebinar przy tej ilości uczestników wychodziłoby korzystniej bo podstawowy zestaw narzędzi z setką słuchaczy, to koszt miesięczny na poziomie 60 zł.

cennik livewebinar

Dodam, że pakiety na AppSumo oferują większe możliwości, które są zbliżone do tych jakie znajdziesz w standardowym planie BUSINESS.

Gdybyśmy patrzyli wyłącznie na ilość uczestników, to trzeba się liczyć z wydatkami w skali roku na poziomie od 720 do 2300 zł w przypadku standardowej oferty LiveWebinar czy ClickMeeting. Decydując się jednak na propozycję AppSumo płacisz raz 99 dolarów (około 400 zł) i nie martwisz się o swój portfel w przyszłości. Kodów jak już wspomniałem możesz kupić więcej. Każdy kosztuje za 99 dolarów i dodaje 100 uczestników oraz dodatkowe funkcje (maksymalnie możesz podbić w tej ofercie limit do 500 uczestników).

Podsumowując

Jeśli poważnie planujesz podejść do spotkań onLine ze swoimi Klientami, jeśli planujesz organizację szkoleń i webinarów, ta propozycja powinna Cię zainteresować. Dzięki niej będziesz w stanie zaoszczędzić nie tylko sporo swoich pieniędzy, ale także w ręku będziesz miał profesjonalne narzędzie do planowania i prowadzenia swoich sesji.

Najbliższe webinary JZS będę organizował własnie przy wykorzystaniu LiveWebinar licząc, że mnie nie zawiedzie, ale to zawsze wychodzi dopiero w praniu więc zobaczymy 🙂

Spodobał Ci się ten artykuł?

Zdobądź kompletną wiedzę lub uporządkuj i poszerz ją o wiele cennych umiejętności, które pozwolą Ci zbudować i prowadzić stronę, sklep, co zechcesz. Dołącz do Kursu WordPress 2019 dla początkujących!

Zapraszam Cię także do grona Subskrybentów JZS! Raz w tygodniu otrzymasz powiadomienia o nowych artykułach na temat pracy z WordPressem, sklepem, blogiem i wiele więcej. Pierwszy dowiesz się o webinarach oraz będziesz mógł korzystać ze specjalnych ofert tylko dla Subskrybentów!

Share on facebook
Udostępnij na Facebooku
Share on twitter
Udostępnij na Twitterze

UDOSTĘPNIJ TEŻ W INNYCH MIEJSCACH

Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp
Share on reddit
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Autor

Krzysztof Wojteczko

Krzysztof Wojteczko

Szkoleniowiec, miłośnik nowych technologii, WordPress'a i wszystkiego co ma związek z marketingiem internetowym. Swoją pierwszą stronę stworzył w 1996 roku.

Może Cię zainteresować także

Dodaj komentarz

avatar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Ta strona używa plików cookies aby zapewnić Ci najlepszą jakość korzystania tej witryny. Zgadzając się, akceptujesz użycie plików cookie zgodnie z naszą polityką.

Przewiń do góry