Ważny wstęp

Udostępnij  tę stronę swoim znajomym, może być dla nich bardzo pomocna.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

Witaj na nowej wersji ścieżki pozwalającej na uruchomienie własnej strony internetowej z naciskiem na cel biznesowy. Większość materiału, który tu znajdziesz została napisana od nowa uwzględniając obecne trendy, a także najczęstsze pytania jakie zajadą mi Czytelnicy i Klienci. Od ostatniej wersji zmieniło się bardzo wiele. Gdy publikowałem poprzedni materiał wystarczyło uruchomić stronę puścić trochę linków w sieci i „jakoś się kręciło”. Dziś to zdecydowanie za mało dlatego zmiana i rozszerzenie tego działu o dodatkowe informacje stało się po prostu koniecznością.

Zanim przejdziesz do kolejnych kroków przeczytaj uważnie ten wstęp. Zawiera on bowiem bardzo cenne informacje, które pozwolą Ci lepiej zrozumieć sens funkcjonowania strony oraz to nad czym powinieneś się pochylić zanim przystąpisz do jej budowy.

Nasz cel: To strona nad którą masz pełną kontrolę i decydujesz o każdym najmniejszym jej aspekcie. To niezwykle istotne, ponieważ będziesz w stanie wdrażać własne strategie bez niespodzianek pt. „nie da się”. Dzięki obecnym technologiom i odpowiedniej wiedzy da się prawie wszystko, choć być może nie wszystko będziesz w stanie zrobić samodzielnie. Prawdopodobnie pojawią się sytuacje kiedy staniesz przed koniecznością dodatkowej inwestycji w oprogramowanie lub zlecenia jego wdrożenia specjalistom, ale można to znacznie zminimalizować czy wręcz wyeliminować. Strona którą stworzysz będzie umożliwiała Ci nie tylko elastyczną rozbudowę i obudowę ważnymi z punktu widzenia Twojego biznesu funkcjonalnościami, ale także pozwoli Ci integrować ją z zewnętrznymi systemami wspomagającymi procesy sprzedażowe i marketingowe. Czego chcieć więcej.

Zacznijmy jednak od początku. To z czego zazwyczaj nie zdaje sobie sprawy świeżo upieczony właściciel strony internetowej, to to, że decydując się na nią inicjuje długi i żmudny proces, którego zaledwie początkiem jest jej stworzenie. Przed Tobą wiele działań związanych z planowaniem i wdrażaniem rozmaitych strategii, których celem będzie np. wzrost dochodów Twojej firmy, budowa silnej marki lub po prostu poprawa własnej sytuacji materialnej. Bez względu na to jaką masz wizję wiedz, że strona sama w sobie nie zapewni napływu nowych Klientów i nie zapewni satysfakcjonujących dochodów jeśli w ślad za jej uruchomieniem nie pójdą dodatkowe działania.

Metoda, którą tu przedstawię to droga rekomendowana przez większość specjalistów zajmujących się marketingiem internetowym. Nie jestem tu wyjątkiem. Nie chodzi tylko o sam dobór narzędzi, które za chwilę Ci pokażę, ale o cel do którego dążysz i który dzięki nim jesteś w stanie realizować. Jeśli szukasz niedrogiego sposobu na uruchomienie strony swojej firmy czyli strony, której zadaniem będzie pozyskiwanie kontaktów, budowa relacji, konwertowanie kontaktów w Klientów i dalej w Klientów powracających, wybierz właśnie tę metodę.

Kto pyta nie błądzi i Ty także zadaj sobie dwa pytania. Po co chcesz uruchomić własną stronę i dla kogo to robisz. Tak, robisz to dla siebie i swojej firmy, ale mi chodzi o to kim są, kim będą jej odbiorcy. To istotne, ponieważ odpowiedź na to pytanie będzie realnie wpływać na to jak Twoja strona będzie wyglądać i funkcjonować. Miej na uwadze fakt, że strona którą stworzysz ma być przede wszystkim funkcjonalna i wartościowa dla jej odbiorców. To im ma się podobać, to oni mają z niej czerpać wiedzę, to w końcu ich ma zachęcać i przekonywać do zakupu Twoich usług lub produktów. Nie zawsze będzie to tożsame z tym co Tobie się podoba i co wg Ciebie będzie skutecznie wywoływało decyzje zakupowe. Jeśli masz już bazę swoich Klientów możesz dosłownie i wprost zapytać ich czego oczekiwaliby od strony Twojej firmy, czego im brakuje na obecnej (jeśli taką masz), albo czego im brakowało, gdy po raz pierwszy na nią trafili. Wielu z nich da Ci konkretne, szczere odpowiedzi. Jeśli masz możliwość w taki sposób pozyskać informacje zrób to, jeśli nie, poszukaj w sieci miejsc tematycznych powiązanych z tym co oferujesz i wsłuchaj się w problemy swoich potencjalnych Klientów, które dzięki swoim usługom lub produktom mógłbyś rozwiązać. Spróbuj określić ich profil i pod te profile buduj przekaz na swojej stronie.

Ucz się i pogłębiaj swoją wiedzę przede wszystkim z zakresu marketingu internetowego. Bardzo częstym błędem popełnianym przez właścicieli stron jest rozumowanie w stylu: "W Internecie jest tak dużo ludzi, że bez problemu pozyskam Klientów - wystarczy że uruchomię stronę". To tylko częściowa prawda. Owszem Twoi potencjalni Klienci są w Internecie, ale uruchomienie strony nie sprawi, że Cię znajdą, a nawet jeśli, to wcale nie jest powiedziane, że od razu Ci zaufają i zechcą skorzystać z Twoich usług/produktów. Powinieneś wdrażać odpowiednie dla Twojego biznesu strategie marketingowe, budować na ich bazie grupy kontaktów, umacniać i ocieplać relacje z przyszłymi i obecnymi Klientami i dopiero wówczas jeśli nic nie stanie na przeszkodzie zaczniesz sprzedawać w Internecie na odpowiednim poziomie. Do tego wszystkiego potrzebna jest wiedza, którą znajdziesz m.in. na tym blogu i na szkoleniach, które organizuję. Zapraszam Cię serdecznie do subskrypcji newslettera (formularz znajdziesz pod artykułem) i śledzenia tego co dzieje się na JZS.

Tymczasem możemy przejść do kolejnego kroku, gdzie omówię krótko najważniejsze elementy niezbędne do tego aby Twoja strona miała szansę zaistnieć w Internecie.

Udostępnij  tę stronę swoim znajomym, może być dla nich bardzo pomocna.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn