Pierwszym krokiem przy zakładaniu bloga, strony lub sklepu internetowego jest wybór motywu. Ma wyglądać rewelacyjnie i na tym najczęściej koncentrujemy się w pierwszej kolejności. Chociaż WordPress posiada ogromną bibliotekę motywów, często wybory na tym polu są niewłaściwe, co może zaszkodzić startującej działalności online.

Większość początkujących kończy swoje poszukiwania na wyborze motywu, który tylko doskonale wygląda, nie zdając sobie sprawy z tego, że motyw oprócz tego, że powinien dać spore możliwości na polu wizualnych kreacji, to powinien być także dobrze zoptymalizowany pod kątem SEO. Uwierz, że wiele motywów w repozytorium, a także wiele motywów płatnych nie spełnia tego warunku. Autorzy bazują na nieświadomych użytkownikach, których fascynuje wygląd i na tej podstawie dokonują swoich wyborów i zakupów.

Dlaczego motyw jest ważną częścią SEO

Motywy WordPress odgrywają nie małą rolę w osiągnięciu sukcesu SEO strony jaką prowadzisz. Nie chodzi o wpływ bezpośredni, np. instalacja motywy X gwarantuje pozycje w TOP10. Nie, aż tak to nie działa 🙂

Jeśli uważnie śledzisz zmiany jakie zachodzą w sygnałach rankingowych Google, możesz zauważyć, że sygnały związane z użytecznością i komfortem (UX) zyskują coraz większą wagę w ogólnych sygnałach SEO. Ale co motyw ma wspólnego z UX strony?

Motywy WordPressa wpływają na sygnały UX takie jak responsywność, szybkie ładowanie, zoptymalizowany interfejs i wiele innych czynników, które wkrótce staną się częścią nadchodzącej aktualizacji Google Core Web Vitals.

Poniżej kilka zagadnień, na których powinieneś się skupić wybierając motyw dla swojej strony, bloga lub sklepu internetowego.

Motyw powinien być dobrze zakodowany

Jak wiesz, motywy, które wyglądają niesamowicie są tak naprawdę ciągami kodu – krzaczki jak to mówią niektórzy z moich Klientów ;). Mogą tam być tysiące linii kodu, aby motyw stał się rzeczywistością, którą ty i Twoi odbiorcy będą mogli podziwiać.

Tylko dobrze zakodowany motyw będzie przyjazny dla SEO, bezpieczny i szybki. Ale jako początkującemu twórcy strony, który nie zna języków kodowania, trudno będzie ci spojrzeć na kod dowolnego motywu i zorientować się w jego jakości. Czy to znaczy, że jesteś bezsilny? Nie.

Dobrą zasadą jest sprawdzenie, czy motyw jest popularny, czy oferuje częste aktualizacje, a także przyjrzenie się firmie deweloperskiej, aby sprawdzić, czy stoją za nią doświadczeni programiści. Poświęć też trochę czasu na przeczytanie recenzji motywu, który jest w obszarze Twoich zainteresowań.

Szybkość

Jak długo czekasz na załadowanie się strony? 4 lub 5 sekund? Może więcej? Badania wykazały, że 40% odwiedzających porzuca stronę, jeśli jej ładowanie trwa dłużej niż 3 sekundy. Każda chwila po 3 sekundach jest szkodliwa dla UX, a szanse na to, że użytkownicy opuszczą stronę są wysokie.

Motywy są jedną z najczęstszych przyczyn wolnego czasu ładowania się strony. Powolne motywy mogą wyglądać fajnie, wtedy gdy są załadowane, ale w większości przypadków odwiedzający taką stronę może tego nie doczekać. Zniecierpliwiony przejdzie do Twoich konkurentów nie pozwalając Twojej stronie zaprezentować wszystkich swoich atutów.

Możesz użyć GTMetrix lub PageSpeed Insights, aby sprawdzić jak dobrze działa twój obecny motyw i zdiagnozować problemy powodujące powolny czas jego ładowania.

Regularne aktualizacje

Większość popularnych motywów WordPress otrzymuje częste aktualizacje, niekiedy nawet raz na tydzień lub dwa, aby poprawić ich funkcje i załatać wszelkie błędy. Znalezienie motywu, który oferuje regularne aktualizacje jest obowiązkowe, jeśli chcesz mieć bezpieczną i pewną stronę.

Kompatybilność wtyczek SEO

Skoro czytasz artykuł związany z SEO, jestem pewien, że masz zainstalowaną wtyczkę SEO na swoim blogu, stronie lub sklepie. Czy wiesz, że nie wszystkie wtyczki są kompatybilne z każdym motywem WordPress? I że niektóre motywy mogą mieć wbudowane własne narzędzia SEO?

Chociaż może się to wydawać kuszące, wbudowane opcje SEO mogą często powodować konflikty z innymi wtyczkami SEO, które ostatecznie wybierzesz.

Twórcy motywów są często świetni w budowaniu lub projektowaniu motywów, ale to nie znaczy, że rozumieją SEO. Natomiast zespół Yoast lub Rank Math specjalizuje się w SEO i stale jest na bieżąco z najnowszymi wytycznymi. Używając ich wtyczek (jednej z nich) możesz być pewien, że masz najlepsze ustawienia SEO dla swojej strony.

Podsumowanie

Motyw dobrze zoptymalizowany pod kątem SEO, to nie motyw, który gwarantuje Ci lepsze pozycje, to motyw, który dzięki wymienionym powyżej cechom zwiększa szansę na lepsze wyniki w SERPach. Jak tę szansę wykorzystasz będzie miało wpływ na dalszy rozwój Twojego biznesu online.

Motywy, które spełniają te kryteria znajdziesz w artykule na temat polecanych bezpłatnych motywów WordPress. Zajrzyj do niego, ponieważ każdy wymieniony w nim motyw, to kawał dobrej roboty.

Udostępnij

Zobacz również

Bezpłatne informacje o nowościach JZS

Zapraszam Cię do grona Subskrybentów! Tysiące Czytelników już subskrybuje wiadomości z JZS.

W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji. Twój adres jest tu bezpieczny.

Polecane Oferty LifeTime!

Play.ht lifetime
Play.ht

Przekształć swoje publikacje na stronie w nagrania audio wysokiej jakości.

Now4real

Zbuduj społeczność i zwiększ zaangażowanie na swojej stronie wykorzystując Now4real.

ADYOUNEED LTD
ADYOUNEED

Tworzenie, zarządzanie i optymalizacja reklamami Google, Facebook, TikTok czy LinkedIn...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *