E-mail marketing jest kluczowym elementem każdej dobrze zaplanowanej strategii marketingowej. Odpowiednio wykorzystany jest w stanie przynosić firmie bardzo wysoki zwrot z inwestycji. Dużą rolę odgrywają klasyczne newslettery, które zapewniają subskrybentom aktualne informacje na temat Twojej działalności, co w konsekwencji powoduje wzrost liczby potencjalnych klientów.

Jeśli masz bloga, prawdopodobnie wysłałeś już newslettery, aby powiadomić subskrybentów o nowych postach na blogu. Prowadzisz firmę? Warto być w stałym kontakcie z Klientami przypominając im o swoim istnieniu i umacniać relacje. Jeśli tego do tej pory nie robiłeś, koniecznie zainteresuj się tym zagadnieniem.

Pozostaje jednak pytanie jak na swojej stronie internetowej taki newsletter wdrożyć? Jakich narzędzi użyć? Wysyłka przy wykorzystaniu zwykłych klientów pocztowych jest nie tylko uciążliwa, ale także mało efektywna. Warto więc spojrzeć w kierunku wyspecjalizowanych narzędzi, które nie tylko pozwolą wysłać wiadomość do subskrybentów, ale także atrakcyjnie ją zaprojektować, przeprowadzić testy A / B, personalizować, a także monitorować i analizować skuteczność kampanii.

Ze względu na ogromną ilość tego typu narzędzi, różnorodność ich funkcji i cen, wybór odpowiedniego rozwiązania dla email marketingu może być trudny. Ważne tu jest przede wszystkim to, aby dane rozwiązanie na które się zdecydujesz było w stanie realizować Twoje cele.

Żeby ułatwić Ci wybór poniżej znajdziesz listę rozwiązań, którym w mojej ocenie warto się przyjrzeć i z którymi nie powinieneś mieć żadnych trudności jeśli chodzi o integrację ze stroną na WordPressie czy sklepem WooCommerce.

GetResponse

GetResponse narzędzie do marketingu email

GetResponse to nasz rodzimy produkt, który niewątpliwie odniósł spory sukces także za granicą o czym świadczy nie tylko jego popularność, ale także wiele integracji z topowymi narzędziami na rynku. Bez problemu zintegrujemy ten system z WordPressem, a także korzystając z buildera formularzy w Elementorze PRO.

Narzędzie oferuje bardzo szeroki zestaw możliwości. W zależności od potrzeb możesz wykorzystać te podstawowe, np. gdy zaczynasz i Twoje działania w temacie email marketingu koncentrują się póki co na podstawowych funkcjonalnościach lub od razu wdrożyć znacznie bardziej złożone mechanizmy jak automatyzacja, webinary czy strony lądowania. Jeśli prowadzisz zajęcia onLine, to opcja pozwalająca prowadzić webinary może być interesująca.

GetResponse pozwala również tworzyć atrakcyjnie zaprojektowane biuletyny za pomocą edytora działającego w trybie przeciągnij i upuść, masz możliwość pracy z segmentami czy narzędziami do przeprowadzania testów A/B. Mając do wyboru mnóstwo gotowych szablonów, możesz utworzyć wiadomość e-mail dopasowane wizualnie do Twojej marki i branży w jakiej działasz.

GetResponse nie oferuje bezpłatnego planu, można oczywiście przetestować narzędzie przez 30 dni, ale po tym czasie, aby móc dalej z niego korzystać trzeba się liczyć z wydatkiem zaczynającym się od 50 zł netto miesięcznie.

MailChimp jeden z pierwszych systemów email marketingu

To jedno z najstarszych rozwiązań na rynku. To co istotne, to fakt, że oferuje bezpłatną usługę e-mail marketingu z dużym wyborem szablonów. MailChimp jest idealny dla małych i średnich firm, które chcą rozpocząć swoją przygodę z email marketingiem, ale jeśli mamy apetyt na coś więcej, to zaczynają się problemy. Nie ma tu specjalnie rozbudowanej automatyzacji.

MailChimp jest jednak cennym narzędziem, zwłaszcza, że jego bezpłatny plan oferuje możliwość wysyłki do 10 000 wiadomości e-mail miesięcznie, a baza subskrybentów może liczyć do 2 000 kontaktów. Może się także podobać spora różnorodność szablonów dla biuletynów, oraz wygodny edytor do pracy z zawartością wiadomości jaką planujesz wysłać.

Jeśli masz więcej subskrybentów niż jest w stanie zapewnić Ci bezpłatny plan lub wysyłasz więcej niż 10 000 wiadomości miesięcznie, wówczas do dyspozycji są płatne plany zaczynające się od 10 dolarów miesięcznie. Dobra cena.

Tu także nie będzie problemu z integracją stron na bazie WordPress’a podobnie jak chodzi o Elementora PRO, ponieważ builder formularzy pozwala na prostą komunikację z MailChimp. Dzięki temu możemy tworzyć własne, atrakcyjne formularze subskrypcji bezpośrednio w Elementorze.

Kolejne narzędzie, któremu warto się przyjrzeć to MailerLite rozwijane po sąsiedzku przez firmę z siedzibą w Wilnie.

Tu także znajdziesz bezpłatny plan oferujący co prawda mniejszą bazę kontaktów bo 1 000, ale za to większą ilość jak chodzi o wysyłkę maili bo 12 000 każdego miesiąca.

W pakiecie darmowym znajdziemy wygony edytor biuletynów, edytor grafik, strony lądowania, automatyzację, segmentację, testy A/B, kampanie RSS pozwalające na automatyczne wysyłanie do subskrybentów informacji o nowych wpisach na blogu, raporty, a także autoryzację domeny, z której wysyłamy wiadomości (SPF i DKIM). Dla porównania w GetResponse autoryzacja DKIM dostępna jest w płatnych pakietach i to tych, których cena zaczyna się od 379 zł netto miesięcznie – Mailer Lite daje nam to już w bezpłatnym planie!

Jeśli chodzi o pakiety płatne, to tu Mailer Lite też wypada nieźle. Przy rozliczeniach miesięcznych cena zaczyna się od 10 dolarów, ale automatycznie mamy jeszcze więcej możliwości jak strony lądowania we własnej domenie, szablony, popupy, automatyczne ponowienie wysyłki newslettera do tych, którzy nie otworzyli pierwszej wysyłki i kilka innych opcji.

Bardzo przyzwoite narzędzie z bardzo intuicyjnym interfejsem również w języku polskim. Do tego świetna integracja z WordPress’em (także z Elementorem PRO) oraz sklepem WooCommerce łącznie z obsługą porzuconych koszyków!

Biorąc pod uwagę stosunek jakości do ceny jest to jedno z moich ulubionych narzędzi.

MailPoet

To rozwiązanie od pozostałych odróżnia to, że baza subskrybentów jest przechowywana bezpośrednio w naszym WordPress’ie. Ma to pewne zalety, ale także wady.

MailPoet dostępny jest w dwóch wariantach. Można oczywiście zainstalować bezpłatną wersję z repozytorium WordPressa, ale jeśli chcemy mieć dostęp do wszystkich jego możliwości do dyspozycji mamy wersję Premium.

Jak chodzi o wersję płatną, to możemy wykupić ją bez usługi wysyłki maili przez serwery MailPoet, co pozwala nam zarządzać praktycznie dowolną wielkością bazy subskrybentów i dowolną ilością wysyłek. Można też wykupić wersję Premium z opcją wysyłki poczty za pośrednictwem serwerów MailPoet. Co w takiej sytuacji wybrać? Podejrzewam, że pierwsze co przyjdzie Ci do głowy to opcja z wysyłką maili z poziomu własnego serwera pocztowego. Musisz mieć jednak świadomość, że tak wysyłane newslettery zazwyczaj mają znacznie niższą dostarczalność. Wysyłając mailingi za pośrednictwem wyspecjalizowanych w tym zadaniu zewnętrznych serwerów poczty będą one miały po prostu lepsze zasięgi.

MailPoet posiada proste mechanizmy automatyzacji i segmentacji i raczej sprawdzi się w przypadku niezbyt wymagających kampanii. Jako, że jest to wtyczka dla WordPress’a, to w zasadzie jakiekolwiek dodatkowe działania integrujące mamy od razu z głowy. Elementor PRO także oferuje integrację z MailPoet.

Ceny. Decydując się na wersję PRO bez usługi wysyłki maili przez serwery MailPoet wtyczka będzie Cię kosztowała 149 Euro rocznie. 

Z wysyłką przez serwery MailPoet, wiadomości do 1 000 subskrybentów możemy wysyłać bezpłatnie, jednak przy większej bazie koszt zaczyna się od 13 Euro miesięcznie (150 Euro rocznie).

W takiej sytuacji sugerowałbym wybrać inne rozwiązanie takie jak chociażby Mailer Lite, gdzie rozliczając się od razu za rok cena zaczyna się od 84 dolarów, a więc plus minus zapłacisz o połowę mniej, a będziesz miał rozwiązanie z większymi możliwościami.

Drip

Drip jest idealny dla bardziej doświadczonych marketerów, ponieważ nie jest tak intuicyjny i łatwy w użyciu, jak niektóre inne na naszej liście. Na przykład istnieje ograniczona biblioteka szablonów, więc trzeba będzie poświęcić nieco czasu na zaprojektowanie biuletynu. Drip jest natomiast wyposażony w funkcje automatyzacji, które mogą być korzystne dla Twojej firmy, szczególnie jeśli działasz na rynku w e-commerce. Za pomocą „ECRM” Drip, możesz prowadzić spersonalizowane kampanie, które działają na bazie informacji zebranych z zakupów Twoich kontaktów.

Drip oferuje 14-dniowy bezpłatny okres próbny, natomiast standardowo ceny zaczynają się od 49 dolarów za maksymalnie 2500 subskrybentów z nieograniczoną liczbą wysyłanych wiadomości e-mail.

Tu również mamy możliwość łatwej integracji ze stroną na WordPressie i WooCommerce, a także Elementor PRO umożliwia integracje formularzy z tym systemem.

Podsumowanie

To najlepsze moim zdaniem narzędzia do prowadzenia newslettera a nawet bardziej rozbudowanych kampanii email marketingowych. Wszystkie one oferują podobne funkcje (no może MailPoet nie jest tak rozbudowany jak pozostałe) i każdy z nich jest godny uwagi.

To oczywiście nie wszystkie, bo mógłbym do tej listy dorzucić inne jak: BenchmarkSendInBlue, z którego przez długi czas korzystałem, Mailjet czy AWeber, a to wciąż nie koniec listy 🙂

Z powyżej wymienionych szczególnie polecam uwadze Mailer Lite. Tak jak wspomniałem wcześniej stosunek ceny do możliwości narzędzia jest tu naprawdę świetny, a bezpłatny plan oferuje niejednokrotnie więcej niż niektóre płatne usługi firm konkurencyjnych.

Udostępnij

Zobacz również

Publikacje prosto na Twój email!

Zapisz się i obserwuj co dzieje się na Wooj, Uczymyjak i PoznajWP

W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji. Twój adres jest bezpieczny.

Polecane Oferty LifeTime!

WooLentor Lifetime Deal

WooLentor

Builder dla WooCommerce. Zaprojektujesz strony koszyka, zamówienia, konta klienta, produktów itd… Do tego ogrom innych funkcji, pozwalających zwiększyć konwersję.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *