Znacie zespół rozwijający jedną z ciekawszych wtyczek dla Elementora o nazwie Essential Addons For Elementor? Jeśli tak, to z pewnością wiecie, że to kawał dobrej roboty.

Wspomniany zespół odpowiada nie tylko za wspomniany dodatek do Elementora, ale także kilka innych, równie udanych jak NotificationX czy Better Docs o którym niebawem napiszę. Dzis jednak przyjrzymy sie możliwościom ich kolejnego “dziecka” o nazwie WP Scheduled Posts.

Po kiego czorta publikować treści na stronie

Najczęściej gdy mówię Klientom, żeby przygotowali możliwie jak najwięcej treści na stronę, np. do działu z artykułami, robią to, po czym publikują wszystko na raz. Nie byłoby w nim nic złego, gdyby nie fakt, że zazwyczaj aktywność “pisarska” na tym się kończy. Miały być treści? To są, więc czego ten facet jeszcze od nas chce?

Otóż nie ja. Dla mnie nie ma znaczenia jak często i czy w ogóle cokolwiek publikujesz, ale wyszukiwarki nie są już tak pobłażliwe i przy najbliższej okazji pogrożą palcem, a potem zrobią swoje, traktując Twoją stronę jako kolejny mało interesujący byt jakich miliony w sieci. W konsekwencji trafisz w niebyt, a tego chyba nie chcesz.

Dzieje się tak dlatego, że wyszukiwarki, a zwłaszcza wyszukiwarka Google, która niepodzielnie panuje, oczekuje od Ciebie zaangażowania czego efektem powinny być nowo powstające, wartościowe dla Czytelników (czytaj użytkowników wyszukiwarki) treści.

Jeśli więc podejmiesz trud, naprodukujesz sporo artykułów, wrzucisz je wszystkie, a potem zrobisz sobie roczne wakacje, efekt będzie mizerny, jeśli w ogóle jakiś będzie.

Publikuj systematycznie

Pisz regularnie. Publikuj treści w możliwie systematyczny sposób. Dzięki temu z jednej strony przyzwyczaisz swoich Czytelników do tego, że co rusz można u Ciebie znaleźć coś nowego, z drugiej dasz sygnał wyszukiwarce, że o nich dbasz.

Konsekwencja w działaniu na tym polu z czasem poskutkuje ruchem organicznym z wyszukiwarki, jakiego być może się nawet nie spodziewasz. A co oznacza ruch? Doskonale wiesz. Więcej Klientów, większą sprzedaż, więcej pożytku z własnej dobrze zorganizowanej i zaplanowanej pracy.

Przyjmij regułę i staraj się jej trzymać. Publikuj przykładowo jeden tekst w tygodniu, i odświeżaj stare treści. Nie musisz rzucać wszystkiego żeby poświęcić się “copywriterce”, ale bądź systematyczny. Niech content rośnie, z tygodnia na tydzień, z miesiąca na miesiąc.

Niektórzy organizują sobie czas w taki sposób, że przeznaczają w miesiącu dwa dni na prace z treścią. W tym czasie przygotowują artykuły, które następnie będą publikowane przez kolejny miesiąc w kilkudniowych odstępach, co można w pełni zautomatyzować.

I to właśnie o automatyzacji procesu publikacji chciałem dziś napisać.

WP Scheduled Posts

WordPress w standardzie pozwala nam zaplanować publikację artykułów w przyszłości. Działa to całkiem sprawnie i jest niezwykle przydatne zwłaszcza jeśli sprzęgniemy to z określoną strategią marketingową.

Sęk w tym, że jest to mechanizm bardzo prosty, wywodzący się jeszcze z czasów, gdy WordPress był głównie narzędziem dla blogerów, a o content marketingu ptaszki nie ćwierkały. Zorganizowanie przy jego pomocy publikacji większej ilości treści, nie mówiąc o sytuacji, gdy mamy większy zespół redakcyjny, staje się w pewnym momencie delikatnie mówiąc mało wydajne. Z pomocą przychodzą nam jednak wtyczki, a wśród nich WP Scheduled Posts.

Na poniższym filmie możesz zobaczyć jak to rozszerzenie działa. Zastanów się potem czy w Twoim przypadku może ono wnieść coś wartościowego, np. optymalizując procesy związane z planowaniem publikacji nie tylko na stronie, ale także w mediach społecznościowych. 

Proces planowania publikacji

W pierwszej kolejności zainstaluj wtyczkę. Znajdziesz jej bezpłatną wersję w repozytorium WordPressa:
https://pl.wordpress.org/plugins/wp-scheduled-posts/
a wersję płatną na stronie developera:
https://wpdeveloper.net/plugins/wp-scheduled-posts/

Po zainstalowaniu wtyczki przywita Cię konfigurator, którego możesz zignorować lub od razu wprowadzić preferowane przez siebie ustawienia. W obecnej chwili są to:

Konfiguracja wtyczki WP Scheduled Posts

W skrócie. Możesz zdecydować czy w kokpicie mają pojawiać się informacje o zaplanowanych do publikacji artykułach, możesz zdecydować czy chcesz w górnym pasku narzędziowym mieć dostęp do listy nadchodzących publikacji, możesz określić dla jakich rodzajów treści i kategorii ma być dostępny planner i kto może z niego korzystać.

W przypadku wersji płatnej dodatkowo masz jeszcze kilka innych opcji:

Pozwalają one na wdrożenie dodatkowych mechanizmów automatyzacji. Dwie kluczowe opcje są do naszej dyspozycji.

Automatyzacja pełna pozwala na określenie dni tygodnia w jakich chcemy publikować treści, a także przedział czasowy publikacji, np. od godziny 9 rano do 12.

W powyższym przykładzie skonfigurowałem automatyczne planowanie publikacji w dni robocze pomiędzy wspomnianą godziną 9 a 12. Dodatkowo we wtorki dopuszczam publikację dwóch artykułów, a w pozostałe dni robocze po jednym.

Taka konfiguracja poskutkuje tym, że na stronie edycji artykułu pojawi się dodatkowy checkbox, po zaznaczeniu którego artykuł nie zostanie opublikowany natychmiast, ale będzie zaplanowany na najbliższy możliwy termin określony w mojej konfiguracji.

przycisk planowania publikacji

Druga metodologia planowania publikacji, to planowanie manualne. Polega ono na tym, że określamy dni tygodnia i precyzyjny czas publikacji w tych dniach.

Manualny planner

W konsekwencji na stronie edycji artykułu nie zobaczymy już wcześniejszego checkbox’a, ale listę rozwijaną z maksymalnie 5 możliwymi terminami odpowiadającymi naszej konfiguracji. Zobaczysz to na filmie 🙂

Narzędzie niezwykle ułatwiające planowanie publikacji, ale to także za sprawą czytelnego kalendarza, w którym błyskawicznie możemy przemodelować plan nadchodzących publikacji metodą przeciągnij i upuść. To także zobaczysz na filmie 🙂

Automatyczna publikacja w mediach społecznościowych

WP Scheduled Posts PRO, to także możliwość zautomatyzowania publikacji treści w mediach społecznościowych. Jeśli więc zaplanujesz publikację artykułu, np. na jutro, to w ślad za tym wtyczka opublikuje informację na jego temat np. na Facebooku czy Twitterze.

Wkrótce będzie także możliwość zintegrowania jej z naszymi grupami Facebooka, LinkedIn, Google Moja Firma i innymi tego typu portalami.

Czy warto korzystać z WP Scheduled Posts

Jeśli rozumiesz czym jej content marketing i doceniasz jego siłę w kontekście widoczności Twojej marki w wynikach wyszukiwania, to tego typu narzędzie ułatwiające proces planowania publikacji prawdopodobnie przypadnie Ci do gustu.

Oczywiście nie ma przymusu, bo równie dobrze można planować publikacje standardowo używając natywnej funkcjonalności WordPress’a. Przy niewielkiej ilości publikacji instalowanie tej wtyczki raczej nie ma większego sensu. Pamiętaj, że im mniej dodatków ma Twój WordPress, tym lepiej dla niego. Jeśli jednak w pewnym momencie postawisz na content marketing i zaczniesz na tym polu działać intensywnie, przypomnij sobie że jest taka wtyczka, bo może zaoszczędzić Ci sporo cennego czasu.

Udostępnij

Zobacz również

Publikacje prosto na Twój email!

Zapisz się i obserwuj co dzieje się na Wooj, Uczymyjak i PoznajWP

W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji. Twój adres jest bezpieczny.

Polecane Oferty LifeTime!

WooLentor Lifetime Deal

WooLentor

Builder dla WooCommerce. Zaprojektujesz strony koszyka, zamówienia, konta klienta, produktów itd… Do tego ogrom innych funkcji, pozwalających zwiększyć konwersję.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *