Proste metody, instrukcje krok po kroku, porady i filmy...

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Powiadomienia Push
Krzysztof Wojteczko

Krzysztof Wojteczko

Powiadomienia Push na stronie za darmo

Ostatnia aktualizacja:

Marketing jest praktycznie nieodłącznym elementem każdej strony internetowej. Nie ma znaczenia czy prowadzisz bloga, małą stronę swojej firmy czy duży sklep internetowy. W każdym przypadku odpowiednie zagospodarowanie przestrzeni działań marketingowych jest niezwykle ważne i często decyduje o tym czy strona będzie przynosiła korzyści czy stanie się bezużyteczna, a w końcu zapomniana.

To co jest istotą działań marketingowych w sieci to budowa relacji. Nie chodzi tu o samo bombardowanie reklamami, ale o to jak pozyskany na stronie ruch (z reklam lub innych źródeł) przekształcić w aktywnych Czytelników lub Klientów. Wyobraź sobie, że decydujesz się przeznaczyć 500 zł na reklamę AdWords lub na Facebooku. Wiele osób sądzi, że jeśli zainwestują w reklamę to w zupełności wystarczy. W końcu reklama to reklama. Kompletnie nie zastanawiają się nad tym jak zoptymalizować efekty prowadzonych działań. W konsekwencji reklama jest uruchamiana, na stronie pojawia się ruch z czego właściciel jest bardzo zadowolony. Zastanów się jednak czy aby faktycznie chodzi o ruch? Owszem jeśli celem kampanii jest wyłącznie zbudowanie świadomości marki to pompuje się dużą kasę w kampanie tego typu i na tym w teorii można poprzestać aczkolwiek to także nie jest do końca dobra decyzja.

Przyjmijmy, że chcesz na stronie wygenerować większą sprzedaż. Puszczasz reklamę, pojawia się na stronie ruch – zacierasz ręce. Kampania się kończy, ruch wraca do poprzedniego poziomu i okazuje się, że wydałeś 500 zł a sprzedałeś za 200 zł. Bilans ujemny. Pierwsze co przyjdzie Ci do głowy to “reklama nie działa”. Pytanie dlaczego? Powodów może być bardzo dużo. Brak dobrej strony lądowania dedykowanej tej konkretnej kampanii – zazwyczaj jeśli właściciele stron sami uruchamiają kampanie i nie mają doświadczenia, kierują ruch na stronę główną, która ni jak nie odpowiada temu czego reklama dotyczy. To jeden z najczęściej popełnianych błędów. Ludzie klikają w reklamę, widzą stronę firmy X nie otrzymując od razu konkretnych informacji, które ich interesują i zamykają stronę. Potencjalny Klient jest stracony. Nie zostawił nam niczego po sobie. No i właśnie tu mamy kolejny element związany z budowaniem relacji czyli z procesem pozwalającym część ruchu przekształcić w Klientów. Zazwyczaj osoba która klika w reklamę, a jest zainteresowana tematem nie koniecznie od razu chce kupić. Jest po prostu zaciekawiona, chce poznać ceny itp… zobaczy co chciała zobaczyć, wyjdzie ze strony. Po kilku dniach zapomni jaki to był adres, na którym widziała Twoją ofertę i pomimo, że chciałaby wrócić, to może jej się to nie udać. Dlatego kolejnym ważnym elementem działań marketingowych jest doprowadzenie do sytuacji aby część osób które kliknął na Twoją reklamę zostawiło kontakt do siebie. Najpopularniejszy jest mailing. W zamian za coś (np. poradnik w pdf-ie, film instruktażowy itp…) możesz poprosić o dopisanie się na listę mailingową. Jaki będzie efekt? Po przeprowadzonej kampanii, nawet jeśli nie udało się od razu pokryć wydatków na reklamę masz coś cennego w postaci kontaktu do potencjalnego Klienta, którego możesz zachęcić do zakupu. W efekcie może się okazać, że wydane pieniądze na reklamę nie tylko się zwrócą, ale przyniosą znaczne korzyści. Warto to robić.

Powiadomienia Push

Push w telefonieOprócz tradycyjnego mailingu pojawiają się nowe możliwości jak chatboty, o których wkrótce szerzej napiszę, dodatki takie jak callpage, czy to o czym chciałbym dziś napisać powiadomienia Push. U siebie na blogu stosuję kilka takich rozwiązań z uwagi na to, że każdy użytkownik ma nieco inne preferencje. Ale do rzeczy żeby nie zanudzać. Czym są powiadomienia push. Znasz je doskonale jeśli korzystasz ze smartfona. Gdy zainstalujesz jakąś aplikacje, to od czasu do czasu dostajesz powiadomienia z tej aplikacji w formie powiadomienia push. Takie powiadomienia mogą tez być odbierane przez przeglądarki stron www nie tylko na urządzeniach mobilnych ale także na desktopach.

Skuteczność

Skuteczność powiadomień Push jest dziś nieco mniejsza niż kiedyś – ludzie często dostają tyle różnych powiadomień z zainstalowanych aplikacji, że przestają one mieć znaczenie i bywają ignorowane. Jednak pomimo tego poziom open rate jest nadal znacznie wyższy niż w przypadku mailingu. Także jeśli chodzi o ilość zapisujących się osób na powiadomienia Push jest zdecydowanie większa niż w przypadku list mailingowych. Wynika to z faktu, że użytkownik nie musi podawać żadnych swoich danych w tym także adresu email. Wystarczy, że kliknie na przycisk akceptacji powiadomień i temat załatwiony. W przypadku mojego bloga ilość osób aktywujących powiadomienia Push jest pięciokrotnie większa od ilości osób zapisujących się na listę mailingową.

Ile kosztują powiadomienia Push?

Na rynku znajdziesz bardzo dużo firm oferujących obsługę tego typu powiadomień, np. pushpushgo.com i wiele jemu podobnych zarówno polskich jak i zagranicznych rozwiązań. W większości to usługi płatne lub posiadające plan free z ograniczeniem np. co do ilości wysyłanych powiadomień lub ilości rekordów (subskrybentów) w bazie. W zależności od planu, ilości subskrybentów koszt korzystania z tego typu platform to średnio kilkadziesiąt złotych miesięcznie. Jeśli jednak dobrze poszukasz może się okazać, że są na rynku platformy z których możesz korzystać bezpłatnie. Takim rozwiązaniem, przynajmniej na obecną chwilę jest Onesignal. Być może z jakiś czas to także będzie usługa płatna, ale póki co nie jest więc wykorzystaj to najlepiej jak potrafisz. Onesignal nie tylko jest bezpłatny, ale także ma wtyczkę do WordPress’a, która może zautomatyzować proces wysyłania powiadomień np. o nowych artykułach. W moim przypadku jest to w zasadzie wszystko czego potrzebuję + możliwość segmentacji kontaktów i planowania wysyłki powiadomień także w formie testów A/B. Fragment konfiguracji po stronie WordPress’a

Powiadomienia Push

Jak widzisz co prawda sama wtyczka jest po angielsku, ale możesz wszystkie komunikaty spersonalizować czyli spolszczyć. Na moim blogu działa to w wersji bardzo uproszczonej, ale jeśli chcesz możesz okienka wzbogacić np. o własne logo, zmienić ich wygląd i położenie.

Główny panel zarządzania subskrybentami, pozwalający tworzyć segmenty, a także wysyłkę powiadomień również jest w wersji anglojęzycznej. Niemniej nie jest to narzędzie skomplikowane, więc nawet jeśli nie do końca znasz język angielski będziesz w stanie połapać się o co chodzi. Możesz przeglądać i przeszukiwać listę swoich subskrybentów. Jak widać na poniższym zrzucie nie ma tu żadnych danych osobowych, a to oznacza że korzystając z tej formy komunikacji nie przetwarzasz danych osobowych i nie musisz zgłaszać takiej bazy do GIODO.

push kontakty

Procedura uruchomienia:

  1. Zarejestruj się bezpłatnie na stronie www.onesignal.com
  2. Utwórz aplikację dla swojej strony
  3. Zainstaluj z bezpłatnego repozytorium WordPressa wtyczkę: https://pl.wordpress.org/plugins/onesignal-free-web-push-notifications/
  4. wpisz w jej ustawieniach klucze API wygenerowane wcześniej w ustawieniach aplikacji
  5. Skonfiguruj wygląd i zachowanie powiadomień push zgodnie z własnymi potrzebami

Zachęcam Cię gorąco to chociaż przetestowania tej formy kontaktu z użytkownikami Twojej strony. Niektóre strony w zasadzie korzystają tylko z powiadomień push, jednak osobiście traktowałbym to jako dopełnienie mailingu i innych kanałów. Zdecyduj wedle własnego uznania. Na swojej stronie bez względu na jej charakter powinieneś mieć możliwość zbierania kontaktów po to aby ocieplać relacje, budować większe zaufanie, przekształcać subskrybentów w Klientów, zwiększać ilość Czytelników, itp. Nie zawsze musisz inwestować w takie działania pieniądze, czasem wystarczy trochę poszukać, albo subskrybować mojego bloga 🙂

Jeśli masz jakieś pytania pisz na komunikatorze. W miarę możliwości postaram się pomóc, a następny tekst przygotuję właśnie na temat wykorzystywanego również na tym blogu komunikatora. Dowiesz się jakie korzyści ze sobą niesie i jak skonfigurować go żeby automatycznie pracował dla Ciebie.

Spodobał Ci się ten artykuł?

Zdobądź kompletną wiedzę lub uporządkuj i poszerz ją o wiele cennych umiejętności, które pozwolą Ci rozwinąć skrzydła. Dołącz do najlepszego Kursu WordPress w edycji 2019 dla nie informatyków!

Zapraszam również do grona tysięcy Subskrybentów JZS. Raz w tygodniu otrzymasz powiadomienia o nowych artykułach na temat pracy z WordPressem, Elementorem i wiele więcej.

Share on facebook
Udostępnij na Facebooku
Share on twitter
Udostępnij na Twitterze

UDOSTĘPNIJ TEŻ W INNYCH MIEJSCACH

Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp
Share on reddit
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Autor

Krzysztof Wojteczko

Krzysztof Wojteczko

Szkoleniowiec, miłośnik nowych technologii, WordPress'a i wszystkiego co ma związek z marketingiem internetowym. Swoją pierwszą stronę stworzył w 1996 roku.

Może Cię zainteresować także

8
Dodaj komentarz

avatar
5 Comment threads
3 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
6 Comment authors
RadosławKrzysztof WojteczkoBartKrzysztofMariusz Recent comment authors

JZS używa wtyczki Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się jak komentarze są przetwarzane.

najnowszy najstarszy oceniany
Radosław
Gość
Radosław

Hej Krzysiu.

Masz może pomysł dlaczego nie pokazuje mi sie okeinka do akcpetacji “czy chcesz otrzymwywac powiadomienia od strony” na telefonach? Czysilem cookies. Powiadomienia w chrome na telefonie mam wlaczone. Konfiguracja przebiegla pomyslnie

Bart
Gość
Bart

Doskonały artykkuł!

Krzysztof
Gość
Krzysztof

Świetny artykuł. W końcu znalazłem dokładne informacje o powiadomieniach push.

Mariusz
Gość
Mariusz

Super. Dziękuję za podpowiedz. Zastanawiałem się nad tym jak działają te powiadomienia i teraz mam jasność. Świetnie że jest to za darmo. Dziękuję.

janusz
Gość
janusz

Czy te powiadomienia można wysyłać jak mailing? Chodzi mi o to żeby nie tylko wysyłac informacje o nowych artykułach na stronie, ale np. gdy zechcę poinformować o promocji.

Ta strona używa plików cookies aby zapewnić Ci najlepszą jakość korzystania tej witryny. Zgadzając się, akceptujesz użycie plików cookie zgodnie z naszą polityką.

Przewiń do góry