Dwie najprostsze metody, instrukcje krok po kroku, porady...

pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google
Krzysztof Wojteczko

Krzysztof Wojteczko

Pozycjonowanie stron internetowych

Ostatnia aktualizacja

Z ostatniej chwili!

Specjalnie dla Ciebie jako czytelnika JZS przygotowałem 3 pakiety SEO związane z pozycjonowaniem Twojej strony internetowej w Google.

Bez długoterminowej umowy, a do tego koszt pozycjonowania w pierwszym miesiącu niższy o 50%! Propozycja ograniczona czasowo.

Pozycjonowanie stron internetowych to jedna z najskuteczniejszych i najtańszych form reklamy w Internecie. Nieodłączny element praktycznie każdego projektu o charakterze biznesowym w sieci. Jeśli nie stać Cię na podjęcie takich działań będzie Ci niezwykle ciężko pozyskiwać bezpłatny ruch z wyszukiwarki Google, z której tak na marginesie w Polsce korzysta 97% internautów. Nie można tego w żaden sposób zignorować. Drugie miejsce na podium wyszukiwarek zajmuje Bing z udziałem 1%. Można więc śmiało powiedzieć, że pozycjonowanie stron internetowych nastawione na inne wyszukiwarki niż Google w Polsce nie specjalnie ma sens.

Czym różni się pozycjonowanie od reklam Google AdWords

AdWords i wyniki organiczne działają na zupełnie odrębnych algorytmach. W obu przypadkach Twoja strona może znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania z tą różnicą, że w przypadku Google Adwords czyli tzw. linków sponsorowanych jesteś wysoko tylko wtedy gdy płacisz za reklamę odpowiednio dużo. Przestajesz płacić reklama z miejsca przestaje by widoczna. W przypadku pozycjonowania jeśli uda Ci się dostać na szczyt, to nawet jeśli zaprzestaniesz działań pozycje nie spadną natychmiast. Owszem prędzej czy później polecą w dół bo przecież konkurencja nie śpi, ale nie stanie się to z dnia na dzień.

Wielu specjalistów zajmujących się marketingiem internetowym sugeruje aby stosować obie formy promocji marki ponieważ wpływa to pozytywnie na jej rozpoznawalność. Jeśli osoba poszukująca widzi na pierwszej stronie dwa odwołania do Twojej witryny nabiera z automatu większego zaufania, co podnosi szansę na konwersję czyli np. zakup, rejestrację itd… Jeśli masz więc taką możliwość warto sprawdzić ten model działania.

Inną różnicą pomiędzy pozycjonowaniem, a kampanią AdWords jest czas oczekiwania na efekty. Proces pozycjonowania zazwyczaj zajmuje sporo czasu natomiast reklama w wyszukiwarce pojawia się zaraz po jej uruchomieniu i zaakceptowaniu przez Google. Innymi słowy w przypadku pozycjonowania strony na ruch musisz poczekać, natomiast w przypadku reklamy AdWords ruch pojawi się w ciągu kilku godzin lub szybciej.

Zalety pozycjonowania

  • Wzrost zaufania – wysokie organiczne czyli naturalne pozycje w wyszukiwarce podnoszą wiarygodność Twojej strony. W większości przypadków internauci bardziej ufają wynikom naturalnym niż reklamie.
  • Koszty – to ile zapłacisz za pozycjonowanie nie zależy od ilości kliknięć w link do Twojej strony. Regularne działania SEO systematycznie prowadzą do wzrostu ruchu na stronie, a ten ruch jest o wiele bardziej stabilny. Nie zniknie z dnia na dzień jak w przypadku zaprzestania publikacji reklam.
  • Większy stosunek klikalności do ilości wyświetleń – zazwyczaj współczynnik CTR w przypadku pozycjonowania jest wyższy niż reklamy. Wiąże się to z tym, że wiele osób bardziej ufa wynikom naturalnym niż reklamie. Wysoka pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania oznacza większy ruch na stronie niż w przypadku reklamy.
  • Budowanie świadomości marki – jeśli jesteś wysoko w wynikach wyszukiwania, nie znikasz z nich natychmiast. Jesteś widoczny za każdym razem gdy ktoś wpisze frazę kluczową, na która się pozycjonujesz. Budujesz w ten sposób świadomość marki nieporównywalnie skuteczniej niż w przypadku reklam.

Wady pozycjonowania

  • Często proces pozycjonowania zajmuje sporo czasu
  • Wymagane jest doświadczenie i odpowiednia wiedza bez której łatwo popełnić błędy, a te mogą skutkować poważnymi sankcjami ze strony Google.
  • Bardzo istotna jest budowa nowych treści na stronie, a więc nie obejdzie się bez inwestycji w copywritera

Zalety reklam AdWords

  • Lokalizacja na stronie wyników wyszukiwania – reklamując się przy wykorzystaniu Google AdWords link do Twojej strony pojawia się nad wynikami organicznymi lub pod nimi. Pomimo że CTR jest jeszcze niższy niż w przypadku wyników naturalnych to nie wykluczone, że za jakiś czas ulegnie to zmianie. Google coraz bardziej upodabnia wyniki płatne do wyników naturalnych.
  • Dodatkowe informacje – Możesz decydować o tym jakie dodatkowe informacje maja pojawić się w wyszukiwarce. Mogą to być linki do podstron, informacje rozszerzające dane na temat oferowanych usług lub produktów, a w przypadku tych drugich możesz także wyświetlać ich zdjęcia wykorzystując do tego kampanię produktową.

reklama produktowa

  • Kierowanie reklam – Dość precyzyjnie choć nie tak jak np. na Facebooku możesz dobierać grupę docelową dla której reklama ma się wyświetlać, np. mogą to być:
    • osoby które wpiszą określoną frazę w wyszukiwarce,
    • osoby mieszkające w miejscowości X. Choć to akurat często słabo działa, zwłaszcza że bardzo dużo osób używa Google korzystając z operatorów mobilnych gdzie IP jest zmienne i często dostajemy numer identyfikowany jako IP z drugiego końca Polski.
    • osoby które szukają Twoich produktów bądź usług o określonej porze dnia lub w wybrane dni tygodnia
    • osoby które wcześniej odwiedziły już Twoją stronę czyli tzw. remarketing
    • i kilka innych
  • Szybkość pojawienia się efektów – Jak już wspomniałem na wyniki z reklam AdWords nie trzeba czekać. Pojawiają się one praktycznie zaraz po uruchomieniu kampanii.
  • Mierzalność skuteczności fraz kluczowych – Masz dostęp do szczegółowych statystyk gdzie nie tylko sprawdzisz, która odmiana reklamy czy fraza cieszy się najwyższym współczynnikiem CTR, ale także możesz śledzić konwersję. To narzędzie można śmiało wykorzystać na początku procesu pozycjonowania do weryfikacji tego czy określone słowa kluczowe, na których Ci najbardziej zależy mogą przynosić efekty. Jeśli więc masz możliwość zainwestowania w pilotażową kampanię Adwords zrób to.

Wady reklam AdWords

  • Wysokie koszty za klikniecie – zwłaszcza jeśli kampania nie została opracowana przez specjalistę, a następnie w procesie jej obsługi należycie zoptymalizowana. Koszty są bardzo różne od kilku – kilkunastu groszy do nawet kilkudziesięciu złotych za jedno kliknięcie(!). Im trudniejsza branża i im więcej firm się reklamuje na daną frazę tym koszty rosną. Nie są także odosobnione przypadki zawyżania cen przez konkurencję, a nawet celowego wyklikiwania budżetu reklamowego.
  • Wyniki nie są stabilne – dopóki płacisz odpowiednie stawki za kliknięcie, które trzeba na bieżąco monitorować, dopóty jesteś wysoko i pojawiasz się przy każdym zapytaniu. Jeśli jednak nie optymalizujesz kampanii udział w wyświetleniach może spadać, a jeśli zabraknie budżetu reklama przestaje się wyświetlać i znikasz całkowicie z widoku.

Pozycjonowanie stron www czy Facebook

Pozycjonowanie stron internetowych i Facebook to dwa zupełnie różne światy. Wiele osób z którymi rozmawiam mówi, że próbują sprzedawać na Facebooku dlatego uznają, że pozycjonowanie strony internetowej nie jest im potrzebne. Jeśli należysz do tej grupy osób weź pod uwagę dwa aspekty.

Po pierwsze w Polsce z Facebooka korzysta około 60% internautów czyli o jakieś o 35% mniej niż w przypadku wyszukiwarki Google. Oznacza to, że decydując się tylko na Facebooka rezygnujesz z całkiem sporej grupy docelowej.  Drugi aspekt równie istotny to intencje internautów. Gdy uruchamiasz wyszukiwarkę Google nie robisz tego po to żeby pogadać ze znajomymi, wchodzisz ponieważ szukasz czegoś konkretnego np. jakiegoś produktu, usługi, poradnika, opinii itd… Natomiast gdy wchodzisz na Facebook’a nie robisz tego po to aby coś konkretnego znaleźć, chcesz zobaczyć co słychać u znajomych i co fajnego pojawia się na Twoim wall’u.

Spójrz jak diametralnie różne to intencje. W pierwszym wypadku mogą to być intencje zakupowe czyli ktoś szuka Twojego produktu lub usługi więc jest już bardzo blisko od zakupu, a w przypadku Facebooka takiej intencji nie ma, musisz umieć ją rozbudzić, a to wymaga dodatkowych działań polegających na wdrażaniu dość złożonych strategii marketingowych aby reklamując się nie przepalać budżetu. Niestety bezpłatne zasięgi na Facebooku są mocno ograniczone, co oznacza, że bez zainwestowania w reklamę Twój wpis na fanpage’u nie dotrze do wszystkich osób, które lubią Twoją stronę. Dotrze może do kilku procent. W przypadku Google gdy na daną frazę wskoczysz na topowe pozycje link do Twojej strony pojawi się każdemu kto ją wpisze.

Mam nadzieję, że czujesz różnicę. Facebook i wyszukiwarka Google to dwa bardzo różne kanały dotarcia do potencjalnych Klientów, wymagające od Ciebie zdecydowanie różnych działań. Nie mówię, że na Facebooku nie warto szukać Klientów. Oczywiście, że warto i w wielu branżach działa to naprawdę świetnie. W mojej ocenie trzeba być obecnym i tu i tu, a jeszcze lepiej do social media podejść szerzej nie ignorując innych serwisów jak chociażby LinkedIn czy Twittera. Dużo zależy od tego w jakiej branży działasz i kto jest Twoim Klientem.

Nie będę szczegółowo analizował społecznościówek, bo nasz artykuł dotyczy pozycjonowania stron w Google i na tym się skupimy. Chcę tylko żebyś wiedział/wiedziała na czym polega różnica i jak bardzo pozycjonowanie stron internetowych różni się od kampanii reklamowych i działań w social mediach.

Co jest tańsze pozycjonowanie czy Facebook?

Facebook

Facebook potrafi przejeść każdy pieniądz jaki w niego włożysz, a inwestowanie w reklamę to praktycznie konieczność, bo ruch organiczny jak wspomniałem powyżej jest mocno ograniczany.

Żeby skutecznie działać na Facebooku powinieneś dokładnie zaplanować całą strategię marketingową. Nie działaj pod wpływem impulsu na zasadzie “a puszczę reklamę”. Zazwyczaj tylko stracisz pieniądze, a efekty będą marne. Pamiętaj, że tu użytkownicy w większości nie mają intencji zakupu Twoich usług lub produktów. Musisz więc budować nie tylko możliwie dużą grupę osób, które polubią Twoją stronę, ale dodatkowo muszą to być ludzie odpowiednio dobrani, których interesuje to co robisz, a nie przypadkowi z nagonki.

Dalej musisz umieć angażować ich w taki sposób aby nie sprzedawać tylko wejść w rolę doradcy, co z czasem poskutkuje tym, że te osoby Ci zaufają, a nawet faktycznie polubią :) Dopiero wówczas możesz zacząć sprzedawać.

Dodatkowo konieczna jest automatyzacja działań np. wykorzystanie chatbotów. Są także sposoby na to aby budować listy mailingowe za pośrednictwem Facebooka. Takie listy powinieneś tworzyć i w ślad za tym uruchamiać lejki sprzedażowe. Aby robić to efektywnie potrzebujesz dobrych narzędzi takich jak ActiveCampaign, Getresponse, Salesmanago lub innych podobnych. To tylko czubek góry lodowej.

Co do kosztów, to dużo zależy od tego jak poprowadzisz marketing na Facebooku. Jeśli zrobisz to byle jak koszty będą duże. Może się okazać, że wydasz na reklamę 1000 zł miesięcznie, a zarobi dla Ciebie 200 zł albo kompletnie nic. Musisz więc zainwestować w wiedzę lub zlecić działania marketingowe specjalistom. Nie chodzi o to żebyś dał agencji samo prowadzenie kampanii, bo to zadziała bardzo podobnie. Agencja przeprowadzi kampanię, ale nic więcej. Tu powinieneś zainwestować w opracowanie całej strategii marketingowej z tworzeniem lejków sprzedażowych włącznie. To wydatek rzędu kilku tysięcy złotych plus do tego prowadzenie kampanii i jej optymalizacja przynajmniej kilkaset złotych miesięcznie czy utrzymanie dodatkowych narzędzi, co również może generować koszty na poziomie kilkuset złotych. Dalej mamy strony lądowania. Możesz je zrobić samodzielnie, ale jeśli nie potrafisz trzeba to zlecić i znowu zapłacić kilkaset złotych. Do tego musisz dodać jeszcze budżet reklamowy. W sumie robi się niezła górka pieniędzy. Możesz pomyśleć, że ogarniesz temat samodzielnie. Jest to możliwe, ale zanim zaczniesz tworzyć skuteczne kampanie będziesz musiał lub musiała nauczyć się wielu rzeczy, co zazwyczaj trwa miesiącami. Ucząc się na własnych błędach tak czy siak przepalisz sporo pieniędzy. Pytanie czy możesz sobie na to pozwolić.

Google

W przypadku pozycjonowania stron internetowych w wyszukiwarce Google temat wygląda nieco inaczej. Najważniejszy będzie odpowiedni dobór fraz kluczowych, optymalizacja strony (SEO), monitoring konkurencji, budowanie kontentu strony internetowej, pozyskiwanie wartościowych linków.

Tu jednak również czeka na Ciebie wiele pułapek, które mogą okazać się o wiele groźniejsze w skutkach niż źle dobrana grupa docelowa na Facebooku. Pozycjonując stronę www błędy mogą kosztować Cię nałożeniem kar przez Google, a to oznacza brak możliwości wbicia się na wysokie pozycje.

Inwestycja w wiedzę jest koniecznością jeśli chcesz działać samodzielnie i skutecznie. Jeśli zaczynasz od zera najlepiej stwórz odrębną stronę pod innym adresem i na niej się edukuj, na niej eksperymentuj. Robienie tego na stronie produkcyjnej Twojej firmy to spore ryzyko.

Innym wyjściem jest powierzenie pozycjonowania agencji seo, to jak ją dobrać znajdziesz w artykule Jak wybrać agencję SEO. Ta droga jest o tyle bezpieczniejszym rozwiązaniem, że powierzasz pozycjonowanie strony internetowej specjalistom z doświadczeniem. To z kolei może poskutkować nie tylko szybszym zdobyciem wysokich pozycji, ale także ich stabilnością i powinno uchronić Cię przed karami – o ile wybierzesz dobrą agencję nie kierując się wyłącznie ceną.

No właśnie ile to może kosztować? W zależności od lokalizacji (pozycjonowanie lokalne lub szerokie na cały kraj), branży i poziomu konkurencji oraz od ilości pozycjonowanych fraz od kilkuset złotych miesięcznie do kilku tysięcy. Zazwyczaj warto przeznaczyć na taką usługę około 500 – 1500 zł netto na miesiąc, bo to daje agencji szersze pole działania. W żadnym razie nie kupuj takich usług na Allegro i podobnych serwisach za 100 zł. Do tego aby rzetelnie wycenić konkretny przypadek konieczna jest jego szczegółowa analiza i dopiero wtedy można powiedzieć jakie działania muszą być podjęte i jaki to będzie generowało koszt. Często klienci którym pomagam budować ich nowe strony mówią, że są zniechęceni do pozycjonowania bo mieli taką usługę za 200 zł netto miesięcznie z umową na rok, a po roku praktycznie nic się nie zmieniło. Niektórzy uważają wręcz, że pozycjonowanie stron internetowych to pic na wodę i wyciąganie pieniędzy. To przykre, ale to efekt działań nieodpowiedzialnych agencji lub freelancerów, dla których nie liczy się Klient tylko umowa i kasa. Ciężko potem przekonać takiego Klienta, że jeśli zainwestuje w pozycjonowanie stron internetowych więcej i zleci to specjalistom, wyniki się pojawią.

Pozycjonowanie stron internetowych – czy da się przewidzieć efekty.

Od tego pytania powinieneś zacząć, a odpowiedź na nie nie jest wcale aż tak bardzo skomplikowana. Efekty pozycjonowania mogą być zgoła różne. Jeśli tego odpowiednio wcześniej nie zdiagnozujesz może się okazać, że poświęcisz sporo swojego czasu na działania SEO, wyciągniesz stronę na takie czy inne słowa kluczowe wysoko, a one wygenerują Ci kilka wejść miesięcznie. Słabo prawda?

Wiesz, że na pewno ktoś szuka Twoich usług lub produktów, ale jak sprawdzić co ludzie wpisują w wyszukiwarce i jak wiele osób realnie szuka własnie tego co oferujesz? Są na to sposoby. Możesz użyć plannera słów kluczowych w konsoli Google Adwords lub skorzystać z innych narzędzi jak chociażby UberSuggest: https://neilpatel.com/ubersuggest/ czy mojego Sugestera Słów Kluczowych. Przy pomocy tych narzędzi nie tylko zweryfikujesz własne pomysły na frazy do pozycjonowania pod kątem ich potencjału, ale także znajdziesz wiele fraz, które nie przyszły Ci do głowy, a mogą generować więcej zapytań lub te zapytania mogą mieć większy potencjał sprzedażowy. O tym w jaki sposób je, jak interpretować ich wyniki napiszę w kolejnych artykułach z serii “Pozycjonowanie stron internetowych“.

Co do czasu jaki trzeba będzie poczekać na efekty pozycjonowania temat jest nieco bardziej złożony. Nie sposób przewidzieć jakie działania równolegle podejmować będzie konkurencja. Przy pozycjonowaniu lokalnym lub szerokim, ale w branżach dość niszowych przyjmuje się że pierwsze efekty powinny pojawić się po 3 miesiącach. Im większa konkurencja tym na efekty trzeba będzie poczekać dłużej lub działania SEO powinny być prowadzone na szerszą skalę. Być może zajmie to pół roku, rok a przy ciężkich tematach nawet 2 lub 3 lata intensywnych działań agencji SEO. Już dawno minęły te czasy kiedy pozycjonowanie stron internetowych opierało się głównie na uruchomieniu specjalnych programów spamujących Internet linkami do pozycjonowanej strony. Wówczas efekty można było osiągać zadziwiająco szybko nawet w ciągu kilku dni. Dziś Google za takie działania srogo karze więc żadna odpowiedzialna agencja SEO nie podejmie się takich działań.

Czy pozycjonowanie stron się opłaca?

To czy pozycjonowanie stron internetowych okaże się docelowo opłacalne zależy od wielu czynników. Pozycjonowanie to proces długofalowy. Nie ma co oczekiwać efektów z dnia na dzień, to niemożliwe. Jeśli zależy Ci na tym aby szybko pojawić się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania, to najlepiej sprawdza się Google Ads (dawniej AdWords). Jeżeli jednak możesz poczekać, to dobrze zaplanowana strategia pozycjonowania może wygenerować Ci na stronie olbrzymi ruch, który dalej musisz nauczyć się odpowiednio wykorzystywać i konwertować w Klientów.

Weźmy konkretny przykład. Załóżmy, że prowadzisz salon kosmetyczny w Warszawie. Sprawdźmy ile jest na taką frazę średnio wyszukiwań w miesiącu:

pozycjonowanie stron internetowych

Jak widzisz na powyższym zrzucie średnio jest to 2900 zapytań miesięcznie. Jeśli ktoś w wyszukiwarce wpisze taką frazę to w większości przypadków jest to Klient do przejęcia. To osoba, która szuka salonu kosmetycznego. Będąc na pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania potencjalnie pozyskamy z tej jednej frazy  około 1000 wejść na naszą stronę czyli około 32 osób, które szukają naszych usług każdego dnia. Odpowiednio przygotowana strona będzie w stanie wygenerować z tego ruchu może nawet 3% konwersji, co oznacza, że dziennie powinien wpaść z tej frazy jeden nowy Klient. Przy naprawdę dobrze zoptymalizowanej stronie pod kątem zwiększenia konwersji może nawet udałoby się pozyskać dziennie 2-3 nowych Klientów. Biorąc pod uwagę fakt, że Klient będzie zadowolony z usług salonu można przyjąć, że odwiedzi nas nie raz ale może 2-3 razy, a część pewnie zostanie stałymi bywalcami. Czy to dużo czy mało sam oceń.

Jeśli chcesz sprawdzić na jakie frazy warto pozycjonować Twoją stronę możesz użyć plannera słów kluczowych Google lub narzędzia na mojej stronie: Sugester Słów Kluczowych

To jednak tylko jedna fraza, a pozycjonowanie przynosi najlepsze efekty jeśli jest prowadzone na kilkadziesiąt fraz czyli pozycjonuje się stronę na tzw. “długi ogon“. W konsekwencji takich działań dla naszego salonu potencjalnie można by było wygenerować znacznie większy ruch kilkunastu czy kilkudziesięciu tysięcy miesięcznie. Jeśli udałoby się to osiągnąć i przyjąć jeszcze niższą konwersję na poziomie 1%, to przy 100K ruchu na stronie złapalibyśmy 1000 nowych Klientów w miesiącu. Podejrzewam, że nie byłoby wyjścia i trzeba by było otwierać kolejne salony żeby być w stanie taką ilość obsłużyć :) To oczywiście kalkulacje poglądowe, ale zależy mi na tym abyś dostrzegł / dostrzegła potencjał. Pozycjonowanie stron internetowych może przynieść zaskakujące efekty, ale warunkiem jest zrobienie tego dobrze z odpowiednim planem działania i odpowiednio opracowanym systemem automatyzacji marketingu na stronie.

No więc jeśli na pozycjonowanie miałbyś wydawać 1000 czy 2000 zł miesięcznie, a po roku odganiać się od Klientów czy to by było dużo? A gdybyś wydawał 100 zł miesięcznie na pozycjonowanie, a po roku efektów by nie było widać czy to by było dużo?

Pozycjonowanie stron internetowych moim zdaniem jest dziś elementem niezbędnym przy każdym projekcie biznesowym. Można wspierać się także kampaniami Google Ads czy Facebookiem, co wręcz jest zalecane, ale żadna forma reklamy nie może równać się z naturalnymi, wysokimi pozycjami w wyszukiwarce. Te pozycje zapewniają większą stabilność niż jakakolwiek reklama w Internecie. Pozycjonowanie stron internetowych zapewnia poczucie bezpieczeństwa i podnosi prestiż firmy. Oczywiście Google cały czas coś gmera w swoich algorytmach więc to co działa dziś może przestać być skuteczne jutro, ale na tym właśnie polega rola agencji SEO aby umieć reagować na tego typu zmiany i utrzymywać Cię na możliwie najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie stron internetowych i modele rozliczeń

Kilka lat temu w zasadzie królował jeden model rozliczenia za pozycjonowanie strony, były to rozliczenia za efekty. Dziś z uwagi na coraz więcej zadań przed jakimi stają pozycjonerzy coraz częściej agencje wykorzystują model płatności ryczałtem. To coraz bardziej popularna forma rozliczeń dająca jednocześnie szersze pole działania agencji z korzyścią dla Klienta.

Rozliczenia za efekty nadal funkcjonują choć część agencji całkowicie z nich zrezygnowała lub przekształciła w modele płatne za pozyskany ruch na stronie czy wygenerowaną w sklepie sprzedaż i zapewne ten trend będzie się utrzymywał. W tradycyjnym modelu płatności za efekt Klient płaci tylko wtedy gdy jego strona dla danej frazy wskoczy na pierwszą stronę wyników wyszukiwania. Kilka lat temu płatności dotyczyły często także drugiej strony wyników, ale dziś to już raczej rzadkość.

Niektóre agencje stosują model mieszany, czyli płaci się miesięcznie jakiś ryczałt powiedzmy 500 zł netto natomiast dodatkowe opłaty pojawiają się tylko wówczas gdy frazy wskoczą na pierwszą stronę wyszukiwarki.

Jak widzisz modeli jest sporo, a te które wymieniłem to jeszcze nie wszystko. Tak naprawdę jak chodzi o pozycjonowanie stron internetowych, to najbardziej korzystnym modelem jest model ryczałtu miesięcznego czyli stałej kwoty. Dlaczego?

  • ten model zazwyczaj nie wymusza podpisywania długoterminowych umów na pozycjonowanie
  • jesteś w stanie efektywnie planować swój budżet, nie ma tu żadnych zaskoczeń
  • agencja SEO ma większe pole manewru i jej działania są efektywniejsze
  • w końcu jest to najtańsza forma rozliczenia bo jeśli podpiszesz np. umowę roczną na pozycjonowanie za efekty okaże się, że w momencie gdy zostaniesz wciągnięty na pozycje w pierwszej trójce będziesz płacić za usługę znacznie więcej.
Sprawdź mój model rozliczenia za pozycjonowanie: Pozycjonowanie cennik – pakiety SEO.
 

Podsumowanie

Pozycjonowanie stron www jak widzisz jest dość złożonym procesem wymagającym czasu, ale także jest to najefektywniejsza i najtańsza forma promocji w Internecie. Dzięki takim działaniom można efektywnie zwiększyć ruch na stronie. Trafiasz do ludzi z określonymi intencjami co znacznie ułatwia dalszą sprzedaż. Możesz te działania prowadzić samodzielnie, ale tu od razu musisz mieć z tyłu głowy konieczność odbycia szeregu szkoleń, które też trochę kosztują i praktycznego testowania nie na żywym organizmie. Eksperymentowanie na własnej stronie jest bardzo ryzykowne jeśli nie masz w tej branży doświadczenia.

To co sugeruję, to powierzenie pozycjonowania strony dobrej agencji SEO z doświadczeniem. Będziesz spać o wiele spokojniej no i nie będziesz musiał poświęcać sporej ilości czasu na edukację i zdobywanie doświadczenia czego uwierz mi nie zrobisz w miesiąc czy dwa.

Ten artykuł jest pierwszym tekstem z nowej serii pt. “Pozycjonowanie Stron Internetowych“. W kolejnych artykułach dowiesz się na co zwracać uwagę w sytuacji gdy próbujesz pozycjonować samodzielnie stronę lub jeśli chcesz mieć kontrolę nad tym co robi Agencja SEO. Zapraszam.

Z ostatniej chwili!

Specjalnie dla Ciebie jako czytelnika JZS przygotowałem 3 pakiety SEO związane z pozycjonowaniem Twojej strony internetowej w Google.

Bez długoterminowej umowy, a do tego koszt pozycjonowania w pierwszym miesiącu niższy o 50%! Propozycja ograniczona czasowo.

Profesjonalny Audyt SEO

Audyt SEO pozwoli Ci wyeliminować najistotniejsze błędy na stronie internetowej, które ograniczają i hamują jej efektywne pozycjonowanie w wyszukiwarce. To fundament działań SEO. Audyt możesz zlecić dowolnej, rzetelnej agencji SEO lub skorzystać z propozycji mojego zespołu.

Pozycjonowanie stron internetowych
4.7 (94.29%) głosów: 14

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitterze

UDOSTĘPNIJ TEŻ W INNYCH MIEJSCACH

Autor

Krzysztof Wojteczko

Krzysztof Wojteczko

Szkoleniowiec, miłośnik nowych technologii, WordPress'a i wszystkiego co ma związek z marketingiem internetowym. Swoją pierwszą stronę stworzył w 1996 roku.

Dołącz do dyskusji

Centrum Ustawień Prywatności