Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Krzysztof Wojteczko

Krzysztof Wojteczko

RafflePress – Zorganizuj na stronie konkurs z prezentami

Ostatnia aktualizacja:

WordPress za sprawą swojej popularności może poszczycić się największą ilością rozszerzeń w porównaniu do innych systemów CMS. Można powiedzieć, że na większość pomysłów jakie przychodzą nam do głowy znajdziemy lepszą lub gorszą wtyczkę, która pozwoli wdrożyć plan w życie.

Jednak zdarza się, że dostępne wtyczki, jakie w danym obszarze mogą nam pomóc, bez względu na to czy darmowe czy płatne, nie oferują takich możliwości jakich byśmy oczekiwali.

Mniej więcej rok temu szukałem dla jednego z Klientów dodatku do WordPress’a, który pozwoliłby na organizowanie konkursów. Nie chodziło o klasyczny konkurs, gdzie tworzymy stronę lądowania, a następnie uruchamiamy kampanię na Facebooku, której zadaniem jest przyciągnąć ruch i skonwertować go w postaci zapisania się na listę mailingową lub w inny sposób.

Chodziło o uruchomienie konkursu, któremu owszem trzeba będzie pomóc kampanią, ale istotnym było to aby możliwe było osiągnięcie efektu wiralu.

Przeszukałem sieć pod kątem tego typu narzędzi i nie znalazłem niczego co byłoby godne zainteresowania. Albo było to rozwiązanie toporne do bólu, albo takie za które trzeba było płacić dość sporo, co dla Klienta było nie do przełknięcia. Opracowanie indywidualnie modułu z uwagi na koszty także nie wchodziło w grę, więc ostatecznie Klient pozostał przy tradycyjnej formie. Gdyby ta sytuacja pojawiła się dziś, możliwości byłoby znacznie więcej.

RafflePress - coś nowego, ciekawego

Jeśli znasz już nieco WordPress’a, to zapewne otarłeś się o takie wtyczki jak WPForms, MonsterInsights czy OptinMonster. To wysokiej jakości rozszerzenia, za którymi stoi ten sam zespół developerów. No i właśnie nie tak dawno do brandów dołączyła kolejna marka o nazwie RafflePress.

Jak samo twierdzą wtyczka jest odpowiedzią na lukę, o której zresztą wspomniałem powyżej. Pozwala organizować konkursy, które przy odrobinie szczęścia są w stanie napędzać się same!

RafflePress pomaga zmienić odwiedzających witrynę w ambasadorów marki. W rezultacie zyskujesz większy ruch na stronie, subskrybentów, a także zaangażowanie w mediach społecznościowych. Z tego powodu wydaje się być bardzo ciekawym narzędziem, skutecznie wspierającym marketing wirusowy.

RafflePress w uproszczeniu pomaga przyciągnąć uwagę odwiedzających stronę, dzięki prezentom jakie mogą otrzymać i zachęca ich do udostępniania strony z konkursem, zapisania się na listę mailingową i nie tylko.

RafflePress - jak działa?

Narzędzie o którym mowa, to przede wszystkim możliwość zaangażowania użytkowników naszej strony, a także metoda na pozyskanie większego ruchu, który dalej przy odpowiednio zaplanowanej strategii możemy stopniowo konwertować w Klientów.

Cała zabawa polega na gromadzeniu punktów. Zarejestrowany uczestnik konkursu (można zarejestrować się za pośrednictwem konta na Facebboku, lub w klasyczny sposób mailem) może mieć do wyboru wiele opcji pozwalających na ich zbieranie i to od Ciebie zależy, jaką aktywność będziesz nagradzać punktami w mniejszym lub większym stopniu.

Mamy wśród nich odwiedziny stron profilowych w mediach społecznościowych, zapisanie się na newsletter, polecanie konkursu znajomym, obejrzenie konkretnego filmu video, odpowiedź na pytanie itd…

Uczestnik zabawy podejmując określoną aktywność otrzymuje w zamian punkty. Możemy skonstruować konkurs tak, że osoba lub grupa osób, które zdobędą największą ich ilość zgarniają prezenty. Oczywiście to jakie warunki muszą być spełnione aby wygrać zależy wyłącznie od Ciebie. Równie dobrze, każdy kto zapisze się na newsletter może otrzymać link do darmowego eBooka czy rabat na Twoje produkty lub usługi. Możesz też wymyślić sobie, że wygrywają wszyscy Ci, którzy przekroczą określony pułap punktów. Kwestia wyłącznie pomysłowości 🙂

Jak skonfigurować konkurs

Całość przebiega w bardzo przyjemny i nieskomplikowany sposób. Tworząc konkurs w pierwszym kroku pada pytanie o nazwę, która będzie go identyfikowała na liście pozostałych, plus możemy zdecydować czy chcemy całość budować od podstaw czy może skorzystamy z gotowych propozycji. 

Szablony dla konkursów

Bez względu na to co wybierzemy mamy pełną kontrolę i wszystko możemy obudować zgodnie z naszymi potrzebami i oczekiwaniami.

Strona na której konfigurujemy konkurs umożliwia dostosowanie praktycznie wszystkich istotnych elementów. Jak widać na poniższym zrzucie możesz wprowadzić własny tytuł, opis czy obrazek.

Z lewej strony dostępne są opcje konfiguracyjne, a z prawej podgląd widgetu z kartą konkursu. Wszystkie zmiany jakie wprowadzasz od razu są widoczne.

Ogólna konfiguracja

Jeśli podstawowe ustawienia mamy za sobą, określiliśmy datę startu konkursu i datę jego zakończenia, śmiało można przejść do zakładki Akcje. To własnie w tym miejscu decydujemy za jaką aktywność chcemy nagradzać uczestników zabawy punktami.

Klikając na wybranej aktywności przerzucamy ją na prawą stronę do widoku konkursu.

Dodawanie akcji

Zwróć uwagę. W naszym powyższym przykładzie obie wybrane aktywności czyli odwiedziny profilu na Facebooku i kanału YouTube mają taką samą punktację. Za każdą z tych aktywności uczestnik otrzyma po jednym punkcie. Możemy to jednak różnicować, Facebook może mieć jeden punkt, a kanał YouTube 2, 3, 4 lub maksymalnie 5 punktów.

Wystarczy kliknąć w widoku karty na wybranej aktywności, aby możliwa była jej dodatkowa konfiguracja. Na poniższym zrzucie edytujemy aktywność związaną z odwiedzinami na Facebooku. Modyfikujemy tytuł, określamy punktację (od 1 do 5), a nawet możemy zablokować dostęp do tej aktywności dopóki wcześniejsze nie zostaną przez uczestnika wykonane. Poza tym możemy określić czy to będzie akcja jednorazowa czy może uczestnik będzie mógł ją ponawiać raz dziennie.

W zależności od rodzaju akcji, jej ustawienia mogą się różnić detalami. Np. jeśli będzie to publikacja wpisu na Facebooku, możemy poprosić dodatkowo o adres URL do publikacji, celem późniejszej weryfikacji czy wpis spełnia nasze wymagania i czy w ogóle tam jest 🙂

Akcji możemy dodać w zasadzie tyle ile chcemy, dowolnie je uszeregujemy i określimy zróżnicowaną punktację. Wiadomo, że np. za zapisanie się na listę subskrybentów zapewne zechcemy dać uczestnikowi więcej punktów niż za odwiedziny naszego Facebooka, wiec warto to robić.

Idąc dalej istnieje możliwość podstawowej konfiguracji związanej z wyglądem. Nie ma tu dużo opcji, w zasadzie możemy zmienić podstawową kolorystykę i fonty, ale to w zupełności wystarcza. Dla tych, którzy lubią mocniej ingerować w stronę wizualną i nie jest im obca składnia CSS, z pewnością do gustu przypadnie możliwość tworzenia spersonalizowanych klas.

Wyglad

Mógłbym napisać, że to w zasadzie wszystko i konkurs można odpalać. Ale nie pominę dodatkowej konfiguracji, o której należy pamiętać chociażby ze względu na możliwość umieszczenia regulaminu, tak przecież istotnego w przypadku konkursów. 

W sekcji dotyczącego ogólnych ustawień znajdziesz m.in.:

  • Możliwość skorygowania nazwy konkursu
  • Możliwość utworzenia własnego adresu URL. Rodzaj strony lądowania dla konkursu.
  • Miejsce do wprowadzenia regulaminu zabawy, który pojawia się w stopce konkursu
  • Możliwość weryfikacji adresów email rejestrujących się uczestników
  • Możliwość śledzenia tego co dzieje się w ramach konkursu za pośrednictwem Google Analytics
  • Możliwość wdrożenia chociażby pixela Facebooka
  • Ustawienia dotyczące RODO i kilka innych.
Więcej ustawień

Dopiero teraz możemy przejść do publikacji. I tu także mamy kilka opcji do wyboru.

  • Osadzenie konkursu na dowolnej stronie przy wykorzystaniu dedykowanego bloku w edytorze Gutenberg
  • Możemy wykorzystać shortcode i umieścić okno konkursu tam gdzie chcemy, także edytując stronę w Elementorze.
  • W końcu konkurs może mieć swoją osobną podstronę (stronę lądowania) o czym wspomniałem już wcześniej.

Wszystko działa bez zastrzeżeń. Wtyczka tegoroczna, ale już na starcie bardzo udana. Z pewnością to nie wszystko nad czym developerzy tego dodatku pracują, wiec możemy się spodziewać jeszcze większych możliwości.

Ile to kosztuje?

Podejrzewam, że potencjał tego dodatku nasunął Ci pomysły na jego wykorzystanie. Ale jest jeden szkopuł. Wtyczka w wersji darmowej niestety nie posiada wszystkich funkcjonalności, o których napisałem.

Bez problemu znajdziesz ją i zainstalujesz bezpośrednio z repozytorium. Przetestuj i porównaj:
https://pl.wordpress.org/plugins/rafflepress/

Proste kampanie można na niej uskutecznić, ale jeśli będziesz mieć apetyt na więcej, wówczas pozostaje sięgnąć do wtyczki w wersji PRO https://rafflepress.com/ a tu cena zaczyna się od 39 dolarów / rok. Ale uwaga im droższy plan tym otrzymujemy więcej możliwości. Dlatego warto przed podjęciem decyzji sprawdzić możliwości każdego pakietu na stronie producenta.

Podsumowanie

RafflePress, to bez wątpienia interesujący dodatek dla każdego kto poważnie podchodzi do działań marketingowych w ramach swojej witryny. Dobrze przemyślana i zaplanowana strategia jest w stanie przynieść wymierne korzyści, niekiedy wręcz zaskakująco dobre.

Jeśli chcesz zobaczyć jak to działa w praktyce, możesz zobaczyć wtyczkę w akcji na Jak Zrobić Stronę, dołączyć do zabawy i otrzymać bezpłatny dostęp do kursów online 🙂 

https://jak-zrobic-strone.pl/odbierz-kurs/

Spodobał Ci się ten artykuł?

Zdobądź kompletną wiedzę lub uporządkuj i poszerz ją o wiele cennych umiejętności, które pozwolą Ci zbudować i prowadzić stronę, sklep, co zechcesz. Dołącz do Kursu WordPress 2019 dla początkujących!

Zapraszam Cię także do grona Subskrybentów JZS! Raz w tygodniu otrzymasz powiadomienia o nowych artykułach na temat pracy z WordPressem, sklepem, blogiem i wiele więcej. Pierwszy dowiesz się o webinarach oraz będziesz mógł korzystać ze specjalnych ofert tylko dla Subskrybentów!

Share on facebook
Udostępnij na Facebooku
Share on twitter
Udostępnij na Twitterze

UDOSTĘPNIJ TEŻ W INNYCH MIEJSCACH

Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp
Share on reddit
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Autor

Krzysztof Wojteczko

Krzysztof Wojteczko

Szkoleniowiec, miłośnik nowych technologii, WordPress'a i wszystkiego co ma związek z marketingiem internetowym. Swoją pierwszą stronę stworzył w 1996 roku.

Może Cię zainteresować także

Dodaj komentarz

avatar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Ta strona używa plików cookies aby zapewnić Ci najlepszą jakość korzystania tej witryny. Zgadzając się, akceptujesz użycie plików cookie zgodnie z naszą polityką.

Przewiń do góry