Google przez lata stworzyło rozbudowany ekosystem dla właścicieli stron internetowych. Dzięki narzędziom, z których korzystamy w większości przypadków bezpłatnie możemy perfekcyjnie analizować wszystko to co dzieje się na naszych stronach.
Bez problemu zintegrujemy witrynę działającą na WordPressie z systemem statystyk Google Analytics, z managerem tagów, Google Optimize, Search Console i innymi usługami. Można to zrobić implementując odpowiedni kod “z palca” lub wykorzystując wtyczki dostępne w repozytorium WP.
Żeby jednak przy wykorzystaniu wtyczek zintegrować witrynę z wieloma usługami Google musimy zainstalować ich więcej niż tylko jedną. Nie jest to najszczęśliwsze rozwiązanie ponieważ każda kolejna wtyczka, to kolejny obiekt mający wpływ na wydajność i kolejna potencjalnie niebezpieczna furtka dla włamywaczy. Jak się nie ma tego co się lubi to się lubi to co się ma, ale czy na pewno?
Narzędzia Google dla WordPressa
Rozwiązaniem powyżej opisanego problemu polegającego na konieczności instalacji wielu różnych rozszerzeń pochodzących z różnych źródeł jest rodzący się dodatek “Site Kit by Google“. Jak już sama nazwa wskazuje jest to wtyczka, której autorem jest nie kto inny jak Google.
W obecnej chwili rozszerzenie dostępne jest w wersji beta, ale już można je pobrać ze strony projektu pod adresem: https://sitekit.withgoogle.com/
Jedna wtyczka wiele integracji
To najistotniejsza funkcjonalność tego rozszerzenia. Jednym narzędziem jesteś w stanie spiąć swoją witrynę z takimi usługami Google jak:
- Google Search Console - analiza danych w wyszukiwarce Google
- Google Analytics - analiza statystyk związanych z ruchem na stronie
- Google PageSpeed Insights - analiza wydajności strony
- Google AdSense - możliwość emisji reklam i zarabiania na nich
- Google Optimize - testy A/B przy pomocy których możesz zwiększyć konwersję
- Google Tag Manager - możliwość dodania innych kodów na stronę bez ingerencji w jej źródło
Ten zestaw zapewnia potężną dawkę danych do analizy pod kątem działań marketingowych i tych związanych z lepszą optymalizacją witryny.
Do podstawowych danych analitycznych mamy dostęp bezpośrednio z poziomu panelu WordPress’a, co jest niezwykle wygodne, gdy chcemy szybko sprawdzić podstawowe metryki, np. popularność poszczególnych artykułów na blogu itp.
Prostota integracji
Z tego dodatku zapewne ucieszą się osoby początkujące, ponieważ integracja z wieloma usługami Google na starcie przysparza takim osobom całkiem sporo problemów. Tymczasem rozszerzenie, które omawiamy upraszcza ten proces do możliwego minimum.
Kilka kliknięć podczas wstępnej konfiguracji wtyczki i mamy stronę dodaną oraz zweryfikowaną w Search Console. Niezwykle istotne narzędzie pozwalające na analizę tego, co dzieje się w wyszukiwarce Google i jak nasza strona jest w niej indeksowana. Sprawdzisz czy roboty napotykają na problemy i w końcu dla jakich fraz w wynikach wyszukiwania Twoja strona i jej treści są widoczne.
Google Search Console to podstawowa usługa, z którą wtyczka integruje witrynę już w trakcie wstępnej konfiguracji. Pozostałe usługi jak Google Analytics, Tag Manager i inne, to już wyłącznie Twój indywidualny wybór. Decydujesz więc z jakimi usługami dodatkowymi chcesz spiąć swoją stronę i możesz to zrobić również w niezwykle prosty i szybki sposób.
Czy warto
Jeśli korzystasz z wymienionych wyżej usług Google, a do integracji wykorzystujesz kilka niezależnych rozszerzeń, to z pewnością warto zainteresować się tym dodatkiem. Dzięki niemu możesz pozbyć się kilku innych wtyczek, co z pewnością pozytywnie wpłynie na wydajność i bezpieczeństwo Twojej witryny.
Jeśli nie korzystasz z usług Google, a chcesz to zrobić ale przeraża Cię sam proces związany z integracją – ta wtyczka również będzie w stanie rozwiązać ten problem.
Pozostaje jednak pytanie czy instalować tę wtyczkę już teraz i to na stronie produkcyjnej? W obecnej chwili rozszerzenie jest dostępne w wersji (beta). Oznacza to, że niektóre mechanizmy mogą nie działać poprawnie, a wtyczka może mieć trochę bugów na pokładzie. Testując ją trafiłem na kilka z nich, choć przyznaję, niezbyt istotnych, które spokojnie mógłbym przeboleć.
Wydaje się więc, że jest już na tyle dopracowana, że spokojnie można implementować ją na stronach produkcyjnych, ale jeśli masz obawy poczekaj na ostateczną wersję produkcyjną. Jeśli zainstalujesz ten dodatek podziel się w komentarzach swoimi spostrzeżeniami.
Zobacz również
Czarny Piątek w Polsce – Historia i Najlepsze Promocje
Czarny Piątek to jedno z najbardziej oczekiwanych wydarzeń zakupowych w roku. Jest to dzień, w którym sklepy oferują ogromne promocje i zniżki na swoje produkty.
WP Rocket vs konkurencja – który plugin jest lepszy?
WP Rocket i konkurencja – wstęp do tematu Optymalizacja szybkości ładowania strony internetowej jest niezwykle ważnym czynnikiem zarówno dla użytkowników, jak i dla SEO. Im
Czym jest Audyt UX i jak audyt UX pomoże Twojej stronie?
Zwiększenie konwersji na stronie internetowej oraz w sklepie e-commerce jest możliwe za sprawą wdrożenia przemyślanych działań reklamowych (np. pozycjonowania, Google Ads czy też social media
Publikacje prosto na Twój email!
Zapisz się i obserwuj co dzieje się na Wooj, Uczymyjak i PoznajWP
W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji. Twój adres jest bezpieczny.
Polecane Oferty LifeTime!
WooLentor
Builder dla WooCommerce. Zaprojektujesz strony koszyka, zamówienia, konta klienta, produktów itd… Do tego ogrom innych funkcji, pozwalających zwiększyć konwersję.
SmartQuizBuilder dla agencji
Połącz zabawę z marketingiem dodając na swojej stronie ankiety i różnego rodzaju quizy.
Trust – dowody społeczne
Kolekcjonuj opinie o swoich produktach lub usługach także w formie recenzji video!
Przetestowałam na swojej stronie produkcyjnej. Instalacja przeszla bez problemu i od razu udało mi się połączyć stronę z Google Search Console do czego zbierałam się już ze dwa.miesiace 🙂 Kilka kliknięć i temat z głowy. Dzięki Krzyśku!