Czytałeś mój poradnik na temat tego jak założyć bloga? Udało Ci się go uruchomić, ale stajesz teraz przed kolejnym pytaniem: co dalej?

Blogowanie Uprawiane w sposób świadomy może być niezwykle wartościową aktywnością, która pozytywnie wpłynie na Twój biznes. Owszem, nie stanie się to z dnia na dzień. Niekiedy trzeba pracować przez rok czy kilka lat, ale w końcu wytrwali odnoszą na tym polu sukces.

Ale oprócz samej wytrwałości istotna jest także strategia działania, która może w znaczący sposób skrócić czas jaki będzie potrzebny od startu do sięgnięcia po wisienkę na szczycie tortu.

Być może masz bloga już długi czas, ale wciąż odwiedza go niewiele osób i coraz częściej czujesz, że to wszystko nie ma sensu i jesteś coraz bliżej poddania się. Czy faktycznie chcesz to tak zakończyć, czy może spróbujesz wprowadzić zmiany i zastosujesz strategie, które zwiększą szanse na Twój sukces?

Każdy z nas, ja nie jestem tu wyjątkiem, uczy się w dużej mierze na swoich błędach. Owszem sięgamy po rozmaite strategie o których przeczytamy w sieci, a które wg ich autorów są złotym środkiem na dotarcie do mety, ale często nie przystają one do naszej wizji bloga.

W rzeczywistości nie jest to takie proste. Każdy blog jest inny, każdy bloger jest innym człowiekiem i nie można jednoznacznie powiedzieć, że taka czy inna strategia poskutkuje w każdym przypadku tak samo.

Są jednak pewne działania i to w miarę uniwersalne, które mogą przyczynić się do zwiększenia popularności prowadzonego bloga. Być może w Twoim przypadku trzeba będzie część z nich dostosować do niszy w jaką celujesz, ale świetnie sprawdzają się na starcie.

Komputer na którym pisany jest artykuł na bloga

Zadbaj o stronę techniczną bloga

Wielu Marketerów powie Ci, że najważniejszy w blogowaniu jest content, czyli treści jakie publikujesz. Teksty powinny być publikowane w miarę regularnie i powinieneś się starać aby niosły konkretną wartość dla Czytelnika. Ale prawda jest taka, że jeśli Twój blog ma problemy natury technicznej np. wolno się uruchamia, Twoje szanse na osiągniecie celu będą wyraźnie mniejsze i to nawet jeśli będziesz pisać dobre artykuły.

Dlaczego? Bo nikt nie lubi wolnych stron! Jeśli widzisz, że Twój blog na tym polu ma problemy przeanalizuj jego optymalizację korzystając np. z GTMetrix, a potem postaraj się zrobić co w Twojej mocy, aby lepiej go zoptymalizować. Gdy problemem jest Twój hosting poszukaj takiego, który zapewni Ci odpowiednią ilość zasobów obliczeniowych. Polecam hosting WordPress lub hosting nazwy, który pomimo, że nie oferuje na razie nic poza instalatorem WordPressa, to ma dobre parametry na tle innych dużych polskich graczy.

Na szybkość Twojej strony może mieć negatywny wpływ słabej jakości motyw, wtyczki, a także ich nadmiar. Przeanalizuj bloga pod tym kątem i pozbądź się wszystkiego, co jest jedynie gadżetem, a zostaw te dodatki, które faktycznie są niezbędne. Jeśli interesują Cię motywy jakie polecam przeczytaj: Najlepsze szablony WordPress.

Pracując nad stroną techniczną bloga nie zapomnij o przeanalizowaniu jego nawigacji. Sprawdź czy jest czytelnie zaprojektowana. Gdy ktoś trafia na bloga chce otrzymać informacje najszybciej jak to możliwe. Jeśli nawigacja będzie kulała Twój czytelnik szybko Cię opuści.

Nie zapomnij również o dostosowaniu swojego bloga do urządzeń mobilnych, zwłaszcza że ponad połowa wszystkich wyszukiwań w Internecie odbywa się teraz na takich urządzeniach. Upewnij się, że Twoja witryna wygląda dobrze na każdym ekranie, niezależnie od tego, czy jest to ogromny komputer stacjonarny, czy mały smartfon.

Publikuj tak często jak to możliwe

To niezwykle ważne, bo w ten sposób dajesz sygnał wyszukiwarkom takim jak Google, że Twoja strona żyje i ma się dobrze. Z drugiej strony znacząca ilość publikacji przełoży się z czasem na większą ilość stron w indeksach wyszukiwarek, a to pozwoli odnaleźć Cię na coraz większą listę fraz i słów kluczowych.

Systematyczność i częstotliwość pisania zazwyczaj okazuje się największy wyzwaniem. Gdy startujesz z nowym blogiem, masz na niego pomysł i na dzień dobry publikujesz prawie codziennie. Z czasem zapał niezauważalnie przygasa i publikujesz rzadziej, np. raz lub dwa razy w tygodniu. Czas mija, a przerwy stają się coraz częstsze, aż w końcu uświadamiasz sobie, że ostatnio napisałeś cokolwiek na swoim blogu kilka miesięcy temu. Znam to doskonale, bo gdy zaczynałem zmagałem się z tym samym problemem ni raz, nie dwa razy i chyba większość blogerów przynajmniej otarła się o podobne doświadczenie.

Jeśli twoja aktywność jako blogera pójdzie w tym kierunku i będziesz w tym trwać możesz zapomnieć o jakichkolwiek profitach płynących z blogowania.

Bądź konsekwentny, publikuj przynajmniej raz lub dwa razy w tygodniu i trzymaj się tego bez ustępstw. Po pewnym czasie wejdzie Ci to w krew i będziesz czuć naturalny pęd do pisania, a samo pisanie będzie sprawiało Ci sporo radości 🙂

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, zajrzyj do artykułu: jak często publikować na blogu.

Treści viralowe

Łatwiej powiedzieć niż zrobić, ponieważ większości z nas nie udaje się tworzyć treści, które będą chętnie udostępniane. Są jednak pewne obszary, na których warto sie skupić.

Pierwszą rzeczą, którą powinieneś wziąć pod uwagę, jeśli chcesz, aby Twoje posty miały cień szansy na stanie się pożadanym wirusem, jest nagłówek. Nagłówki to narzędzie numer jeden, które przyciąga uwagę i sprawia, że Czytelnicy są ciekawi tego co będzie dalej.

Dobre nagłówki powinny grać na emocjach i wzbudzać ciekawość, ale uważaj, aby nie przesadzić i nie zostać potraktowanym jako ktoś kto jedynie rzuca przynętę. Jeśli nie chcesz, aby tak Cię potraktowano, musisz publikować treści wysokiej jakości, aby osoba klikająca w link nie czuła się zmanipulowana.

Długość treści także jest ważna podczas tworzenia wirusowych treści. Ludzie szybko się nudzą i mają krótki czas koncentracji, ale jeśli naprawdę chcesz, aby Twoje treści były wciągające, musisz skupić się na wpisach, które mają ponad 800 słów.

Redagując swoje treść upewnij się, że zawartość artykułu jest łatwa do szybkiego „skanowania”. Używaj nagłówków, podtytułów, wypunktowań, ilustracji i wszystkiego, co może ułatwić szybką konsumpcję informacji.

Treści wiecznie żywe

Treści wiecznie żywe definiuje się jako rodzaj publikacji, które odniosły trwały sukces. Tego typu treści mogą generować ruch przez miesiące, a nawet lata po ich opublikowaniu, dlatego zdecydowanie potrzebujesz ich na swoim blogu.

Zazwyczaj są tworzone wokół ponadczasowych tematów, a nie przemijających trendów. Zawsze możesz zmienić treść takiego artykułu jeśli uznasz, że wymaga aktualizacji. Wygeneruje to jeszcze większy ruch. Pamiętaj, że blogowanie nie powinno koncentrować się wyłącznie na publikacji nowych treści, ale także na aktualizacji starszych, zwłaszcza tych z potencjałem.

Takie treści mogą być zmieniane niezliczoną ilość razy i wciąż będą aktualne. Dla przykładu, jeśli jeden z Twoich poprzednich artykułów nosił tytuł „5 wskazówek na udaną kolację”, możesz łatwo zmienić go na „10 wskazówek, które sprawią, że kolacja z Nim/Nią będzie niezapomniana.”

W jaki sposób znaleźć tego typu tematy? Skoncentruj się na tym czego ludzie szukają w Internecie. W ten sposób znajdziesz tematy, które mogą być wiecznie żywe i posiadać niekończący się potencjał. Do tego celu możesz użyć m.in. narzędzia o nazwie Answer The Public.

Podsumowanie

Powyżej tylko cztery strategie, które zastosowane zazwyczaj przynoszą pożądane rezultaty. Nie musisz wdrażać ich wszystkich, ale jeśli miałbym coś zarekomendować z tej czwórki, to optymalizacje techniczną bloga i częstotliwość publikacji treści.

Najważniejsza jednak, czego brakuje większości nowych blogerów, to wytrwałość i nie składanie broni przy pierwszych niepowodzeniach, bo te są nieuniknione. Każdy z nas przeżył ich wiele, ale nie spowodowały że przestaliśmy pisać. Jeśli zmierzysz się ze swoimi słabościami i je pokonasz, za pewien czas powiesz sam do siebie, że warto było 🙂

Udostępnij

Bezpłatne informacje o nowościach JZS

Zapraszam Cię do grona Subskrybentów! Tysiące Czytelników już subskrybuje wiadomości z JZS.

W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji. Twój adres jest tu bezpieczny.

Ostatnio dodane oferty lifetime

Stwórz natywną aplikację mobilną dla swojego sklepu WooCommerce

Meta Box Lifetime

Dodawaj własne rodzaje treści i pola do WordPressa.

Zestaw narzędzi do optymalizacji SEO, wyszukiwania fraz i śledzenia rankingów w Google.

Może Cię Zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *