Proste metody, instrukcje krok po kroku, porady i filmy...

Strona firmy a zaangażowanie Klientów

Krzysztof Wojteczko
Krzysztof Wojteczko
Ostatnia aktualizacja: 25 maja 2020
Zaangażuj użytkowników strony

Strony internetowe to dla każdego przedsiębiorcy świetny sposób na promocję oraz nawiązanie (i utrzymanie) kontaktu z Klientami. Dobra strona internetowa jest w stanie sprostać wszystkim tym wyzwaniom, a co więcej przemyślana i umiejętnie poprowadzona zachęca Klientów do większego zaangażowania, a tym samym usprawnia tryby biznesu.

CO NALEŻY ZROBIĆ, BY STWORZYĆ STRONĘ INTERNETOWĄ GODNĄ UWAGI?

JAK WYKORZYSTAĆ SIEĆ WWW W SWYM BIZNESIE I ZROBIĆ TO UMIEJĘTNIE?

Podstawa to nowe, oryginalne rozwiązania, które pozwalają zwiększyć stopień zaangażowania ze strony osób odwiedzających Twoją witrynę. Wśród szczególnie popularnych metod, stosowanych w celu przyciągnięcia uwagi Internautów, znajduje się m.in. tworzenie atrakcyjnych i funkcjonalnych interfejsów, dzięki którym dostęp do wybranych informacji jest wygodniejszy i łatwiejszy oraz angażowanie takimi dodatkami jak chociażby czat na stronie, czatboty, wersje audio artykułów, filmy itd…

Coraz większą popularnością cieszą się narzędzia, które umożliwiają inicjowanie tzw. virali, a więc mówiąc najprościej napędzających się samoczynnie poleceń, które nakręcają kolejne i kolejne… (viral marketing). Znasz to na pewno chociażby z YouTube’a, gdzie nagle film X łapie ogromne ilości odsłon, bo ludzie zaczynają go masowo udostępniać. Na stronie też coś podobnego można dziś wdrożyć. O jednej z wtyczek, która w tym może Ci pomóc przeczytasz w artykule “RafflePress“, innym ciekawym narzędziem jest chociażby Viral Loops. Co rusz widzę kolejne 🙂

Tu jednak uważaj, żeby nie przesadzić. Nadmiar “gadżetów” na stronie nie tylko sprawi, że efekt będzie odwrotny od zamierzonego, bo ludzie poczują się zdezorientowani, ale także sama strona zacznie działać wolniej. To z kolei odbije się na współczynniku konwersji a niejednokrotnie na pozycjach w wynikach wyszukiwania Google, które z czasem mogą być głównym źródłem pozyskiwania ruchu – oby nie jedynym 😉

Buduj markę, która często staje się główną siłą przyciągającą uwagę użytkowników Internetu. W promocji strony internetowej warto korzystać z działań SEO/SEM i być w mediach społecznościowych, ale także pamiętaj o tych bardziej tradycyjnych rozwiązaniach. A tu wybór jest szeroki. Do odwiedzin danej strony internetowej można skłonić takimi materiałami marketingowymi jak: ulotki, plakaty, korespondencja czy inne, atrakcyjne dla odbiorców materiały promocyjne. Najważniejsze, by zawierały w sobie czytelną informację o tym, w jaki sposób można dotrzeć do Twojej strony WWW i dlaczego warto ją odwiedzić.

Strona internetowa, która ma zapewnić sukces przedsiębiorcy i zachęcić Klientów do skorzystania z jego usług, powinna spełnić kilka podstawowych warunków. 

Przede wszystkim ważna jest treść. Teksty powinny być wysokiej jakości. Ważna jest ich czytelna, jasna i zrozumiała treść. Nie bez znaczenia pozostaje również systematyczne aktualizowanie strony oraz odświeżanie umieszczanych na niej informacji.

Szczególnie ważne jest umiejętne prowadzenie strony internetowej dla tych osób, które zajmują się sprzedażą internetową. Jak podkreślają specjaliści od marketingu internetowego, przed interaktywnymi sprzedawcami stoi wiele obowiązków związanych z prowadzeniem własnej strony WWW

O co powinni zadbać w pierwszej kolejności ci, którzy wykorzystują Internet do sprzedaży swych produktów? Wracamy do tego o czym już napisałem. Zdaniem specjalistów najważniejsza jest treść umieszczana na stronie internetowej. Musi ona niemal automatycznie kojarzyć się potencjalnemu Klientowi z wysoką jakością i wartością. Teksty umieszczane na stronie powinny możliwie jak najskuteczniej zachęcać Klientów do zapoznania się z ofertą oraz poszczególnymi produktami.

Stwórz stronę, która wpływa na emocje odwiedzających ją gości, a uwierz mi, to milowy krok na drodze do sukcesu. Pamiętaj o wartościowej treści, dobrej architekturze informacji, optymalizacji SEO, mediach społecznościowych i budowaniu bazy linków przychodzących w czym skutecznie potrafią pomóc polecenia czy to za pośrednictwem programu partnerskiego jaki możesz wdrożyć czy przy użyciu wspomnianych narzędzi do inicjowania virali.

Jeśli na stronie masz możliwość komentowania artykułów, staraj się reagować na komentarze zostawiane przez Twoich Czytelników. Dajesz im w ten sposób znać, że jesteś i dbasz o nich, a nowym wyraźny sygnał, że Twoja firma działa. To samo dotyczy aktywności w mediach społecznościowych.

Owszem dla jednej osoby ogarnięcie wszystkiego może być bardzo trudne, ale postaraj się zorganizować sobie czas w taki sposób aby znaleźć go na przejrzenie komentarzy i udzielenie (tam gdzie to zasadne) odpowiedzi. To również będzie czynnik mający pozytywny wpływ na większe zaangażowanie Twoich Klientów i osób odwiedzających stronę / sklep. 

PODAJ DALEJ!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Autor

Krzysztof Wojteczko

Krzysztof Wojteczko

Szkoleniowiec, miłośnik nowych technologii, WordPress'a i wszystkiego co ma związek z marketingiem internetowym. Swoją pierwszą stronę stworzył w 1996 roku, a od 2003 roku prowadzi agencje marketingowe i hostingowe.

Może Cię zainteresować także

Przewiń do góry

Zaczekaj!

Planujesz uruchomienie strony, bloga, a może sklepu internetowego?

Jeśli tak, to nie możesz tego przegapić! Zapraszam Cię na bezpłatny Kurs WordPress z nagrodami, który pomoże Ci zrobić pierwszy, ważny krok na drodze do własnej strony internetowej.

Zapisując się akceptujesz naszą Politykę Prywatności

ODBIERZ prezent!

KURS wordpress!