Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
userback
Krzysztof Wojteczko

Krzysztof Wojteczko

Userback – Świetna aplikacja i Świetna okazja

Ostatnia aktualizacja:

Jeśli uruchamiamy stronę internetową chcemy żeby była ona jak najlepsza jednak często w tej pogoni za doskonałością zapominamy o najważniejszym. Strona nad którą pracujemy jest przede wszystkim dla osób które będą ja odwiedzały i to dla nich ma być ona atrakcyjna, użyteczna, wygodna w nawigacji. Jeśli uda nam się do takiego stanu ja doprowadzić wówczas będziemy w stanie wycisnąć z niej maksimum korzyści.

Pojawia się jednak pytanie w jaki sposób dowiedzieć się co odwiedzającym naszą stronę się podoba, a co nie. Co im przeszkadza czy wręcz utrudnia dotarcie do określonych zasobów. Najprościej jest ich o to zapytać. No tak, ale jak to zrobić?

Swego czasu popularne były i w sumie nadal są narzędzia typu Sugester. W skrócie działa to tak, że na stronie instaluje się widget, który umożliwia pozostawienie komentarza/sugestii. Następnie możesz przejrzeć owe sugestie i zastanowić się czy mają sens i czy je faktycznie wdrożyć.

Taki feedback potrafi być nieoceniony ponieważ sam nie jesteś w stanie wychwycić wszystkich istotnych potrzeb użytkowników Twojej strony. To oni głównie na niej urzędują i analizują jej zawartość, to oni zazwyczaj pierwsi natrafiają na problemy lub wychwytują niedogodności, których Ty mogłeś nawet nie zauważyć lub zignorowałeś sądząc, że nikomu nie będą przeszkadzały – bo nie przeszkadzają Tobie.

Userback

Ostatnio trafiłem na bardzo interesującą aplikację, a zainteresowała mnie ona jeszcze bardziej gdy na AppSumo pojawiła się bardzo sympatyczna okazja, ale do tego jeszcze dojdziemy.

Userback, to aplikacja nastawiona na optymalizację przepływu informacji, a jej wykorzystanie może mieć szerokie zastosowanie, począwszy od pozyskiwania prostych informacji od odwiedzających naszą stronę w stylu „Nie działa mi ten przycisk”, po rozbudowaną wymianę uwag pomiędzy projektantami stron czy aplikacji webowych, a ich Klientami. W tym drugim przypadku aplikacja daje naprawdę imponujące możliwości.

Jak działa Userback?

Tworzymy projekt. Może to być po prostu Twoja strona, albo strona nad jaką pracujesz dla swojego Klienta. Następnie musimy skonfigurować widget jaki pojawiać się będzie na stronie projektu. konfiguracja widgetu przebiega w kilku krokach.

Krok 1 – to zdecydowanie o formie wizualnej przycisku aktywującego funkcjonalność widgetu na stronie. Mamy dwie opcje – bez tekstu i z tekstem.

userback przycisk

Osobiście preferuję ten z tekstem ponieważ mogę wówczas jasno poinformować drugą stronę z czym przycisk się wiąże i czego można się spodziewać po kliknięciu na nim. Napis na przycisku jak również jego kolor można zmienić wedle własnych potrzeb.

Krok 2 – to personalizacja okna z formularzem, który pojawi się po kliknięciu w przycisk widgetu na stronie. Możemy zdecydować, które pola maja być widoczne i wymagane, oraz kilka innych opcji jak aktywacja powiadomień o zmianach statusu komunikatu, komentarzach itd…

konfiguracja widgetu

I w końcu krok 3, to określenie położenia przycisku widgetu na stronie.

pozycja widgetu na stronie

w momencie, gdy zakończymy konfigurację zostanie wyświetlony kod jaki należy wstawić do każdej strony/podstrony na której chcemy wykorzystać możliwości widgetu. Jeśli pracujesz na WordPressie to pobierzesz gotowe rozszerzenie ułatwiające integrację i które umożliwi Ci wstawienie kodu na całej witrynie, stronie głównej wpisach, stronach itd… Oczywiście możesz zawęzić wyświetlanie widgetu np. tylko do strony głównej, stron czy wpisów.

I teraz zaczyna się najciekawsze. Gdy wywołamy widget na stronie pojawi się okienko umożliwiające wysłanie komentarza. I nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, ale oprócz tego użytkownik po drugiej stronie dostaje narzędzia umożliwiające mu wizualne zaprezentowanie danego problemu. I właśnie to jest funkcjonalność, która czyni z tej aplikacji narzędzie niezwykle użyteczne. Wyobraź sobie, że osoba odwiedzająca Twoją stronę, albo Klient dla którego przygotowujesz stronę opisuje Ci w mailu co nie działa tak jakby chciał, albo z czym ma problem. Często w takiej sytuacji wiadomości są nie do końca jasne, a więc korespondencja trwa na dobrze: „czy o to Panu chodziło?”, „Nie do końca rozumiem, proszę doprecyzować”, „W którym dokładnie miejscu widzi Pan komunikat błędu?”, „W którym miejscu Pan klika?” itd, itd… Taka korespondencja potrafi pochłonąć olbrzymią ilość czasu i Twojego i osoby z którą wymieniasz się takimi wiadomościami.

Aplikacja Userback skutecznie eliminuje analogiczne sytuacje oddając w ręce użytkownika strony narzędzia umożliwiające mu szybkie i wygodne zwizualizowanie problemu. Użytkownik może wskazać konkretne miejsce/miejsca na stronie, z którymi jest coś nie tak i do każdego dodać swój komentarz.

komentarze

Po oznaczeniu i opisaniu problemów przy wysyłce takiego zgłoszenia/komentarza czy sugestii jest generowany zrzut ekranu z oznaczeniami i aktywnymi komentarzami. Twoja reakcja może więc być nie tylko szybsza, ale od razu skuteczna i zminimalizuje ryzyko bezproduktywnej wymiany korespondencji.

Aplikacja sprawdza się w boju rewelacyjnie.

Koszty Userback

Userback standardowo jest dostępny w kilku pakietach. Najmniejszy pakiet jest darmowy, ale ma dość spore ograniczenia. Najdroższy daje największe możliwości, a nawet opcję White Label tyle, że to już wydatek na poziomie 59 dolarów miesięcznie przy założeniu, że opłacisz dostęp od razu na cały rok, albo 69 dolarów jeśli chcesz się rozliczać miesięcznie.

AppSumo i wyjątkowa okazja!

Jeśli czujesz, że ta aplikacja może sprawdzić się w Twoim biznesie i zdążysz, to na AppSumo możesz skorzystać z wyjątkowej okazji i wykupić dostęp do najwyższego planu Userback Corporate na zawsze, czyli bez konieczności odnawiania czy to miesięcznego czy rocznego i tu uwaga za… 49 dolarów. Jedyne 49 dolarów i korzystasz z wszystkich możliwości aplikacji i nigdy nie będziesz musiał jej odnawiać!

Po zamówieniu usługi na AppSumo pamiętaj tylko aby uzyskany w ten sposób kod aktywować na stronie Userback do 1 maja 2019. Jeśli prześpisz ten termin kod wygaśnie.

Userback – Świetna aplikacja i Świetna okazja
5 (100%) głosów: 4

Share on facebook
Udostępnij na Facebooku
Share on twitter
Udostępnij na Twitterze

UDOSTĘPNIJ TEŻ W INNYCH MIEJSCACH

Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp
Share on reddit
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Autor

Krzysztof Wojteczko

Krzysztof Wojteczko

Szkoleniowiec, miłośnik nowych technologii, WordPress'a i wszystkiego co ma związek z marketingiem internetowym. Swoją pierwszą stronę stworzył w 1996 roku.

Może Cię zainteresować także

Dołącz do dyskusji