Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Tekst Gościnny

Tekst Gościnny

Wpływ automatyzacji marketingu na sprzedaż internetową

Ostatnia aktualizacja:

Prowadzenie własnego biznesu można porównać do biegu, ale jak pokonamy ten dystans, w jakim czasie, a raczej stylu, to już sprawa czysto indywidualna. Niektórzy preferują sprint, by szybko dobiec na metę, gubiąc po drodze siły, potykając się o własne nogi, co w konsekwencji kończy się finiszem, ale na odległym miejscu. Inni preferują maraton, ale są tak skupieni na celu, że zapominają uzupełnić płynów, więc mdleją przed metą. Najlepsze zaś wyniki osiągają ci, którzy biegają na orientację – przyspieszając i zwalniając, kiedy to potrzebne, a w międzyczasie korzystając z pomocnych wskazówek na trasie. Takie firmy właśnie osiągają największe sukcesy!

Wiedzą bowiem, że nie liczy się tylko szaleńczy pęd, ani bieg jak w hipnotycznym śnie, byle do przodu i bez refleksji, bo ważne jest to, co dzieje się po drodze, co ma wpływ na końcową klasyfikację. Dlatego też orientując się w terenie, to znaczy w tym, jak dotrzeć do klientów, stanowi klucz do sukcesu. Prowadzenie własnego biznesu to nieustanne zmiany, to coraz większa automatyzacja marketingu, która ma ogromny wpływ na to, czy swoimi działaniami dotrzemy do potencjalnych odbiorców, czy konkurencja zrobi to pierwsza. Jak pokonać konkurencję? Bo wszyscy wiemy, że w biznesie liczy się rywalizacja, bez której nie jest możliwy rozwój.

Dlaczego automatyzacja jest ważna?

Przede wszystkim należy zastanowić się dlaczego warto automatyzować procesy. Motywacji może być kilka, jednak te, które najbardziej przemawiają do przedsiębiorców to: koszty.
Standardowe działania wykonywane przez pracowników są obarczone stałym kosztem, który liczy się zarówno jako podstawowe wynagrodzenie, jak również inne środki trwałe. Każdy przedsiębiorca zdaje sobie również sprawę, że rozwijanie działalności wymaga angażowania coraz większej liczby pracowników – istnieje ograniczona zdolność do zwiększania wydajności pracy ludzi.

I w tym momencie każdy pracodawca będzie zmuszony do szukania rozwiązań odciążających najbardziej żmudnymi zadaniami swoich pracowników, którzy także będą na tym korzystali, ponieważ z pewnością dużo chętniej oddadzą się bardziej twórczej pracy.

Automatyzacja procesów w marketingu pozwoli nie tylko ograniczyć koszty, przyspieszyć proces, zwiększyć skalowalność biznesu, ale także ograniczyć możliwości pomyłek.

Automatyzacja marketingu – co to takiego?

Termin ten przybył do nas z krajów zachodnich jako marketing automation, rozprzestrzeniając się również w innych europejskich i azjatyckich państwach. Mimo specyfiki lokalnych rynków, w każdym z nich odpowiada na to samo pytanie, a mianowicie: jak zwiększyć sprzedaż?

W tym celu proponuje zwiększenie efektywności prowadzonych kampanii za sprawą automatycznego gromadzenia i przetwarzania informacji dotyczących potencjalnych konsumentów. Jednocześnie eliminuje czasochłonne, przestarzałe i uwsteczniające w rozwoju firmę, zadania związane z ręcznym wprowadzaniem i analizą kluczowych danych. Oprogramowanie do marketing automation dowiaduje się o kliencie kluczowych informacji – jego zainteresowań, czynników demograficznych oraz czynności podejmowanych na danej stronie internetowej – kierując do niego spersonalizowany, całkowicie zindywidualizowany przekaz marketingowy. Według ekspertów firmy QuarticOn – taka personalizacja produktu pozwala przygotować dopasowane oferty i treści reklamowe, nie trafiając – mówiąc metaforycznie – kulą w płot, lecz prosto do celu, czyli portfela konsumenta.

Sztuczna inteligencja w marketingu – to już znak dzisiejszych czasów

Dokładnie tak jak napisaliśmy powyżej – futurystyczne wizje, które dawniej pojawiały się tylko w książkach i filmach, dziś powoli stają się normą. Oczywiście, nie wszystko to, co przewidzieli twórcy, się sprawdziło, ale w wielu przypadkach nie ma wątpliwości, że oto AI (Artificial Intelligence), czyli sztuczna inteligencja wspiera nas w wielu obszarach, także marketingowych.

Doskonale to widać zwłaszcza, jeśli weźmiemy pod uwagę systemy rekomendacyjne, które w oparciu o algorytmy AI wyświetlają trafne, idealnie dopasowane treści do indywidualnych potrzeb konsumentów. Dlaczego to tak ważne? Głównie z powodu upływającego czasu, bo według badań mamy tylko 15 sekund, by zaprezentować klientowi produkty, który go rzeczywiście zainteresują. Jeśli nam się to nie uda, możemy się z nim pożegnać, bo przejdzie do konkurencji.

To szczególnie istotne, gdyż pozyskanie nowych klientów jest niezwykle trudne, tymczasem prawdopodobieństwo, że obecny klient dokona kolejnego zakupu, jest o wiele większe – aż o 63%. Personalizacja produktu staje się więc czymś coraz bardziej oczywistym w działaniach marketingowych, co potwierdza kolejna procentowa wartość – 27%. Tyle właśnie sprzedaży w sektorze e-commerce gwarantują spersonalizowane systemy rekomendacyjne.

Systemy rekomendacyjne – jak to działa?

Najważniejsze na początek to dobrać najskuteczniejsze strategie rekomendacji, dopasować je do naszej strony tak, aby, jak najlepiej realizowały cele sprzedażowe. Następnie tworzona jest indywidualna segmentacja klienta, która pozwala na stworzenie odpowiednich, dopasowanych ściśle, profili zakupowych. Na tej podstawie do gry wchodzą inteligentne algorytmy, śledząc zachowania użytkowników, a dla każdego z nich tworzą odrębny profil behawioralny. W konsekwencji każdy klient ujrzy inną, specjalnie dedykowaną dla niego wersję sklepu, właśnie taką, która pasuje do jego indywidualnych preferencji zakupowych.

Automatyzacja marketingu to fakt, czego nie trzeba specjalnie udowadniać. Widać te działania we wszystkich branżach, stosowane są nie tylko u największych, znanych marek, bo i mniejsze podmioty zauważają, jak sztuczna inteligencja w marketingu potrafi zmienić rzeczywistość sprzedażową, wynosząc ją na wyższy poziom. Jeśli więc myślimy, jak zwiększyć sprzedaż powinniśmy zainteresować się dziedziną marketing automation, wprowadzając jej skuteczne techniki do własnego biznesu. Nie biec na oślep, nie zauważając ważnych sygnałów i nie wykorzystując nadarzających się możliwości, lecz orientować się w terenie.

Spodobał Ci się ten artykuł?

Zdobądź kompletną wiedzę lub uporządkuj i poszerz ją o wiele cennych umiejętności, które pozwolą Ci rozwinąć skrzydła. Dołącz do najlepszego Kursu WordPress w edycji 2019 dla nie informatyków!

Zapraszam również do grona tysięcy Subskrybentów JZS. Raz w tygodniu otrzymasz powiadomienia o nowych artykułach na temat pracy z WordPressem, Elementorem i wiele więcej.

Share on facebook
Udostępnij na Facebooku
Share on twitter
Udostępnij na Twitterze

UDOSTĘPNIJ TEŻ W INNYCH MIEJSCACH

Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp
Share on reddit
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Autor

Tekst Gościnny

Tekst Gościnny

Może Cię zainteresować także

Dodaj komentarz

avatar

JZS używa wtyczki Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się jak komentarze są przetwarzane.

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła?

Nie pamiętasz hasła?

Wpisze dane Twojego konta, a my wyślemy Ci link, przy pomocy którego będziesz mógł zresetować hasło.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Zaloguj się

Polityka Prywatności

Dodaj do kolekcji

Brak kolekcji

Tutaj znajdziesz wszystkie wcześniej stworzone kolekcje.

Ta strona używa plików cookies aby zapewnić Ci najlepszą jakość korzystania tej witryny. Zgadzając się, akceptujesz użycie plików cookie zgodnie z naszą polityką.

Przewiń do góry

Odbierz Kurs WordPress lub rabat 50%!

Kurs Budowy Strony