„Zaloguj się z Apple” – czym różni się od innych podobnych rozwiązań?

Krzysztof Wojteczko
Krzysztof Wojteczko

Ostatnia aktualizacja

#UCZSIEWDOMU

Szybki Kurs WordPress

Możesz się wypisać w każdej chwili. Zapisując się akceptujesz naszą Politykę Prywatności

Przez 4 dni kursu wysyłam Ci dostęp do kolejnych lekcji wideo
Na koniec każdy Uczestnik otrzymuje specjalne bonusy!

LOGOWANIE Z APPLE

Na tegorocznej konferencji WWDC Apple zaprezentowało plany wprowadzenia nowej usługi pod nazwą „Zaloguj się z Apple”. Jej ogłoszenie zostało uznane przez dziennikarzy technologicznych za jedną z najważniejszych nowości ogłoszonych podczas tego wydarzenia. Na czym dokładnie będzie polegała i jakie korzyści z jej używania będą mogli odnieść posiadacze urządzeń z jabłuszkiem?

Uciążliwe logowanie na wielu witrynach

Aby wytłumaczyć zadanie, jakie ma spełniać ta usługa, trzeba napisać najpierw kilka słów o problemie, z którym boryka się wielu użytkowników internetu. To konieczność logowania się w dużej ilości witryn, a także aplikacji mobilnych. Wielu właścicieli stron internetowych przed udostępnieniem znajdujących się na nich treści wymaga założenia konta. Jest to uciążliwe, ponieważ każdorazowo oznacza potrzebę wymyślania unikalnego loginu i hasła oraz podawania swojego adresu e-mail, a czasem także innych danych. Ten proces jest szczególnie kłopotliwy dla najbardziej aktywnych użytkowników, którzy zmuszeni są zakładać konta na dziesiątkach, a czasami nawet na setkach stron.

Czy to kopia istniejących rozwiązań?

Niektórzy czytelnicy mogą w tym miejscu zauważyć, że przecież istnieje już rozwiązanie tego problemu. Na wielu stronach przy zakładaniu konta można wybrać opcję zalogowania się za pomocą konta na Facebooku lub w usługach Google. To rozwiązanie oznacza, że posiadając już konto u jednego z tych internetowych gigantów, można wykorzystać jego dane do logowania się na innej witrynie. Znacznie upraszcza to proces rejestracji, sprowadzając go do kilku kliknięć. Dodatkowo w takim przypadku nie ma potrzeby zapamiętywania kolejnego loginu i hasła. Należy więc zadać pytanie, czy „Zaloguj się z Apple” jest tylko kopią już istniejących rozwiązań?

W czym rozwiązanie Apple jest lepsze?

Fani produktów firmy z Cupertino na pewno z zadowoleniem przyjmą więc wiadomość, że propozycja Apple posiada własne unikalne rozwiązania. Dotyczą one kluczowych z punktu widzenia użytkowników obszarów, jakimi są: kontrola nad udostępnianymi informacjami i bezpieczeństwo danych. Z punktu widzenia prywatności najważniejszym udoskonaleniem, jakie będzie oferować „Zaloguj się z Apple” jest możliwość ukrycia swojej poczty elektronicznej. Obecnie internauci, którzy nie chcą podawać witrynom swojego głównego adresu e-mail, na przykład obawiając się spamu, są zmuszeni założyć dodatkowy, który będzie służył tylko do rejestracji na stronach internetowych. Nowa usługa firmy z jabłuszkiem uprości ten proces, dając możliwość szybkiego wygenerowania nowego losowego adresu na serwerach Apple. Dzięki temu użytkownicy zyskają większą kontrolę nad swoimi danymi i tym, komu je udostępniają. Dodatkowo Apple zapewnia, że po swojej stronie nie będzie przechowywać innych danych niż nazwa użytkownika i e-mail, ani w jakikolwiek sposób śledzić naszej aktywności.

Używanie jednego konta na wielu stronach internetowych jest bez wątpienia wygodne, ale niesie ze sobą również dodatkowe niebezpieczeństwa. Gdy nastąpi włamanie na konto, to udostępnimy włamywaczowi o wiele więcej prywatnych danych, a dodatkowo utracimy dostęp do wszystkich używanych przez nas usług. W „Zaloguj się z Apple” będzie możliwość uzyskania dodatkowej ochrony przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich. Będzie ona polegała na wykorzystaniu Face ID i Touch ID, czyli potwierdzenia tożsamości użytkownika poprzez skanowanie twarzy lub odcisku palca. Zabezpieczenia sprzętowe będą wspomagane przez odpowiednie oprogramowanie. Będzie ono między innymi sprawdzało, czy próba logowania na konto pochodzi z urządzeń, które posiadamy, a podejrzana aktywność będzie automatycznie blokowana.

Kiedy usługa “Zaloguj się z Apple” będzie dostępna?

Obecnie trwają jej testy, a udostępnienie dla wszystkich zostało zapowiedziane na jesień tego roku. To wtedy pojawią się nowe wersje systemów Apple. Usługa dostępna będzie zarówno dla użytkowników macOS, jak i iOS oraz za pośrednictwem stron internetowych. Jednak już dzisiaj można powiedzieć, że jej wprowadzenie może sporo namieszać na rynku.

PODAJ DALEJ!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Autor

Krzysztof Wojteczko

Krzysztof Wojteczko

Szkoleniowiec, miłośnik nowych technologii, WordPress'a i wszystkiego co ma związek z marketingiem internetowym. Swoją pierwszą stronę stworzył w 1996 roku, a od 2003 roku prowadzi agencje marketingowe i hostingowe.

Może Cię zainteresować także

Twój Komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry

Zaczekaj!

Planujesz uruchomienie strony, a może sklepu internetowego?

Jeśli tak, to nie możesz tego przegapić! Zapraszam Cię na bezpłatny Kurs WordPress z nagrodami, który pomoże Ci zrobić ten pierwszy, niezwykle ważny krok.

Możesz się wypisać w każdej chwili. Zapisując się akceptujesz naszą Politykę Prywatności

ODBIERZ,
BEZPŁATNY KURS!